Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Yaşam koçunda aranan yetkililikler

Yaşam koçunda aranan yetkililikler
0
41

ahmet0135

FD Üye
Katılım
Nis 13, 2018
Mesajlar
3,764
Etkileşim
86
Puan
48
F-D Coin
0
Hayat koçunda aranan yetkililikler Bir insanın hayatına istikamet tahsis etmek kolay olmasa lüzum işte olması gerekenler Aşağı bulunan 11 temel koçluk yeterlikleri ICF tarafından tanımlanmış, günümüzde koçların kullandığı beceriler ve yaklaşımları anlamayı destelemek için geliştirilmişlerdir Hem sizin deneyimlediğiniz eğitimle, alınması gereken koçluk esas eğitimi seviyesi arasındaki farkı azaltmak anlamında da size yardım olmaktadır Son olarak bu yeterlikler ICF Sertifika Alma sınavını oluştururlar Temel yeterlikler 4 grupta toplanmıştır Gruplar, birbiriyle ahenkli yeterliklere bakış açısındaki karşılıklı yönler esas alınarak oluşturulmuştur Gruplama ve kişi yeterliklerin ağırlıklarına bakılmamıştır – kullanacak koç için temel ya da kritik olarak hiçbir öncelikleri yoktur A YAPIYI KOYMAK 1 AHLAKİ ESAS KAVRAMLAR VE MESLEKİ STANDARTLARA UYARLAMAK 2 KOÇLUK ANLAŞMASINI MEYDANA GETIRMEK B İLİŞKİYİ BİRLİKTE VE EŞZAMANLI YARATMAK 3 DANIŞAN İLE GÜVEN VE SAMİMİYETİ OLUŞTURMAK 4 KOÇLUK VARLIĞI C ETKIN ILETIŞIM 5 FAAL DİNLEME 6 ZINDE SORULAR SORMA 7 UÇ IRTIBAT D ÖĞRENMEYİ KOLAYLAŞTIRMA VE SONUÇLAR 8 FARKINDALIĞI YARATMAK 9 HAREKETLERİ TASARLAMAK 10 PLANLAMA VE GAYE KOYMA id 11 GELİŞİMİ VE SORUMLULUĞU YÖNETME A YAPIYI DÜZENLEMEK 1 Esas Ahlaki Kavramlar ve Mesleki Standartlara Aktarmak – Koçluğun etik kuralları ve standartlarını kavramak ve bunları koçlukla ilgili bütün durumlarda en doğru şekilde uygulayabilmek a ICF Yönetimle Ilgili Standartları’na ait tutum kalıplarını anlar ve bunları uygular (listeye bakın), b ICF Ahlaki Kavramları’nın asıl hatlarını anlar ve bunları takip eder (listeye bakın), c Koçluk, danışmanlık, psikoterapi ve öteki yardım amaçlı mesleklerin aralarındaki farklılıkları açıkça anlar, d Zorunlu olduğu zaman danışanı diğer takviye alması gereken mesleklere yönlendirebilir, bunun zamanını bilir ve uygun kaynaklar hakkında da bilgisi vardır 2 Koçluk Anlaşmasını Meydana Getirmek – Koçluk yapılacak konularda nelerin gerektiğini anlayabilmek ve yeni danışanla koçluk süreci ve ilişkisi üstünde anlaşma sağlamak a Koçluk ilişkisinin esas hatları ve belirtilmiş parametrelerini anlar ve bunları danışanla tartışır (örn, lojistik, vergi, tasarlama, yerinde olan diğer parametrelerin eklenmesi), b İlişkide neyin uygun olup olmayacağı, neyin önerge edilip edilemeyeceği ve keza koç keza de danışanın sorumlulukları üstünde anlaşma sağlar, c Kendi koçluk yöntemi ve yeni danışanın ihtiyaçları arasında harmoni olup olmadığını belirler B İLİŞKİYİ BİRLİKTE VE EŞZAMANLI YARATMAK o Danışanla Güven ve Samimiyet Kurmak – Kesintisiz ve müşterek saygı ve güven karşılayan destekleyici bir etraf yaratmak  Danışanın huzur, afiyet ve mutluluk içinde yaşaması ve geleceği için dürüst ilgi gösterir,  Bireysel doğruluk, dürüstlük ve samimiyet sunar,  Açık anlaşmalar yapar ve sözlerini miktar,  Danışanın algılaması, öğrenme şekli ve kişiliğine saygı duyar,  Risk alma ve başarısızlık korkusu da taşıyan yeni davranışlar ve hareketler için kesintisiz yardım sağlar ve bunları teşvik eder,  Danışandan kendisine alıngan ve yeni alanlarda da koçluk yerine getirmek için izin ister o Koçluk Varlığı – Açık, elastik ve güvenli bir stil kullanarak, danışanla bilinçli ve spontan bir ilişki yaratabilmek  Koçluk süreci boyunca varlık gösterir ve esnek olur, içinde bulunulan vakit zarfında yol alır,  Sezgilere girer ve kişinin iç bilgeliğine güvenir goes with the gut,  Bilmeme durumuna da açıktır ve tehlike alır,  Danışanla çalışmanın çoğu yolunu bulur ve gerektiği zamanlarda en uygun olanını seçer,  Biraz hafifleme ve enerji sağlamak için mizahı etkili olarak kullanır,  Hareket için yeni olasılıklar yaratarak görünüm açılarını ve denemeleri güvenilir şekilde geliştirir,  Kuvvetli duygularla mahremiyet sağlayarak çalışır, kendi