Yeni Meslek Modelleri, Egemen Distribütörlük distribütörlük veren firmalar egemen distribütörlük nedir bağimsiz bağimsiz ne çağırmak nedir ezberlerinizi bozun ve bu yeni modelleri şipşak öğrenmeye bakın, geleceğin zenginleri oralardan çıkacakdemiştim Bahsettiğim yeni modellerden maksimum öne çıkanı; network ya da multilevel marketing denen egemen distribütörlük ya da çok katlı pazarlama sistemi Doğrusu özetle bildiğimiz bayilik, distribütörlük, dağıtıcılık vs kurguların kurumsal olanı yok, kişisel olanı Alışılmış dağılım modellerinde bir üreticinin malının dağıtıcısı almak için tatmin edici sermaye, şirket, teminat, iş yeri (dükkan, ambar, büro), eleman, stok, dağıtılmış departmanlar, teknoloji, haberleşme alt yapısı vs gibi unsurlarla işyeri haline ulaşmak gerekiyordu Oysa bu yeni modelde kişinin kendisi ufak bir formalite ve genelde kendi kullanımı için bir birincil alımla dağıtımcı olabiliyor Mesela bugün bir bilgisayar bayisi elde etmek için ne gerçekleştirmek gerekli? Çok kabaca yukarıda saydıklarımızı… Oysa yeni modelde bir kişi gidip diyelim kendisine bir lap top alıyor, kullanmaya başlıyor Ona o aşamada gereken tek anapara o lap topu alması Işyeri merkezinin verdiği mahsul ve pazarlama eğitimlerine katılıyor Tekrar imalatçı şirket göre hazırlanmış gereken bütün tanıtım materyallerine zahmetsizce sahip oluyor ve başlıyor bire bir insanlara anlatıp, satmaya… bu vesileyle da gitgide artarak ürünü daha fazla öğreniyor, merkezi firmanın eğitim ve iş toplantılarına katılıyor Sattığı her üründen yüzde 25, yüzde 50 gibi yüksek oranlarda kar ediyor Sattığı alıcı call center’larla uğraşmadığı, birebir ilgi ve destek aldığı için fazla memnun oluyor Ve hemencecik bir arkadaşını yönlendiriyor, bizim örneğimizdeki X birey ona da satıyor O onu, o onu derken minik bir lap top almak ve anlatmakla başlayan işten, ciddi bir herif kitlesi doğuyor O sırada onu izleyen müşteriler Ee, ben de yapabilirim bu işidiyorlar ve onlar da kendilerine ilk satış yapan kişinin hattından dağıtıcı oluyorlar O birincil distribütör, bayhanımefendi X, kendi altından satıcı olan hattına gerektiğinde üretici şirketten de takviye alarak ürünü ve modeli anlatıyor Iş böyle böyle yayılıyor Distribütörler; a Kendi sattıklarından perakende gelir elde ediyorlar, b Kendi hatlarından satış yapanların satışlarından prim alıyorlar, c Muhakkak hacimlere erişince firma da ek prim ödülleri veriyor Bu işin esas mantığı ve gereği şu; Artık rekabet o kadar arttı ama fiyatlar kesintisiz düştüğü için, firmaların kar marjları bayağı değişmez gider kalemlerini taşıyamıyorlar O zaman da firmalar sabit maaşlı, sigorta, araba, yemek yemek, meslek yeri, oda, masa, lap top, seyahat masrafı, benzin parası, bir sürü insan kaynağı vs giderleri üstlenemiyorlar Bu sebeple, kaynaklarını daha fazla üretim, arge, pazarlama tanıtım, satış öncesi, satış sonrası destek ağı, lojistik, muhasebe gibi merkezi operasyonlara yoğunlaştırıp, satmak kısmını bağımsız distribütörlere bırakıyorlar Network pazarlama, kişiye kendi bağımsız işini kurma ve geliştirme şansını sunan yepyeni bir olasılık Milenyum çağının bu son dağıtım modeli, yeni olmasına rağmen, hali hazırda on milyonlarca insan kadar benimsenerek, çok büyük bir iş hacmine dönüşmüş ve adeta dünyanın her ülkesine de yayılmış durumda Network marketing; birincil açılımını kozmetik ve besin ürünleri ile yaptı Ama bugün, dünyadaki uygulamalara baktığımızda, sigortacılık, yatırım fonları, tüketici kredileri, hukuksal danışmanlık ve internet ile telefon hizmetleri gibi alanlarda da gitgide artarak hızla yayılmakta Bizzat ben, bu modelle çalışan ve ayda 1015 bin, hatta 6070 bin YTL para kazanmaya başlamış kişileri gitgide artarak daha fazla görmeye başladım Sistemin böylesine çabuk ve kolay yayılmasına sebep olan temel faktörlere de gelecek yazımda bakacağız alıntı: Ufuk Tarhan