iltasyazilim
FD Üye
Yatsı namazını gece yarısından sonradan kılmak mekruh mudur?
Soru
Yatsı namazını gece yarısından daha sonra kılmak mekruh mu?
Yatsı vakti, Hanefîlerde fetvaya olan görüşe ve diğer mezheplere göre, batı ufkunda kırmızı şafağın kaybolduğu andan itibaren başlar ve fecri sadığın doğmasından azıcık önceki zamana değin devam eder Kanıt Abdullah b Ömer'den nakledilen şu hadistir: Şafak kırmızılıktır Şafak kaybolunca yatsı namazını kılmak farz olur(esSan'ânî, 1114)
Diğer yanlamasına yatsı namazı için tercih edilen vakit, gecenin üçte biri ya da yarısı geçinceye değin devam eder Çünkü Allah elçisi şöyle buyurmuştur: Ümmetime zorluk vermesem, yatsı namazını gecenin üçte birine ya da yarısına dek geciktirmelerini onlara emrederdim(benzerŞevkânî, 211) Enes (ra), Hz Peygamber'in yatsı namazını gecenin yarısına kadar geciktirip, sonra kıldığını bildirmiştir (benzeşenŞevkânî, 212)
Hz Aişe (ranhâ)'den de şöyle dediği nakledilmiştir Hz Peygamber bir gece yatsı namazını geciktirdi pek oysa mescidde bulununlar uyumuştu Sonradan çıkıp namaz kıldı ve şöyle buyurdu: Eğer ümmetime zorluk vermesem bu süre yatsı namazının vaktidir(Buhârî, Mevâkît, 24)
Vitir namazının başlangıcı yatsı namazından sonradır, vaktinin sonu ise, sabahleyin vakti girmeden derhal öncesine dek olan zamandır (bk Hamdi Döndüren, Delilleriyle İslâm İlmihali, İstanbul 1991, 313 vd)
Selamlama ve dua ile *
Soru
Yatsı namazını gece yarısından daha sonra kılmak mekruh mu?
Yatsı vakti, Hanefîlerde fetvaya olan görüşe ve diğer mezheplere göre, batı ufkunda kırmızı şafağın kaybolduğu andan itibaren başlar ve fecri sadığın doğmasından azıcık önceki zamana değin devam eder Kanıt Abdullah b Ömer'den nakledilen şu hadistir: Şafak kırmızılıktır Şafak kaybolunca yatsı namazını kılmak farz olur(esSan'ânî, 1114)
Diğer yanlamasına yatsı namazı için tercih edilen vakit, gecenin üçte biri ya da yarısı geçinceye değin devam eder Çünkü Allah elçisi şöyle buyurmuştur: Ümmetime zorluk vermesem, yatsı namazını gecenin üçte birine ya da yarısına dek geciktirmelerini onlara emrederdim(benzerŞevkânî, 211) Enes (ra), Hz Peygamber'in yatsı namazını gecenin yarısına kadar geciktirip, sonra kıldığını bildirmiştir (benzeşenŞevkânî, 212)
Hz Aişe (ranhâ)'den de şöyle dediği nakledilmiştir Hz Peygamber bir gece yatsı namazını geciktirdi pek oysa mescidde bulununlar uyumuştu Sonradan çıkıp namaz kıldı ve şöyle buyurdu: Eğer ümmetime zorluk vermesem bu süre yatsı namazının vaktidir(Buhârî, Mevâkît, 24)
Vitir namazının başlangıcı yatsı namazından sonradır, vaktinin sonu ise, sabahleyin vakti girmeden derhal öncesine dek olan zamandır (bk Hamdi Döndüren, Delilleriyle İslâm İlmihali, İstanbul 1991, 313 vd)
Selamlama ve dua ile *