kendini yönetmeyi sağlar ve danışanın duygularından dolayı aşırı zor elde etmez ya da negatif bir duruma düşmez C ETKIN IRTIBAT o Aktif Dinleme – Danışanın neyi söyleyip neyi söylemediği üstünde odaklanmak, söylenenleri danışanın istekleri kapsamında anlamak ve danışanın kendi kendini ifade etmesine desteklemek  Koç danışanı için kendi yarattığı gündeme değil, danışana ve onun gündemine katılır,  Olabilecek ve olamayacaklarla ilgili danışanın endişelerini, hedeflerini, değerlerini ve inançlarını anlar,  Kelimeler, ses tonlamaları ve karoser dilini birbirinden öbür değerlendirir,  Açıklık ve anlayışı pekiştirmek için danışanın söylediklerini özetler, başka sözcüklerle anlatır, tekrarlar ve geri yansıtır,  Danışanın duygu, algılama, üzüntü, inanç ve önerilerini ifade etmesini cesaretlendirir, Kabul eder, araştırır ve pekiştirir,  Danışanın fikir ve önerilerini tamamlar ve yapılandırır,  Danışanın açıklama yapmak istediğini özetler veya anlar ve uzun detaylı hikayelerle vakit kaybetmek yerine, daha kolaylıkla istediğini anlatmasına asistan olur,  Danışanın, sonraki adımlara ulaşmak için önyargısız ve eklemeler yapmadan durumu belirli etmesini ya da açıklamasınıister o Güçlü Soru Sorma – Koçluk ilişkisi ve danışan namına en çok yarar sağlayacak bilgiyi elde olabilmek için enerjik sorular sorma yeteneğine sahip elde etmek  Etkin olarak dinlediğini ve danışanın görünüm açısını anladığını bildiren sorular sorar,  Keşif, içe gösterme, verilen sözler veya hareketi tetikleyici sorular sorar (örneğin, danışanın varsayımlarını harekete geçiren şekilde),  Daha pozitif tarafsızlık, olanak veya yeni öğrenme şekilleri yaratacak açık uçlu sorular sorar  Danışanı onaylamak veya geçmişe bakmasını sağlayacak sorular yok, açlık etttiklerine doğru ilerlemesini sağlayacak sorular sorar o Uç Iletişim – Koçluk seanslarında etkili ve verimli irtibat karşılamak ve danışan üstünde en olumlu etkiyi oluşturacak dili uygulamak  Geribildirim yaparken açık, net ve paylaşımcıdır,  Danışanın muhakkak olamadığı konularda diğer bir gösterme açısından bakması ve anlamasına yardımcı olmak için çerçeveleri belirler ve çok net ifadeler kullanır,  Koçluk amaçları, görüşme planlaması, kullanılacak teknikleri ya da alıştırmaları açık açık belirtir,  Danışan için en uygun ve en saygıdeğer dili kullanır (mesela cinsellik, halk müziği ayrımı, teknik terim, barbar lisan içermeyen diller gibi),  Bir noktayı resmedebilmek ya da kelimelerden oluşan devlete ait boyayabilmek için mecaz ve benzerlikleri kullanır D ÖĞRENMEYİ KOLAYLAŞTIRMA VE SONUÇLAR  Farkındalığı yaratma – Aniden fazla data kaynağını bir araya getirmek ve değerlendirmek; danışanın farkındalığını oluşturmak ve bu şekilde üstünde görünüşe göre sonuçlara ulaşmasına yardım etmek  Danışanın endişelerini değerlendirirken söylenenlerin ötesine geçer, danışanın tanımlamalarına takılıp kalmaz,  Daha fazla kavrama, haberdar olma ve açıkça ifade edebilme becerileri için sorgulamaya başvurur,  Danışan için bilinçaltında yatan endişeleri, kendisini ve de dünyayı keşfetmenin tipik ve belli yolları, gerçekler ve anlatılanlar arasındaki farkları, usduyguhareket arasındaki eşitsizliği belirler,  Danışanın, harekete geçmesine tezgâhtar olan ve kendisi için manâlı olana ulaşmasını sağlayan yeni görüşler, inançlar, sezgiler, duygular ve modları keşfetmesine muavin olur,  Danışanla derin bir bakış açısı ile irtibat kurar ve baktığı şeyleri görmesini geliştirmek için vaat verir,  Danışanı ve davranışlarını etkileyen bambaşka ve egemen etkenleri görmesini sağlar (örneğin görüşler, duygular, cisim, altyapılar),  Danışan için elverişli ve manalı yöntemlerle anlayışını açıklama edebilir,  Öğrenme ve gelişme için danışanın zinde olan yönlerine karşı belli başlı kullanılacak alanları ve koçluk sırasında üzerinde durulması gereken en manâlı konuyu belirler,  Danışanın kendisine aktarılanlar ve yapılanlar arasındaki farkları bulurken manâlı ve değersiz olan konuları, duruma kadar yapılan ve tekrarlanan