iltasyazilim
FD Üye
Mali yükü üstlenerek yatırım yapan kişiye yatırımcı denir Yatırımcının yaptığı bu davranışa da yatırım denilmektedir Her fikre yatırım yapılmaz Yeni bir fikri olan ve işe yarayacak bir fikre yatırım yapabilir Bu fikirlerin sahipleri sunum yapabilir
Yatırımcı sunumu nasıl olmalıdır?
Sunum hazırlanırken sıkça 102030 kuralı uygulanmaktadır Yani 10 dia, 20 dakika ve 30 yazı boyutu uygulanır*Sunum hazırlarken, sunumunuzun pak, tertipli, çok pozitif detayla kafa karıştırmayan ve rahat takip edebilen bir sunumu sahip olması gerekir İyi bir görünümlü bir sunum dinleyicinin ilgisini çekecektir*Yazı stillerine yük verin Sunumda yer alan yazılarımızın büyüklüğüne ve stiline uyarı etmeliyiz Buna dikkat ettiğimizde dinleyicinin daha iyi anlamasına ve peşine düşüp takip etmesini sağlayacaktır Eğer uyarı edilmezse dinleyici ve kolay okuyamayacakları için kolay peşine düşüp takip edemeyecekleri için sunumdan bir şey anlayamayacaktır Olası epeyce italik yazı tipini kullanmamız tercih edilir Bunun yerine kalın ve düz yazı tipleri uyarı çekecektir Eğer sunumda kayda değer bir yer varsa altını çizerek ilgisini çekmesini sağlayabiliriz
Tutarlılık: Bir örnekle anlatmak gerekirsek, sunumunuzda bir yerinde fikrinizin avantajları var dezavantajları değil derseniz, diğer bir yerde de dezavantajından söz ederseniz inandırıcılığınız kalmaz, sunumdaki her bir noktanın evvelden düşünülmüş ve tutarlılığının yoklama edilmesi gerekir
Organize olun: Sunumunuzu özet, problem, çözüm, market, ekip, finans gibi bölümlere ayırın
Hemencecik ilgiyi uyandırın: Sunumda alaka kaldırmak gerekir Çünkü karar birincil dakika içinde verilir İlgiyi problemin ne olduğunu, nasıl çözüm olacaksınız, nerede ayrım yaratacaksınız gibi yanıtlara yer verilmelidir
İçerik sağlayın: Sunumda olmazsa olmazlardan biri içeriktir İçerikten kastım, pazarı ve potansiyeli tanımlayın, ürün ya da hizmetin hangi probleme çözüm bulacağını, ürünün avantajını ve meslek modelini ve rekabet analizi sorularına yanıt verin
Takım her şeydir: Yatırımcılar iyi bir projeye sahip kötü bir ekibi desteklemektense, kötü bir projeye sahip iyi bir ekibi desteklemeyi seçim eder yatırımcı takımından muhakkak elde etmek ister tecrübenizi sektör bilginizi ve yeteneklerinizi parlatın yatırımları ve gelecek projeksiyonlarını paylaşın
Eylem çağrısı ile bitirin: Burada ne değin para kazanacaksınız? Başa baş noktanız ve çıkış stratejiniz sorularının cevaplarına yer verilmelidir
Yatırımcı sunum aşamaları nelerdir?
