iltasyazilim
FD Üye
Üniversitesinin 25'inci sene etkinlikleri kapsamında ProfDrÜmit Arınç Kültür Merkezi'nde düzenlenen TÜMOSAN Sistem Mühendislik Müdürü Volkan Gün, Motor Teknolojileri Müdürü Enishan Özcan KAra Araçları Tasarım Müdürü Fatih Köse ve Transmisyon Teknolojiler Müdürü Arda Alpan göre aracın yapım süreci ve özellikleri hakkında sunum yapıldı
Aracın teknik özellikleri ve tasarım hikayesini anlatan Kara Araçları Tasarım Müdürü Köse, Türkiye'de yüzde 50 yerli olan zırhlı araçlardaki yerlilik oranını bu modelle artırdıklarına uyarı çekti
Türkiye'de şu an buna benzer araç yapan firmaların daha fazla hazırlanmış vasıta sistemlerini entegre ettiğini açıklayan Köse, şöyle konuştu:
Bu araçlar Türkiye'deki kullanıcı makamların ihtiyaçlarını karşılıyor hatta yurt dışına da satılabilir seviyeye geldi Biz yola çıkarken yüzde 100 yerlilik hedefinin dışarıya teknik olarak da dünyadaki örnekleri inceleyip, bunları tasarımımıza yansıtmaya çalıştık Son dönemde dünyadaki askeri araç projelerini inceleyerek Kara Kuvvetleri, Güvenlik Genel Müdürlüğü gibi kullanıcı makamların sahadaki ihtiyaçlarına yanıt verebilecek bir araç geliştirdik
Yüksek yerlilik oranının getirdiği idame edilebilirlik, bakım kolaylığı, işletme maliyetlerinin düşüklüğü gibi avantajlar var Yurt dışarıda bu gibi taktik tekerlekli vasıta projelerinde gördüğümüz modüler tasarım konusunu göz önünde bulundurduk şu anda bu herif araçlardan en fazla beklenen şey, sahadaki ihtiyaçları süratli bir şekilde karşılaması Türkiye'deki ayrı kullanıcı makamların çok öbür ihtiyaçları olabiliyor Öbür balistik, mayın koruma ihtiyaçları olabiliyor Biz de özellikle bu ihtiyaca modülerlik anlamında ağırlık verdik
Pusat ’ın dünyada öbür coğrafyalarda çalışabilecek şekilde tasarlandığını, kompakt, şehir halkı içi kullanıma uygun araç geliştirdiklerini dile getiren Köse, kullanıcı kurumların da daha ufak, hareket kabiliyeti yüksek vasıta istek ettiğini açıklama etti
Siz ayrıntılarıyla yerli zırhlı araçı nasıl buldunuz?
Aracın teknik özellikleri ve tasarım hikayesini anlatan Kara Araçları Tasarım Müdürü Köse, Türkiye'de yüzde 50 yerli olan zırhlı araçlardaki yerlilik oranını bu modelle artırdıklarına uyarı çekti
Türkiye'de şu an buna benzer araç yapan firmaların daha fazla hazırlanmış vasıta sistemlerini entegre ettiğini açıklayan Köse, şöyle konuştu:
Bu araçlar Türkiye'deki kullanıcı makamların ihtiyaçlarını karşılıyor hatta yurt dışına da satılabilir seviyeye geldi Biz yola çıkarken yüzde 100 yerlilik hedefinin dışarıya teknik olarak da dünyadaki örnekleri inceleyip, bunları tasarımımıza yansıtmaya çalıştık Son dönemde dünyadaki askeri araç projelerini inceleyerek Kara Kuvvetleri, Güvenlik Genel Müdürlüğü gibi kullanıcı makamların sahadaki ihtiyaçlarına yanıt verebilecek bir araç geliştirdik
Yüksek yerlilik oranının getirdiği idame edilebilirlik, bakım kolaylığı, işletme maliyetlerinin düşüklüğü gibi avantajlar var Yurt dışarıda bu gibi taktik tekerlekli vasıta projelerinde gördüğümüz modüler tasarım konusunu göz önünde bulundurduk şu anda bu herif araçlardan en fazla beklenen şey, sahadaki ihtiyaçları süratli bir şekilde karşılaması Türkiye'deki ayrı kullanıcı makamların çok öbür ihtiyaçları olabiliyor Öbür balistik, mayın koruma ihtiyaçları olabiliyor Biz de özellikle bu ihtiyaca modülerlik anlamında ağırlık verdik
Pusat ’ın dünyada öbür coğrafyalarda çalışabilecek şekilde tasarlandığını, kompakt, şehir halkı içi kullanıma uygun araç geliştirdiklerini dile getiren Köse, kullanıcı kurumların da daha ufak, hareket kabiliyeti yüksek vasıta istek ettiğini açıklama etti
Siz ayrıntılarıyla yerli zırhlı araçı nasıl buldunuz?