Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Yeşim Tuncel'le itibar ve moda üzerine

Yeşim Tuncel'le itibar ve moda üzerine

elektronikci

FD Üye
Katılım
Ocak 9, 2022
Mesajlar
38,347
Etkileşim
3
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
69
Yesim%2DTuncel%2Dle%2Ditibarinizi%2Dartirin%2D236760%2Ejpg

Profesyonellikte kıyafetin kıymeti epey büyük; lakin kendinize uygun imajı belirlediğiniz takdirde. Fiziğinize, biçiminize ve ruh halinize nazaran seçeceğiniz kıyafetler sizi memnun ederken, etrafınızdaki insanların hayran bakışları ruhunuzu okşayacaktır. İç dünyasında memnun olan bir kişinin bu durumu mesleğine yansıtmasıyla muvaffakiyet bizatihi gelecektir. Görünüşünüzün olumlu manada değişmesine katkı sağlayacak Tarz ve İmaj danışmanı Yeşim Tuncel ile iş hayatında kıyafetinin gücü üzerine keyifli bir röportaj gerçekleştirdik. 

İş dünyasında prestijinizi artıracak sırlara, Yeşim Tuncel özel röportajımız ile ulaşabilirsiniz. Keyifli okumalar.

Yıllarca otomotiv kesiminde yöneticilik yaparken imaj ve tarz danışmanlığına geçişiniz nasıl oldu?

Birinci kumaşlarla tanıştığımda beş yaşlarındaydım. Anneannem klasik bir terziydi, diktiği kıyafetlerin artan kumaşlarından ben de oyuncak bebeklerime kıyafetler diker ve çok eğlenirdim. Singer dikiş makinasının sesi hala kulağımdadır.
kpkrop.jpg

Daha sonra klasik bir sürecin içinde okul hayatı ve devamında gelen üniversite eğitimim başladı. Orta Doğu Teknik Üniversitesi İşletme Kısmı mezunuyum, Marmara Üniversitesi’nde İşletme Kısmı Pazarlama kısmında yüksek lisansımı yaptım. Sanayi ve bankacılık bölümlerindeki deneyimimin akabinde, uzun yıllar Otomotiv Sanayi Derneği Bağlantı ve Dış İlgiler Koordinatörü olarak çalıştım. Kendisinden çok sey öğrendiğim ve hürmetle andığım Koç Holding eski CEO su Sayın Turgay Durak’ın  asistanı olarak birebir çalışmanın onuruna eriştim.

Hayatım ile ilgili içsel dönüşüm yaşadığım bir periyotta, yaratıcı tarafımı açığa çıkartarak sanat ile uğraşmanın bana düzgün geleceğini  fark etmem, beni evvel Arsen Gürzap ve Can Gürzap’ın kurucuları olduğu Dialog Anlatım ve İletişim’de dublaj eğitimine daha sonra da oyunculuk eğitimine sürükledi. Bu eğitimlerde; nefesin, duruşun, vücut lisanının ne kadar değerli olduğunu keşfettim. Akabinde, modanın kalbi VAKKO ‘nun dünyadaki birinci moda okulu olan Fransa ESMOD paydaşlığı ile faaliyetlerini sürdürdüğü VAKKO ESMOD’da  “Stil ve İmaj Danışmanlığı” eğitimlerimi tamamladım.  



Uygun bir tarz, hakikat renk kullanımı ve tesirli imaj çalışmasıyla etrafımızdaki beşerler ile harika bir irtibat seviyesine ulaşılabileceğini fark ettim. Ve böylelikle profesyonel olarak mesleğime başlamış oldum. “İyi ki” diyorum. Zira, işimi büyük bir aşk ve tutku ile yapıyorum. Yaşamak için güç kaynağım adeta.

Kurumlara ve bireylere tarz ve imaj danışmanlığı yapıyorsunuz. Danışmanlığınızda nasıl bir yol izliyorsunuz?

Kişisel tarz danışmanlık sürecimiz, danışanımı tanımak için karşılıklı bir sohbet ile başlıyor. Danışmanlığın, en değerli basamağı bu benim için. Özel olarak belirlediğim bir metoda nazaran, sorduğum sorular ile danışanlarımın karakterini, his ve fikir yapılarını, kıymetlerini hayata bakışlarını, hayat ideolojilerini, davranış modellerini, hislerini tahlil ediyorum. Aramızdaki bağlantı kalitesini arttırmak ismine, danışanlarımın görsel, işitsel ve kinestetik kümenin hangisinde yer aldığı ayrıntısı da kıymetli oluyor bizim için. Birebir vakitte psikoloji boyutu da olan bir süreç.

Bu çalışmanın sonunda, farkındalıklarımı ve kurumsal iş hayatı deneyimimi birleştiriyor, danışanlarıma kendilerini en yanlışsız biçimde söz edebilecekleri ve içinde âlâ hissedecekleri özel bir tarz yaratıyorum.  Meslek ve yaş üzere parametreleri de kullanarak moda kimliklerini belirlemiş oluyorum. Sonrasında bu sürece, renk, yüz ve beden tahlilini de dahil ediyorum. Tüm bu ayrıntılı çalışma tamamlandığında, kıyafet, ayakkabı, çanta ve aksesuar ayrıntılarını kapsayan ve uzun mühlet faydalanabilecekleri yazılı bir tarz rehberi de hazır oluyor. Danışmanlık sürecinin en hoş yanı, birlikte yürütülen bir grup çalışması olması.