Etkin bir hikâyenizi anlatın: Sunumunuza etkin bir hikâyeniz ile başlayın Bu sayede dikkatler sizin üzerinizde olacaktır
Çözümünüzü sunun: Ürün veya hizmetinizin ne gibi sorunları çözdüğünü anlatın
Başarılarınızdan söz edin: Bugüne kadar başardıklarınızdan söz edin Bu sizin yatırımcının gözünde kredinizi arttıracaktır
Hedef kitleniz: Gerçekçi hedefler belirleyin Içten muhakkak bir hedef kitlesi ayrıca yatırımcıları etkileyecek ayrıca de ileriki planlarınızda daha stratejik davranmanıza rahatlık sağlayacaktır
Herif politikanız: Alıcı edinme sürecinizin şirketinize nasıl bir maliyet getireceğini zahmetsizce hesaplamanızı sağlayan bir finans politikanız olmalıdır
Rekabet: Rakiplerinize göre neden daha avantajlısınız, avantajlarınız neler? Gibi sorulara cevap vererek rakiplerinize tarafından nasıl daha iyi bir bedel yarattığınızı şemalarla gösterin
Meslek modeliniz: Yatırımcıların en çok üstünde duracağı konu meslek modeliniz olacaktır Nasıl para kazanacaksınız? Size kim ödeme yapacak? Alıcı sayınız ne değin artacak? Sorulara cevap verin
Takımınız: Yatırımcılar önce insanlara, sonradan fikirlere yatırım yaparlar
Yatırım ihtiyacınız: Bundan sonraki süreçte ne kadarlık bir yatırıma gereksinim duyuyorsunuz, şirketinizi bir üst seviyeye taşımak için ne dek destek istiyorsunuz? Sunumunuzda ne kadarlık bir yatırım istediğinizi, bu parayı nereye harcayacağınızı ve günün sonunda ne dek kazanmayı hedeflediğinizi belirtin
Yatırımcı Sunumunda hangi konulardan bahsetmelisiniz?
Iş planı: Meslek planınızın tarifi, iş fikrinin seçme nedenleri ve hedefleri nelerdir? Vb soruların cevaplarına yer verilmelidir
Yönetici özeti: Meslek fikrini bulan birey hakkında genel bilgilere yer verilmelidir
Fırsatlar ve çözüm önerileri: Mahsul veya hizmet hangi sorunu çözüyor, insanların hayatında neyi kolaylaştırıyor, ürün veya hizmetin avantajları nelerdir, piyasada öteki ürünlerden ayıran yanları, mahsul ya da hizmeti müşteriler niçin bu ürünü seçim edecek? Sorularının cevaplarına yer verilmelidir
Pazarlama planı: Müşteriniz kimdir, satmak ve pazarlama kanalınız ve bu kanalların bütçesi nedir, pazarın mutlak büyüklüğü ve pazardan alınacak pay nedir, mevcut rakipler nedir, işyeri mevcut rakiplerin tepkisine nasıl karşısında koyacaktır, potansiyel rakiplerle iş birliği gerçekleştirmek muhtemel müdür? Sorularına yanıt verilmelidir
Finansal plan: Son aşamada işin karlılığı ve yaratacağı nakit akışı önemlidir, yalın ve realist olmalıdır yatırımcı anlayamadığı projeye yatırım yapmaz kayda değer sayısal göstergeleri kısa yorumlarla açıkla
Sunum sırasında dikkat edilmesi gereken noktalar nelerdir?
Çoğumuz sunum yaparken heyecanlanırız Bu heyecanlanmak duygusu bizim elimizde olan bir şey değildir Tabiki de heyecanlan güzel bir şeydir lakin fazlası kötüdür Sunum esnasında heyecanlı olmanız (aşırı derecede olmamak şartıyla) gerçekten kötü bir şey değildir Aksine bu davranışınız sizin sunumdan keyif aldığınızı gösterir
Sunum esnasında gülümseyen olmayı da unutmamalıyız Çünkü kimse somurtkan birini dinlemekten hoşlanmaz ve sunumdan haz almaz Kullanıcı ile göz temasını kurmayı özen gösteriniz Bu sayede dinleyici ile daha yakın biri ilişki kurmuş olursunuz ve sunuma dinleyiciyi de dahil etmiş olursunuz Fazla can sıkıcı bir sunum olmamalıdır Çünkü dinleyici bir vakit sonra sıkılıp dinlemeyecektir Sayfalar aralarında fazla pozitif geçiş yapmayın Bir ileri bir geri ya da birkaç sayfayı çabucak geçmek yeniden sizin sunumunuza iyi hazırlanmadığınızı ortaya koyar
Litaratür:
etohumcom
Yatırımcı sunumu nasıl olmalıdır?
