Yasada, Hayasizca Hareketler Nasil Tanimlanmaktadir? alenen hayasızca hareket hayasızca hareketler hareketlerde katılmak SORU: YASADA, HAYASIZCA HAREKETLER NASIL TANIMLANMAKTADIR? YANIT: TCK, ‘Alenen cinsel ilişkide yer alan ve teşhircilik yapan kişileri’ cezalandırıyor Bu cezalandırmanın gerekçesinde ‘toplumun sahip olduğu iki taraflı edep (ar ve haya) duygularının, nezaket törelerinin ihlali, incitilmesi ve hangi şekilde olursa olsun, edep ve etik temizliğine dobra dobra hamle niteliği içeren hareketler, tutum ve davranışların cezalandırıldığı’ açıklama ediliyor (TCK: 225) SORUN: Gerekçede bulunan bu tanımlama olarak yasa metni ile çelişiyor Gerekçede hayasızca farzedilen hareketlerin ‘her ne suretle olursa olsun’ biçiminde tanımlanmış olmasına rağmen yasa metninde hayasız hareket olarak tanımlanan eylemlerin ‘aleni cinsel ilişki veya teşhircilik olduğunun’ anlaşılması gerekmektedir Gerekçede bu tanımın çok genel bir biçimde açıklama edildiği görülmektedir ancak böyle bir değerleme keyfi uygulamaların gündeme gelmesine neden olabilir Bu maddenin gerekçesinde bir başka sorun ‘alenen cinsel ilişkide katılmak’ eyleminin ‘cinsel arzuların tatmini amacına karşın her türlü tutum’ biçiminde tanımlanmış olmasındadır Teşhirciliğin konusu da ‘kişinin cinsel organlarından ibaret yok’ biçiminde tanımlanmıştır Ama teşhircilik, cinsel organın teşhiri şeklinde anlaşılmalıdır Cinsel ilişkiden anlaşılması gereken de filli cinsel ilişkidir Yasanın bu anlamda her yerde düzenlenmeye gereksinimi bulunmaktadır Somurtkan halde sokakta birbirine sarılmış iki insanın ya da kısa etek giymiş bir kadının bu madde dahilinde suçlanması laf konusu olabilecektir ama bu şart hukukla açıkla çelişecektir