Yeni Anayasa ve senato önerisi Başbakan Erdoğan’la önceki gece görüşmesinin ardından dün basın toplantısı aranjör TBMM Başkanı Toptan, Anayasa Mahkemesi’nin yetkisini aştığını söyledi Çift kamaralı sistemi tartışmaya açan ve ’Yeni bir Tüzük ile senato’ öneren Toptan, Bana bu konuda öneri yapılmadı, liderleri toplamayı düşünüyorum Üzüntü ve dileklerini yüzlerine söylesinlerdedi TBMM Başkanı Köksal Toptan, Anayasa Mahkemesi’nin türban kararını, dengeli bir üsluplaeleştirdi Toptan, Yüksek Duruşma’nin yetkisini aştığını belirterek, Kuvvetler ayrılığı ilkesi sorgulanabilir ayla gelmiştir Yetki alanın genişletmesi ileride başka sorunlar doğururdedi Önceki gece Başbakan Tayyip Erdoğan ile görüşen Toptan, yorumlama yapması konusunda kimseden telkin almadığınıbelirtti Önümüzdeki hafta liderleri toplamayı planlayan Toptan, Liderler bir araya gelerek endişelerini ve dileklerini birbirlerinin yüzüne söylesin Meydanlarda ve medya yoluyla konuşmanın sakıncaları vardedi Toptan şu mesajları verdi: Yetki hatırlatması Yasamayı denetlemenin durum ve şekilleri, hem Tüzük keza de ilgili yasalarda dobra dobra belirtilmiştir Yargı, Tüzük ve hukuk devleti ilkelerine göre sonuca varır Oysa erkler, Tüzük’dan doğan haklarını kullanırken kendilerini başka bir erk yerine koyamaz ve olmayan yetkiyi kullanamaz, diğer erkin yetkisini elinden alamaz, o alana müdahale edemez Anayasa değişikliğinin içeriği diğer bir şey, 148 maddeye göre yetki kullanması yahut yetki aşımını kullanması farklı bir şeydir Bu Nedenle Yüksek Duruşma, ilgili Anayasa maddesini yorumlayarak, bir sonuca varma yetkisinin ötesine geçmiştir Çift kamaralı sistem Elbirliğiyle demokrasiyi savunmalıyız Bize düşen, siyasal ve hukuksal yapılarımızı bu anlayışa uygun duruma getirmektir Bu çerçevede yeni bir Tüzük yapımı yanında olur ya çift kamaralı, yani senatoyu da bundan böyle Türkiye’nin tartışmasının yararlı olabileceğini düşünmekteyim Liderler zirvesi Cümbür Cemaat bilmelidir ki Meclisimiz; yüksek temsil gücüyle bugüne değin olduğu gibi bundan daha sonra da Tüzük’da belirlenen ilkeler çerçevesinde ahali ve tarih önünde ettiği yeminine sadık kalarak milleti için doğruları yapmaya devam edecektir Bütün bunları müşterek konuşmak ve değerlendirmeler yerine getirmek üzere önümüzdeki süreçte parlamentomuzda temsil edilen siyasi partilerin liderlerini karşılıklı bir toplantıya çağırıyorum Toptan, sonradan sorulara şu yanıtları verdi: Öneriyorum, yetkim yok Ben Anayasa değişikliği ve senato sistemi konusunda bir düşünce ortaya atıyorum Benim bir girişimde yeralma yetkim de değil Lakin bunu Türkiye’nin tartışmasını istiyorum Çift kamaralı sistem Tüm Avrupa parlamento sistemlerinde var O vakit Tüzük Mahkemesi üzerindeki bu kadar yükü de Tüzük Mahkemesi’ni bu dek tartışmayı da şayet azaltabiliriz Yüksek Duruşma de daha kuytu alıştırma imkanı bulabilir Bunu da öncelikle burada açıklıyorum Ne bana böyle bir öneri yapıldı ne de ben bunu başkasıyla paylaştım 20 yılda seçim isterlerse Meclis’te Anayasa’yı değiştirecek çoğunluğu ele geçirmiş bir parti, seçimleri 20 yılda bir yapar mı?endişesi bana kadar çok vehim Bu parlamento 5 yıl olan yasama dönemini 4 yıla indirmiştir Böyle bir parlamento 20 yıla çıkarır mı? Demokrasi gelenekler rejimidir Kuşkulardan, vehimlerden kurtulmamız gerekir Haa ’Anayasa’nın 148 maddesi yanlıştır, Tüzük Mahkemesi Anayasa değişikliğini esastan da inceleyebilir’ denilirse o başka Güldüren suç oluşturan sorusu Zaman muhabiri: Anayasa Mahkemesi kararınının altında imzası olanlarla ilgili yaptırım laf konusu olamaz mı? Malum TCK 311 fazla açık Meclis’in görevlerinin engellenmesiyle ilgili Bu konuda neler söyleyeceksiniz? Köksal Toptan: (Gülerek) Değil değil Yani Anayasa Mahkemesi’nin kararlarını beğenmeyebiliriz, eleştirebiliriz, bu bizim hakkımızdır Tüzük Mahkemesi kararları yanlış da olabilir, bunlar diğer bir şeydir, ama sizin söylediğiniz buna cezai yaptırımla karşı olmak hukuk sistemimizde düşünebileceğimiz bir şey olamaz kaynak:hürriyetcom