Asistan Kaynaklardan Kullanım Gerçekte eğitim bir taraftan insanların konuştukları dili çözümleyerek zihin ve duyguları kavrama, bir taraftan çeşitli tabiat olaylarının arkasındaki yasal bağlantıları keşfetme ve bunlardan insanlığın geleceği noktasında yararlanma, insanların kullandıkları teknolojik vasıtagereçleri bilme ve etkili olarak yararlanma, sosyal hayatta genel geçerli olan birçok kuralları bilme ve adaptasyon, formül, şekil, tablo, grafik, harita, plan, kroki vs gibi bilgiyi özetle belirten çoğu teknikleri öğretme demektir İnsanların bilgi ve tecrübeleri sıkça formüller, şekiller, tablolar, sızıntı çizelgeleri, grafikler vs içinde mükemmel olarak özetlenmiştir Öğrencilerin hem bu veri formatlarını dürüst olarak okuyup çözümleyebilmesi ayrıca de kendi bilgilerini bu gibi formatlar içinde sistemleştirmesini öğrenmesi gerekir Son zamanlarda tüm dünyada bilgisayarların yaygınlaşması ile beraber, bilginin de evrenselleşmesi ve zahmetsizce ulaşılması yolları çözülmüş oldu Artık ciltler dolusu yazıların tek bir CD içinde toplanması, seslerin, görüntülerin, hareketli filmlerin yine elektronik ortamlara kaydedilerek bunların hepsinin bir arada hypertextler içinde etkileşimli olarak kullanılması (Interactive Multimedia, IMM) mümkün olmaktadır Iletişim teknolojilerinin gelişmesi ile birlikte ağ temelli INTERNET, INTRANET gibi sistemler tüm dünya üniversitelerini, araştırma kurumlarını, kütüphanelerini ve hattâ kişileri birbirine bağlamakta; kişiler ve kurumlar arasındaki haberleşmeyi sağladığı gibi muhakkak konularda çalışan kişi ve kurumları, kitap ve dergileri, yazı ve resimleri de önünüze devşirip getirmektedir Gelişmiş toplumlarda yalnızca kayda değer kurumlar yok, derhal bütün okullar ve hattâ bilgisayarı olan herkes bu ağ içinde bulunabilmekte, dünyanın her tarafındaki bilgilere ulaşabilmektedir Veri hazırlanmış beklemektedir; eğitim kurumlarına düşen ödev, bu bilgilere nasıl ulaşılabileceğini ve derlenen bilgilerin üst seviyelerde nasıl işlenip geliştirileceğini öğretmektir Bunun bir diğer gelişim yönü, bölgeye, tarihe ve kültüre tabi bazı bilgilerdeki ülkeler arası farklılıkların da kaldırılabilmesidir Şahısların, ülkelerin, hükûmetlerin meselâ tarih gibi bir alandaki subjektiflikleri, belki uluslarası veri akışı vasıtasıyla bir parça kaldırılabilecek, ya da veri ağı üstünde büyük bir data savaşı başlayacak demektir Ali Özdaş Öğretim Ilke ve Yöntemleri, İstanbul 1997