Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Yeni Dolandırıcılık Yöntemi: 'Online İngilizce Eğitim Seti'

Yeni Dolandırıcılık Yöntemi: 'Online İngilizce Eğitim Seti'
0
53

morfeus

FD Üye
Katılım
Kas 12, 2021
Mesajlar
2
Etkileşim
4
Puan
38
Yaş
47
Konum
Rusya
F-D Coin
111
s-18a9db4788ddaaf58c7e0dd0eef5aa2b9798e343.jpg


İstanbul başta olmak üzere farklı kentlerde, yolda ikna edilerek İngilizce eğitim seti satın aldıkları bireyler tarafından dolandırıldığını argüman eden onlarca kişinin, Tüketici Hakem Heyetleri'ne başvurduğu ortaya çıktı. Tüketici Müracaat Merkezi Onursal Lideri Aydın Ağaoğlu, bu sistemi kullananların vatandaşları ikna edebilmek için bilhassa sempatik gençleri seçtiğini  belirterek, "İnanın açıkça dolandırıcılık yapılıyor" dedi. 





Yeni bir dolandırıcılık prosedürü daha ortaya çıktı. Argümana nazaran, kendilerini üniversite öğrencisi olarak tanıtan bu şahıslar, ikna ettikleri şahıslara form doldurtarak internet üzerinden verilen İngilizce eğitim seti satıyor ve 14 gün içinde iptal etme hakları olduğunu belirtiliyor. Lakin form doldurulmasından akabinde 15. gün internet üzerinden bir ders dahi almayan mağdurlara telefon edilerek borçları olduğu belirtilerek para isteniyor.

Mağdurlardan Samet Ülbeği, bu yolla dolandırılan yüzlerce beşerden biri olduğunu belirterek, şunları anlattı:



'Akrabalarıma bile ulaşıp tehdit ediyorlar'



Mağdur Samet Ülbeği, bu bireylerin şaşırtan bir biçimde yurt dışındaki akrabalarına bile ulaştığını söyleyerek "Benim Türkiye’de dahi olmayan akrabalarımı arayıp 'Bugün 2 bin TL yatırmazsanız yeğeninizi cezaevine atacağız' diye tehdit ediyorlar. Şu an bana gelen kâğıtta 3 bin 800 TL  borcum gözüküyor, aileme atılan bildiride 9 bin 10 bin TL borcum olduğu yazıyor. Lakin, 2 bin TL peşin olarak ödeme yaptığım takdirde bu borcun kapatılacağı söyleniyor" diye konuştu.

'Özellikle seçilen bu öğrenciler, belli bir eğitimden geçiriliyor'



Bu formülü kullananların vatandaşları ikna edebilmek için bilhassa sempatik gençleri seçtiğini  ifade eden Tüketici Müracaat Merkezi Onursal Lideri Aydın Ağaoğlu, "İnanın açıkça dolandırıcılık yapılıyor. Bilhassa seçilen bu öğrenciler, muhakkak bir eğitimden geçiriliyor. Vatandaşları, 'Kampanyamız var, 5 bin TL'lik bir seti size 2 bin 500 TL'ye vereceğiz. İstemiyorsanız bile lütfen imzalayın, ben de öğrenciyim, öğrenci öğrencinin halinden anlar. Paraya gereksinimim var, primimi alayım siz zati 14 zarfında cayma hakkına sahipsiniz" diyerek açıkça kandırıyorlar" dedi.

Aydın Ağaoğlu, bu firmaların Türkiye'nin her yerinde faaliyet gösterdiklerini belirterek, "Ruhsat için bir vilayetin Ticaret Müdürlüğü'nden gidip müsaade alıyorlar o Ticaret Müdürlüğü gelen şikayetlerden dolayı ruhsatını iptal ediyor fakat, öbür bir vilayete gidip oradan da müsaade alıyorlar" dedi.  Bu bahiste yüz binlerce insanın mağdur olduğunu söyleyen Aydın Ağaoğlu, çoğunlukla öğrencilerin ailelerinden korktuğunu ve arkadaşlarından borç alıp talep edilen bu ölçüsü ödediğini belirterek, "Avukata gidenin avukata verecek parası yok, aslında talep edilen bedel 2 bin 500 TL, avukatın talep ettiği bedel de bundan aşağı olmadığından çoğunlukla vatandaşlar bunu ödemek zorunda kalıyor" diye konuştu.

'Cayma hakkı 14 günle sonlu değil'



Tüketici Kanunu'na nazaran bu tıp satışların yapılabilmesi için Ticaret Bakanlığı'ndan satıcı firmanın ruhsat alması ve bu ruhsat numarasını da kontratında belirtmesi gerektiğini söyleyen Ağaoğlu,  "Tüketici 14 gün dolmadan firmayı telefonla arayıp mukaveleden caydığını bildiriyor. Karşı tarafta, 'Tamam sürece alındı' diyor lakin, 14 gün dolduktan sonra 'Bize yazılı olarak bildirmediğin için ispat edemezsin' diyerek hakkında icra takibi başlatılıyor. Burada en kıymetli nokta karşısındaki kişi 'Sonra cayarsın bir telefon yeter' dediğinde tüketiciyi kandırmış oluyor. Kanan öğrenci de daha sonra icra tehdidi ile karşı karşıya kalıyor lakin korkmasınlar Tüketici Kanunu'nda açık karar var. Tüketici 'Bana yazılı cayma formu vermediler, yanlışsız bilgilendirilme de bulunulmadı' derse haklı duruma geçebilir" dedi.

Ağaoğlu, bununla ilgili olarak iş yeri dışında yapılan mukaveleler yönetmeliğinin 9'uncu husus 2'inci fıkrasına nazaran yönetmeliğe karşıt bir durum kelam mevzusuysa, tüketicinin cayma hakkını kullanmak için 14 gün ile sonlu olmadığını bu mühletin her halükârda bir yıl daha uzayacağını belirterek,  "Benzer biçimde mağdur olanların, hiç vakit kaybetmeden firmanın adres, faks ve e-posta adreslerine yazılı olarak cayma hakkını kullandığını bildirip bir kopyasını saklamaları gerekiyor. Lakin, mukavele iade edilmediği takdirde Tüketici Hakem Heyetleri'ne başvurup mukavele iptaline karar verilmesi istenmeli."
 
858,506Konular
982,998Mesajlar
33,104Kullanıcılar
droleSon üye
Üst Alt