![sinema-kanunu-uygulanmaya-baslanacak-reklam-sureleri-azaliyor-1561789629.jpg](https://cdn.webtekno.com/media/cache/content_detail_v2/article/71472/sinema-kanunu-uygulanmaya-baslanacak-reklam-sureleri-azaliyor-1561789629.jpg)
2019'un başında yaşanan ve birçok aktör ve aktrisin de katıldığı "sinema salonu mevzusu" sonrasında Millet Meclisi devreye girmiş ve Film Kanunu'nda değişiklikler yapılmıştı. Yeni kanun, 1 Temmuz itibarıyla pratiğe koyulacakken sinema öncesinde ve sinema arasında gösterilen reklam müddetleri azalacak.
![fe0f5d7c50f4ad05d1f5ba6f6de9c047cec3cc5b.jpeg](https://www.webtekno.com/images/editor/default/0002/08/fe0f5d7c50f4ad05d1f5ba6f6de9c047cec3cc5b.jpeg)
30 Ocak 2019'da Resmi Gazete'de yayınlanarak kabul edilen kanun, film öncesinde gösterilen reklamların mühletini 10 dakika ile sınırlarken fragman gösterim vadesinin en az 3 en çokça da 5 dakika olarak belirliyor.
Kamu spotları ve çevre sorumluluk girişimleriyle alakalı imgeler, reklam yahut fragman sayılmadığı üzere bu vadelerden yemeyecek. Sinema ortasında taraf alan aralar ise 15 dakikaya geçemeyecek.
Bu kurallara uymayan; reklam ve ara vadelerini aşan film salonlarını da önemli cezalar bekliyor. Bu günahları yapan salon işletmecileri, her salon başına 50 bin TL para cezası ödeyecek.
Kanunda reklam ve ara müddetlerinin yanı sıra, sinema yapımcısı ve (varsa) dağıtımcısı ile gerçekleştirilmiş olan akitte belirlenen indirimli fiyatlar harici rastgele bir promosyon, abonelik, kampanya ve toplu satış yapılamayacak. Gişeden biletle birlikte promosyon patlamış mısır alma devri de 1 Temmuz itibarıyla sonlanacak.