iltasyazilim
FD Üye
2010 öss Yeni imtihan sistemi 2010
YÖK üniveristeye giriş sınavlarında değişiklik yaptı
Yüksek Öğretim Kurulu Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) Başkanı Prof Dr Ünal Yarımağan, 2010'dan itibaren uygulanacak imtihan sistemine ilişkin hedeflerinin, üniversite adaylarının ders düzeyinde bilgilerini değer biçmek olduğunu bildirdi
'da Sayısal 1 ile girilenlerin bir kısmına YGS 1 ile YGS 2 ile girilecek
Puan aralıkları değiştir 100 500 arası puan olarak hesaplanacak
3 taban puan olacak Ön lisans taban puanı Önlisans ve açık öğretime müracaat hakkı İkinci aşama sınavlara katılma tabana puanı 3 tabana puan ise lisans programlarına girme puanı olacak
İkinci faz sınavları Haziran ayının ikinci yarısında bir veya iki haftasonunda yapılacak
Matematik sınavı İki test olacak Matematik 50 soru 75 dakika , Geometri 30 soru 45 dakika olacak Soru kitapları bambaşka, yanıt kağıtları karşılıklı Geometride 30 sorunun 8 her birine çözümlemeli geometri sorusu olacak
İkinci imtihan fen bilimleri Fizik 30 soru 45 dakika, kimya 30 soru 45 dakika, biyoloji 30 soru 45 dakika Sorular öbür, yanıt kağıtları müşterek
Imtihan galibiyet puanının üzerine mektep başarı puanı eklenerek %15 ile çarpılarak puanı hesaplanacak
Bu sene daha fazla soru sorulacak Oysa soruların zorluk derecesi ve içeriği ile ilgili bu yıl bir değiştirme olmayacak Buradaki amacımız; öğrencinin bilgisini daha ayrıntılı ölçüp şansın rolünü azaltmak
Sınavda daha kuvvet zorular olmayacak Sadece ve yalnızca bu sene 34 soru sorduğumuz Psikolojiden bu yıl 10 soru sorulacak İkinci sınavda adayın test bilgilerini detaylı biçimde değer biçmek istiyoruz Matematik Biyoloji Fizik bilgilerini ayrı ayrı değerlendirmek istiyoruz
Öteki sistemde her aday öbür biçimde davrandığı için iki adayın bilgisini karşılaştıramıyorduk İki adayı karşılaştırabilmek için ikinci aşamada testlerin soru kitaplarını ayıracağız
Biz sistem belirlerken dershane sistemini düşünerek sistem belirlemiyoruz Adayları düşünerek sistem belirliyoruz Öyle bir sistem yapalım oysa daha başarılı öğrencileri belirleyelim düşüncesiyle hareket ediyoruz
Bu imtihan sistemi ile daha iyi mühendis olma olasılığı yüksek öğrencileri devretmek istiyoruz Amacımız bu
Yeni sistemde 3 soru yerine 10 soru soracağız Bu sebeple de öğrencilerin dershaneye gitmelerine gerek değil Sonuçta benzer derslerden daha artı soru çözecekler
Ek puan alacakları puanlarda bir değişilik değil Diğer programları herkes seçim edebilecek Katsayılar eşitlendiği için diğer programlara başarılı öğrencilerin yerleştirilmesi daha fazla olacak *
YÖK üniveristeye giriş sınavlarında değişiklik yaptı
Yüksek Öğretim Kurulu Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) Başkanı Prof Dr Ünal Yarımağan, 2010'dan itibaren uygulanacak imtihan sistemine ilişkin hedeflerinin, üniversite adaylarının ders düzeyinde bilgilerini değer biçmek olduğunu bildirdi
'da Sayısal 1 ile girilenlerin bir kısmına YGS 1 ile YGS 2 ile girilecek
Puan aralıkları değiştir 100 500 arası puan olarak hesaplanacak
3 taban puan olacak Ön lisans taban puanı Önlisans ve açık öğretime müracaat hakkı İkinci aşama sınavlara katılma tabana puanı 3 tabana puan ise lisans programlarına girme puanı olacak
İkinci faz sınavları Haziran ayının ikinci yarısında bir veya iki haftasonunda yapılacak
Matematik sınavı İki test olacak Matematik 50 soru 75 dakika , Geometri 30 soru 45 dakika olacak Soru kitapları bambaşka, yanıt kağıtları karşılıklı Geometride 30 sorunun 8 her birine çözümlemeli geometri sorusu olacak
İkinci imtihan fen bilimleri Fizik 30 soru 45 dakika, kimya 30 soru 45 dakika, biyoloji 30 soru 45 dakika Sorular öbür, yanıt kağıtları müşterek
Imtihan galibiyet puanının üzerine mektep başarı puanı eklenerek %15 ile çarpılarak puanı hesaplanacak
Bu sene daha fazla soru sorulacak Oysa soruların zorluk derecesi ve içeriği ile ilgili bu yıl bir değiştirme olmayacak Buradaki amacımız; öğrencinin bilgisini daha ayrıntılı ölçüp şansın rolünü azaltmak
Sınavda daha kuvvet zorular olmayacak Sadece ve yalnızca bu sene 34 soru sorduğumuz Psikolojiden bu yıl 10 soru sorulacak İkinci sınavda adayın test bilgilerini detaylı biçimde değer biçmek istiyoruz Matematik Biyoloji Fizik bilgilerini ayrı ayrı değerlendirmek istiyoruz
Öteki sistemde her aday öbür biçimde davrandığı için iki adayın bilgisini karşılaştıramıyorduk İki adayı karşılaştırabilmek için ikinci aşamada testlerin soru kitaplarını ayıracağız
Biz sistem belirlerken dershane sistemini düşünerek sistem belirlemiyoruz Adayları düşünerek sistem belirliyoruz Öyle bir sistem yapalım oysa daha başarılı öğrencileri belirleyelim düşüncesiyle hareket ediyoruz
Bu imtihan sistemi ile daha iyi mühendis olma olasılığı yüksek öğrencileri devretmek istiyoruz Amacımız bu
Yeni sistemde 3 soru yerine 10 soru soracağız Bu sebeple de öğrencilerin dershaneye gitmelerine gerek değil Sonuçta benzer derslerden daha artı soru çözecekler
Ek puan alacakları puanlarda bir değişilik değil Diğer programları herkes seçim edebilecek Katsayılar eşitlendiği için diğer programlara başarılı öğrencilerin yerleştirilmesi daha fazla olacak *