Yemek saatleri sistemli olmalıdır.
Evlat sofrada öteki aile bireyleri ile birlikte oturmalıdır.
Ana yahut peder sofrada yemek konusunda seçici yahut ölçüsüz titiz davranmamalıdır.
Öğün aralarında evladın iştahını olumsuz cephede etkileyecek besinler verilmemelidir.
Şeker ve çikolata armağan olarak sunulmamalı; bunun vesair aile bireyleri tarafından da uygulanması sağlanmalıdır.
Evlat az yemek yeme davranışı gösteriyorsa öğün sayıları arttırılmalıdır.
Az yemek yiyen çocuklarda besinin kuvvet ve içerik tarafından daha güçlü hale getirilmesi sağlanmalıdır.
Mümkünse ‘’çocuğun ben acıktım’’ demesine müsaade verilmelidir. (Çocuk bir yiyecek istediğinde ‘’acıktın mı?’’ diye sorulabilir.)
Sofra oyun sahası değildir. Evladın oyuna doyması çok kıymetlidir. Evladın oyun için devri varsa iştahlı ve problemsiz yemek nokta.
Besinlerin sunumu evlat için sefalı hale getirilebilir. Gelgelelim mütemadi oyun ile beslenmemesi sağlanmalıdır.
Evlada beslenmenin yararları anlatılmalıdır.
Evlat kendi yemek istediğinde beis olunmamalıdır ve bunun için cesaretlendirilmelidir.
Mümkünse onun seçim yapmasına müsaade verilmeli; evladın yaşı elverişli ise kendi tüketeceği ölçüsü kendisinin belirlemesi sağlanmalıdır.
Evlat yemek yemediğinde incitici, iğneleyici laflar söylenmemelidir.
Yemekle ilgili ikaz yemek sırasında değil; yemekten evvel yahut sonra yapılmalıdır.
Evladın yemek yemesi ile ilgili durumu mümkünse evladın yanında konuşulmamalıdır.
Yemekle ilgili bir ceza verilmemeli; yemek yediğinde armağan verilmemelidir.
Evlat besini reddettiyse ısrar edilmemeli. Ara ara reddettiği besin tekrar denenebilir.
Nizamlı fizikî aktivite yapması sağlanmalıdır
Her evlat birbirinden farklıdır. Evlatların büyüme suratları da birbirinden farklıdır. Bu nedenle birbirleri ile kıyaslanmamalıdır.
Evlat sofrada öteki aile bireyleri ile birlikte oturmalıdır.
Ana yahut peder sofrada yemek konusunda seçici yahut ölçüsüz titiz davranmamalıdır.
Öğün aralarında evladın iştahını olumsuz cephede etkileyecek besinler verilmemelidir.
Şeker ve çikolata armağan olarak sunulmamalı; bunun vesair aile bireyleri tarafından da uygulanması sağlanmalıdır.
Evlat az yemek yeme davranışı gösteriyorsa öğün sayıları arttırılmalıdır.
Az yemek yiyen çocuklarda besinin kuvvet ve içerik tarafından daha güçlü hale getirilmesi sağlanmalıdır.
Mümkünse ‘’çocuğun ben acıktım’’ demesine müsaade verilmelidir. (Çocuk bir yiyecek istediğinde ‘’acıktın mı?’’ diye sorulabilir.)
Sofra oyun sahası değildir. Evladın oyuna doyması çok kıymetlidir. Evladın oyun için devri varsa iştahlı ve problemsiz yemek nokta.
Besinlerin sunumu evlat için sefalı hale getirilebilir. Gelgelelim mütemadi oyun ile beslenmemesi sağlanmalıdır.
Evlada beslenmenin yararları anlatılmalıdır.
Evlat kendi yemek istediğinde beis olunmamalıdır ve bunun için cesaretlendirilmelidir.
Mümkünse onun seçim yapmasına müsaade verilmeli; evladın yaşı elverişli ise kendi tüketeceği ölçüsü kendisinin belirlemesi sağlanmalıdır.
Evlat yemek yemediğinde incitici, iğneleyici laflar söylenmemelidir.
Yemekle ilgili ikaz yemek sırasında değil; yemekten evvel yahut sonra yapılmalıdır.
Evladın yemek yemesi ile ilgili durumu mümkünse evladın yanında konuşulmamalıdır.
Yemekle ilgili bir ceza verilmemeli; yemek yediğinde armağan verilmemelidir.
Evlat besini reddettiyse ısrar edilmemeli. Ara ara reddettiği besin tekrar denenebilir.
Nizamlı fizikî aktivite yapması sağlanmalıdır
Her evlat birbirinden farklıdır. Evlatların büyüme suratları da birbirinden farklıdır. Bu nedenle birbirleri ile kıyaslanmamalıdır.