davranışları birbirinden ayırmasını ister  Hareketleri Tasarlamak – Koçlukta ve meslekyaşam konularında danışan ile birlikte öğrenmenin sürekli olarak devam etmesi için ve koçluk sonucunda ulaşılacak sonuçları etkileyecek yeni hareketleri yapabilmek için olasılıklar yaratmak  Danışanın yaptıklarını kanıtlayacağı, pratik oluşturacağı ve öğrenmesini derinleştireceği hareketleri tahsis etmek için beyin fırtınası yapar ve danışana asistan olur,  Danışanın odaklanmasına tezgâhtar olur; koçluk anlaşmasında üstünde anlaşılmış belirli endişeler ve fırsatları sistemli olarak keşfetmesini sağlar,  Alternatif düşünceler ve çözümler araştırması, seçenekleri değerlendirmesi ve ilgili öteki kararları verebilmesi için danışandan söz alır,  Danışanın hemencecik seanslar ardından tartışılan ve öğrenilen konuları meslek yada özel yaşamında uygulayarak, etkin olarak deneme yapabilme ve kendi kendini keşfedebilmesini geliştirir,  Müşterinin gelcekte oluşacak başarısını kutlar,  Yeni görüşler üretmek ve harekete geçmeyi sağlayacak yeni olasılıklar bulmak için danışanın bakış açısı ve varsayımlarını tetikler,  Danışanın hedefleri ile birebir uyuşan manzara açılarını savunur ya da bunları öne çıkartır ve –katiyen ekleme yapmadan danışanın bunları gözden geçirmesini sağlar,  Koçluk seansında danışana Hemen yapmalısınşeklinde uyarıda bulunur ve tabii bu yolda sürekli destek olur,  Gerilim ve meydan okumaları cesaretlendirir lakin bununla birlikte gizli bir öğrenme ortamı da sağlar  Tasarlama ve Niyet Sipariş Verme – Danışanla birlikte etkin bir koçluk planı yaratmak ve bunu korumak  Topladığı bilgileri bir araya getirerek, danışanın endişeleri ile belli başlı öğrenme ve gelişme alanlarını belirten bir koçluk planı hazırlar ve gelişim hedeflerini danışanla birlikte oluşturur,  Ulaşılabilir sonuçları olan, ölçülebilir, belirtilen konular üstünde odaklanmış ve amaç tarihleri emin bir plan yaratır,  Koçluk sürecine uygun şekilde durum değişiklikleri nedeni ile planlamada düzeltmeler yapar,  Öğrenme için öbür kaynakları devretmek ve bunlara girebilmek için danışana yardım eder (mesela kitaplar, diğer mesleki kişiler),  Danışan için tartma taşıyan erken başarıları belirler ve gaye olarak koyar  Gelişimi ve Sorumluluğu Yönetme – Danışan için manâlı olan konu üstünde yoğunlaşmak ve danışanın harekete geçmesi için sorumluluğu devretmek  Danışandan, kendisini hedeflerine götürecek hareketleri yapması için dobra dobra talepte bulunur,  Önceki seansseanslarda danışanın gerçekleştirmek üzere söz verdiği hareketleri sorarak takipte olduğunu gösterir,  Önceki seansseanslardan bu yanlamasına ne yaptıkları, ne yapmadıkları, öğrendikleri veya farkına vardıklarını danışana data olarak aktarır,  Seanslar esnasında elde ettiği bilgileri hazırlar, düzenler ve danışanla birlikte üzerinden geçer,  Seanslar arasında danışanın peşine düşüp takip edilen yolda kalması için koçluk planına ve sonuçlara uyarı etmesini, üstünde görünüşe göre hareketleri yapmasını ve bir sonraki seans için konu başlığı belirlemesini sağlar,  Koçluk planına odaklanırken, koçluk sürecine bağlı kalarak tavır ve hareketleri düzeltir ve seanslar sırasında ilerlemeler sağlar,  Danışanın büyük resimde yol aldığı yer, bulunulan zamanda tartışılan konular ve nereye gitmek istediği aralarında ileri ve icabında geri hamleler yapar,  Danışanın kendi kendine disiplin kurmasını sağlar; yapacakları ile ilgili söyledikleri, yapılan hareketin sonuçları ya da zaman açıklanmış açıklanmış bir plan için danışanı sorumlu tutar,  Danışanın karar verme, kilit konuları belirleme ve kendisini geliştirme becerilerini geliştirir (geribildirim elde etmek için, öncelikleri tahsis etmek ve öğrenme yöntemini tahsis etmek için, deneyimleri yansıtabilmek ve deneyimlerden bir şeyler öğrenmek için),  Danışan, karşılıklı anlaşma sağlanarak yapılacağına karar verilen hareketleri yapmazsa, olumlu bir yaklaşımla onunla yüzleşir  
 
858,497Konular
981,918Mesajlar
29,937Kullanıcılar
yasj_136Son üye
Üst Alt