Moda ve imaj danışmanlığı birbirinin tamamlayıcısıdır herzaman.



Ferdî imaj danışmanlığıda, danışanımla birlikte öncelikle hakikat nefes almayı tekrar öğreniyoruz. Gerçek nefes diyafram nefesidir. Bebekler, birinci dünyaya gözlerini açtıklarında yanlışsız nefes almayı bilerek dünyaya geliyorlar. Lakin vakitle ağır gerilim, hareketli ömür bizi  gögüs nefesi almaya zorluyor. Danışanlarım, nefes antrenmanları yaparak diyafram nefesini yani kaliteli nefes almayı tekrar öğrenmiş oluyor.
Daha sonrasında hakikat bir vücut duruşu nasıl olmalı bunu belirliyoruz. Artikülasyon teknik ve idmanları, doğru  tonlama ve hoş konuşma eğitimi ve vücut lisanının hakikat kullanılmasını kapsayan ayrıntılı bir  eğitim programı sunuyorum.

Kurumsal danışmanlıklarımda, firmaların üst seviye yöneticileri ile birlikte kurum kültürüne uygun giysi kodlarını belirliyoruz. Sonrasında, bu giysi kodlarının çalışanlar tarafından beminsenerek uygulanmasına ve sürdürülebilirliğine yönelik eğitimler halinde devam ediyoruz. Ayrıyeten çalışanlara, bilhassa günlük iş rutinleri dışında, onları motive edebilecek moda, tarz ve dönem trendleri üzere başlıklarda sohbet toplantıları düzenliyoruz.

Tarz ve imajın yönetebilme kabileyeti üzerindeki tesiri nedir?

Evvel iç güzelliğmiz, sonra dış güzelliğimiz. Şahsî imaj idaresi daha çok iç güzelliğimizi ortaya çıkarmaya ve bunu geliştirmeye hizmet ediyor. Şöyle tabir edeyim; TARZ İÇTEN DIŞA BESLENİR, EVVEL RUHUNUZ DİNGİN OLMALI, KENDİNİZİ ÂLÂ HİSSETMELİSİNİZ Kİ, KARŞI TARAFA ÖZGÜN TARZINIZI TESİRLİ YANSITIN. Tesirli bir imaj yanlışsız nefes ile başlar. Vücut lisanının, duruşun, ses tonu ve mimiklerin hakikat kullanımı, yanlışsız bir imajın olmazsa olmazlarıdır. Başarılı bir imaj idaresi ile birlikte özgün bir tarz yanlışsız algılanmanızı ve dolayısyla kendinizi yeterli hissetmenizi sağlayacaktır. Kendini yeterli hisseden kişinin etrafı ile olan irtibat kalitesi  yükselecek, özgüveni artacak ve idare marifetlerini de daha aktif kullanmaya başlayacaktır.

Size genelde kimler başvuruyor?



İş, sanat, siyaset ve cemiyet hayatından isimler. Etrafında hakikat algılanmak isteyen, özgün tarz ve faal imaj bahislerinde yeni bir motivasyona muhtaçlık duyan, yeniliğe ve değişime açık her yaşta bayan ve erkek danışanım var.

Pandemi devrinde insanların yeme içme ve alışveriş isteklerinde artış görünüyor.Bu devirde moda ve alışverişte dikkat edilmesi gereken ögeler nelerdir?

İnsan psikolojisi,  gereksinimi olandan çok tüketmeye her vakit daha yatkındır. Hele ki meskende olduğumuz, özgürlüğümüzün kısıtlandığı günlerde, online alışverişi abartarak yalnızca kısa vadeli keyif yaşamak ismine daha çok ve gereksiz eserler satın alınmaya başlandı.

Kaynaklarımızın daha sonlu olduğu bu günlerde, ödediğimiz paraya karşılık elde ettiğimiz kıymet ve yararın daha fazla olmasını talep ediyoruz artık. Pandemi süreci, bize kaliteli ancak daha az harcamayı bir diğer tabir ile; daha faal ve verimli alışveriş yapma farkındalığını kazandırmaya başladı.

Bu bahiste yatırım gardrobunun değerini vurgulamak istiyorum. Yatırım gardrobu, tüm gardrobumuzun yaklaşık yüzde 80’ini oluşturur ve  uzun yıllar kullanılmak üzere bir sefer satın alma kararı verdiğimiz, kalitesi yüksek  kıyafet, ayakkabı, çanta ve aksesuarları kapsar. Uygun bir yatırım gardrobunun gayesi,  daha az ve verimli alışveriş yapma alışkanlığını kazandırmaktır. Daima birşey satınalma davranışı yerine yalnızca yüzde 20’lik bir gereksinimi, tarzımıza uygun fakat trend olan modüller ile karşılamış oluruz.