Sunum hazırlanırken sıkça 102030 kuralı uygulanmaktadır Yani 10 dia, 20 dakika ve 30 yazı boyutu uygulanır*Sunum hazırlarken, sunumunuzun pak, tertipli, çok pozitif detayla kafa karıştırmayan ve rahat takip edebilen bir sunumu sahip olması gerekir İyi bir görünümlü bir sunum dinleyicinin ilgisini çekecektir*Yazı stillerine yük verin Sunumda yer alan yazılarımızın büyüklüğüne ve stiline uyarı etmeliyiz Buna dikkat ettiğimizde dinleyicinin daha iyi anlamasına ve peşine düşüp takip etmesini sağlayacaktır Eğer uyarı edilmezse dinleyici ve kolay okuyamayacakları için kolay peşine düşüp takip edemeyecekleri için sunumdan bir şey anlayamayacaktır Olası epeyce italik yazı tipini kullanmamız tercih edilir Bunun yerine kalın ve düz yazı tipleri uyarı çekecektir Eğer sunumda kayda değer bir yer varsa altını çizerek ilgisini çekmesini sağlayabiliriz
Tutarlılık: Bir örnekle anlatmak gerekirsek, sunumunuzda bir yerinde fikrinizin avantajları var dezavantajları değil derseniz, diğer bir yerde de dezavantajından söz ederseniz inandırıcılığınız kalmaz, sunumdaki her bir noktanın evvelden düşünülmüş ve tutarlılığının yoklama edilmesi gerekir
Organize olun: Sunumunuzu özet, problem, çözüm, market, ekip, finans gibi bölümlere ayırın
Hemencecik ilgiyi uyandırın: Sunumda alaka kaldırmak gerekir Çünkü karar birincil dakika içinde verilir İlgiyi problemin ne olduğunu, nasıl çözüm olacaksınız, nerede ayrım yaratacaksınız gibi yanıtlara yer verilmelidir
İçerik sağlayın: Sunumda olmazsa olmazlardan biri içeriktir İçerikten kastım, pazarı ve potansiyeli tanımlayın, ürün ya da hizmetin hangi probleme çözüm bulacağını, ürünün avantajını ve meslek modelini ve rekabet analizi sorularına yanıt verin
Takım her şeydir: Yatırımcılar iyi bir projeye sahip kötü bir ekibi desteklemektense, kötü bir projeye sahip iyi bir ekibi desteklemeyi seçim eder yatırımcı takımından muhakkak elde etmek ister tecrübenizi sektör bilginizi ve yeteneklerinizi parlatın yatırımları ve gelecek projeksiyonlarını paylaşın
Eylem çağrısı ile bitirin: Burada ne değin para kazanacaksınız? Başa baş noktanız ve çıkış stratejiniz sorularının cevaplarına yer verilmelidir
Yatırımcı sunum aşamaları nelerdir?
