Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Yarı Otomatik Şanzıman Arızaları

Yarı Otomatik Şanzıman Arızaları
0
203

ahmet0135

FD Üye
Katılım
Nis 13, 2018
Mesajlar
3,763
Etkileşim
88
Puan
48
F-D Coin
0
Genel olarak tüm araçlarda yaşanan otomatik vites araçların arıza oranı her zaman vardır. Otomatik araç tercihini seçen kişiler bu sorunlarla sonradan karşılaşırlar. Fakat manuel bir araç kullanmayı seçen kişilerde neredeyse bu tür sorunlar hiç olmamaktadır. Bunun tek nedeni, manuel şanzımanlarının dayanıklılığı otomatik araçlara göre daha fazla olmasıdır. Otomatik vites seçimlerinde sorunlar çok çıkar ve kullanımı kolay gibi görünse de aslında zordur ve problemlere açıktır. Bu nedenle, yüksek oranda arıza maliyetlerine yol açar. Yarı otomatik viteslerde manuel vites biraz daha farklı ve zordur. Vitesin problemli olduğu durumlarda bu arıza çıkabilir. Arıza durumunda vitesin ayarlarını düzeltebilirsiniz.Vites ayarlarında P konumunu kullanmak doğru bir seçim olmayabilir. Özellikle P konumu ayarının kullanılması yolun rampalı olma durumlarında zorlaşabilir. Araç kasılır ve yavaş hareket etmeye başlar. Birden fazla yüklenmeler rampanın yüksekliği ile güçleşerek,çalışma şeklini bozar.Aniden fren yaparken ve vites değiştirme ihtiyacı duyarken, P konumunun kullanımı zorlaşır ve yarı otomatik şanzıman arızalarına yol açar. Özellikle araç eski ise ve ikinci el modunda ise arıza hasarı diğer manuel araçlara oranla daha fazla olur. Araç için yapılacak en iyi bakım, kontrollerin sağlanması,yetkili bir serviste aracın ömrüne göre yenilikler ve parça değişimler yapılmasıdır. Bu otomatik vitesli araçlarda daha güvenli kullanım için şarttır. Bakım,muhakkak yapılmalıdır.



Otomatik Şanzıman Arızalarında Hangi Belirtiler Ortaya Çıkar ?


-Otomatik araçlarda çıkan arızaları tespit etmek,anlamak aslında zor değildir. Eğer araç çalışma esnasında D konumundaysa ayak çekildiği zaman doğru bir şekilde yol alması gerekir. Bu ilerleme esnasında arabada var olan direnç yetersiz ise rampalı yollarda gitmeyecek, geriye doğru teklemeye yapmaya başlayacaktır.



-D konumu kullanımında herhangi bir ses yüksek bir şekilde kulağa keskin bir şekilde geliyorsa, vites geçişlerinde bunun kesinlikle olmaması gerekir. Bu arızaya yol açar.



– Vites düğmesi her koşulda problemsiz çalışıyor ise Mandalında herhangi bir bozulma seyir etmemiş ise bu vitesin gayet sağlıklı çalıştığının göstergesidir. Fakat, bunlar yeterli bir şekilde sağlanamıyorsa,vites düğmesi sinyal verip çalışmıyorsa arıza oluşmuş demektir. Bu arıza yarı otomatik şanzımanlarda risk içerir. Dikkatli olmak gerekir.



stabil değilse ,uğultu yüksek oranda kulağa keskin bir şekilde geliyorsa ve bu durum aracın çalışmasını aksatarak yavaş ilerlemesini neden oluyorsa,büyük ihtimalle titreşim artmış ve arıza ses getirmeye başlamıştır.



– Mevcut araç sorunlarında en çok rastlanan arabanın yanlış seçimi ve eski bir araca sahip olmaktır. Eski araçlarda sorun olasılığı yeni model araçlara göre 4 kat daha fazladır. Aracın bakımı gelmesine rağmen,araç sahibi bu konuda ihmalkar ise arıza olayı daha hızlı ortaya çıkar. Araç bozuk iken kullanmak ciddi tehlikelere yol açar.



– İkinci otomatik viteslerin kullanımında güvenli bir ortam hazırlamak için gerekli ayarlardan geçmesi için bakım moduna araç sokulmalı,belli şanzıman testlerinden geçmelidir. Bu hasar kaybını engellemek için iyi bir yoldur.
 

Similar threads

Şanzıman bir çok tipi olan bir araç aksamıdır ve kullanılan tipler de ülkeden ülkeye göre değişiklik göstermektedir. Buna karşın ülkemizde ise iki tip şanzıman kullanıldığı bilinmektedir. Ülkemizde genelde kullanılan şanzıman tipi debriyajdan yardım almak koşulu ile elle değiştirilmekte olan...
Cevaplar
0
Görüntüleme
261
Ülkemizde artan araç sayısı ile birlikte şehir içi trafiğin daha karmaşık hale gelmesinden dolayı çok fazla sayıda kişinin seçimi manuel şanzımanlı araçlar yerine, otomatik şanzımanlı araçlardan yana olmaya devam etmektedir. Bu araçlara olan talebin artmasından dolayı otomatik şanzımanlı...
Cevaplar
0
Görüntüleme
262
Triptonik araçların genelinde sıklıkla şanzıman arızları meydana gelir. Bu arızaların asıl nedeni,motorun ortalama 12000 km’ye geldikten sonra hızla ısınmaya başlamasıdır. Bu ısı oluşumu ile 2.vites kontroldan çıkarak direk olarak 3. vitese geçer. Artık araç bu vites dengesizliği ile sarsılmaya...
Cevaplar
0
Görüntüleme
257
Bir çok ülkede olduğu gibi ülkemizde de artan araç sayısı ile birlikte trafik karmaşıklığı da artmakta ve giderek tehlikeleşmektedir. Bu sebeple bir çok sürücü manuel şanzımanlı araçlar yerine artık otomatik şanzımanlı araçları tercih etmeye başlamıştır. Bilindiği gibi otomatik vitese sahip olan...
Cevaplar
0
Görüntüleme
232
Otomatik vites arabalar Günümüz teknolojisine göre üretilen araçlarda manuel, otomatik, yarı otomatik, triptonik vb. vites seçenekleri mevcut. Bu seçenekler arasından otomatik olan vites türünü inceleyeceğiz. Otomobil markalarına ve modellerine göre yerleri değişkenlik gösterse de, otomatik...
Cevaplar
0
Görüntüleme
367
858,509Konular
980,818Mesajlar
30,679Kullanıcılar
eddeSon üye
Üst Alt