Etkin bir hikâyenizi anlatın: Sunumunuza etkin bir hikâyeniz ile başlayın Bu sayede dikkatler sizin üzerinizde olacaktır
Çözümünüzü sunun: Ürün veya hizmetinizin ne gibi sorunları çözdüğünü anlatın
Başarılarınızdan söz edin: Bugüne kadar başardıklarınızdan söz edin Bu sizin yatırımcının gözünde kredinizi arttıracaktır
Hedef kitleniz: Gerçekçi hedefler belirleyin Içten muhakkak bir hedef kitlesi ayrıca yatırımcıları etkileyecek ayrıca de ileriki planlarınızda daha stratejik davranmanıza rahatlık sağlayacaktır
Herif politikanız: Alıcı edinme sürecinizin şirketinize nasıl bir maliyet getireceğini zahmetsizce hesaplamanızı sağlayan bir finans politikanız olmalıdır
Rekabet: Rakiplerinize göre neden daha avantajlısınız, avantajlarınız neler? Gibi sorulara cevap vererek rakiplerinize tarafından nasıl daha iyi bir bedel yarattığınızı şemalarla gösterin
Meslek modeliniz: Yatırımcıların en çok üstünde duracağı konu meslek modeliniz olacaktır Nasıl para kazanacaksınız? Size kim ödeme yapacak? Alıcı sayınız ne değin artacak? Sorulara cevap verin
Takımınız: Yatırımcılar önce insanlara, sonradan fikirlere yatırım yaparlar
Yatırım ihtiyacınız: Bundan sonraki süreçte ne kadarlık bir yatırıma gereksinim duyuyorsunuz, şirketinizi bir üst seviyeye taşımak için ne dek destek istiyorsunuz? Sunumunuzda ne kadarlık bir yatırım istediğinizi, bu parayı nereye harcayacağınızı ve günün sonunda ne dek kazanmayı hedeflediğinizi belirtin
Yatırımcı Sunumunda hangi konulardan bahsetmelisiniz?
Iş planı: Meslek planınızın tarifi, iş fikrinin seçme nedenleri ve hedefleri nelerdir? Vb soruların cevaplarına yer verilmelidir
Yönetici özeti: Meslek fikrini bulan birey hakkında genel bilgilere yer verilmelidir
Fırsatlar ve çözüm önerileri: Mahsul veya hizmet hangi sorunu çözüyor, insanların hayatında neyi kolaylaştırıyor, ürün veya hizmetin avantajları nelerdir, piyasada öteki ürünlerden ayıran yanları, mahsul ya da hizmeti müşteriler niçin bu ürünü seçim edecek? Sorularının cevaplarına yer verilmelidir
Pazarlama planı: Müşteriniz kimdir, satmak ve pazarlama kanalınız ve bu kanalların bütçesi nedir, pazarın mutlak büyüklüğü ve pazardan alınacak pay nedir, mevcut rakipler nedir, işyeri mevcut rakiplerin tepkisine nasıl karşısında koyacaktır, potansiyel rakiplerle iş birliği gerçekleştirmek muhtemel müdür? Sorularına yanıt verilmelidir
Finansal plan: Son aşamada işin karlılığı ve yaratacağı nakit akışı önemlidir, yalın ve realist olmalıdır yatırımcı anlayamadığı projeye yatırım yapmaz kayda değer sayısal göstergeleri kısa yorumlarla açıkla
Sunum sırasında dikkat edilmesi gereken noktalar nelerdir?
Çoğumuz sunum yaparken heyecanlanırız Bu heyecanlanmak duygusu bizim elimizde olan bir şey değildir Tabiki de heyecanlan güzel bir şeydir lakin fazlası kötüdür Sunum esnasında heyecanlı olmanız (aşırı derecede olmamak şartıyla) gerçekten kötü bir şey değildir Aksine bu davranışınız sizin sunumdan keyif aldığınızı gösterir
Sunum esnasında gülümseyen olmayı da unutmamalıyız Çünkü kimse somurtkan birini dinlemekten hoşlanmaz ve sunumdan haz almaz Kullanıcı ile göz temasını kurmayı özen gösteriniz Bu sayede dinleyici ile daha yakın biri ilişki kurmuş olursunuz ve sunuma dinleyiciyi de dahil etmiş olursunuz Fazla can sıkıcı bir sunum olmamalıdır Çünkü dinleyici bir vakit sonra sıkılıp dinlemeyecektir Sayfalar aralarında fazla pozitif geçiş yapmayın Bir ileri bir geri ya da birkaç sayfayı çabucak geçmek yeniden sizin sunumunuza iyi hazırlanmadığınızı ortaya koyar
Litaratür:
etohumcom