Gereksiz alışveriş yapma alışkanlığını önlemeniz sizin elinizde aslında. Kendinizi her manada âlâ tanımak, moda kimliğinizi ve renklerinizi ögrenmek ve buna bağlı olarak kendinize ilişkin özel bir tarzınızın olması. Danışmanlık ile birlikte size özel hazırlanan  tarz rehberi doğrultusunda verimli alışveriş yapmayı ögreniyorsunuz. Verimli ve yanlışsız hazırlanmış yatırım gardrobunun hassasiyeti bu açıdan da kıymet teşkil ediyor.

Beşerler kıyafetleriyle karşılanır, fikirleriyle uğurlanır derler. Çalışma hayatında tarz ve imajın kişinin başarısı / mesleği üzerindeki tesiri ne kadardır?



Çok değerli bir mevzu olduğunu düşünüyorum. Meslek konusu ile birlikte danışanımın çalıştığı bölüm ve bölümdeki durumu tarz belirleme sürecinde çok değer kazanıyor. Şöyle bir örnek vermek isterim; banka üst seviye yöneticisi ile reklam ajansı üst yöneticisinin kendi tarzları çerçevesinde, seçtikleri kıyafet biçimleri temelde farklı olmalı. Yaşa nazaran tarz konusuna da yeri gelmişken değinmek isterim. Yaş, tarzınızı belirlerken değerli bir kriter aslında. Her yaş periyodunun kişiyi içinde en âlâ gösteren formları farklıdır. Tarz de vakit içinde olgunlaşan bir kavram.  

FAAL BİR İMAJ VE YANLIŞSIZ BİR TARZ İLE BAŞARILARINIZI DESTEKLEYİN. FERDÎ İMAJINIZI YANLIŞ YÖNETEREK MUVAFFAKİYETLERİNİZİN GÖLGEDE KALMASINA MÜSAADE VERMEYİN.

Pandemi periyodunda danışmanlığı nasıl uyguluyorsunuz?

Online platforma hem tarz hem de imaj danışmanlığı veriyorum. Verimli olduğunu da düşünüyorum. Bu formda geri dönüşler alıyorum. Zamanımınız çok pahalı olduğunu daha âlâ anladığımız bu periyotta, online danışmanlığa olan talebin devam edeceğini düşünüyorum. Öteki taraftan, olağanlaşma süreci ile birlikte  yüz yüze danışmanlık vermeye de tekrar başladım.

Türk işverenlerde imaj ve tarz konusunda en büyük eksiklik nedir?

Ülkemizde, özgün bir tarz ile birlikte tesirli imaj sahibi olmak bahislerine hakettiği kadar  kıymet verilmediğini düşüyorum. Tarz sahibi olmanın hoş giyinmekten daha derin bir mevzu olduğunu düşünüyorum. Hedefimizi “güzel giyinmek değil, tarz sahibi olmak” formunda yine tanımlamalıyız. Türk işverenler, hoş giyiniyor ancak kendisine has tarzı olan bayan ve erkek sayısı çok az.

Beden yapınız ve görünüşünüz nasıl olursa olsun; size uygun renkler, kıyafet ve akseaur seçimi ile özgün ve etkileyici bir tarza sahip olabilirsiniz.

Gerçek nefes almak kişinin kendisine olan özgüvenini de arttıran kıymetli bir faktör. Bir topluluğa hitap eden bir yönetici; gerçek nefes almayı bilmiyorsa, gerilim idaresini verimli yapamayacak, hasebiyle konuşmasında istediği performansı gösteremeyecektir.



Hakikat nefes ile birlikte; yanlışsız bir duruş ve vücut lisanı, sizi, etrafınıza istediğiniz üzere anlatan değerli parametreler. Bu yüzden gerçek nefes almayı öğrenme ile başlayan, yanlışsız vücut duruşu, tonlama ve hoş konuşma ile devam eden ferdî imaj idaresi özgün bir tarz ile tamamlanmalıdır.

Yeni kuşak genç işverenlerde imaj ve tarz nasıl olmalıdır?

Bilhassa erkeklerde çok tekdüze ve benzeri bir giysi usulü hakim. Erkeklerin stillleri ile fark yaratmaları için bilhassa yerinde aksesuar kullanımına daha çok kıymet vermeleri gerekiyor. Türk erkeklerinin  aksesuar kullanımı konusunda çok istekli olmadığını düşünüyorum. Öbür taraftan,  katlı giysi erkekte şıklığı arttıran bir öge ve özgün tarz yaratma sürecinde aksesuar kullanımı ile birlikte  ehemmiyet verdiğim ayrıntılar ortasında yer alıyor.

İnanç vermek, muteber bir kişi olarak algılanmak bilhassa tesirli bir imaj idaresinin değerli bir sonucudur. Her kesimde itimat vermek, muteber bir kişi olarak algılanmak değerlidir, lakin kimi bölümlerde olmazsa olmazdır.

Genç işverenlerin, meslek hayatlarında muvaffakiyetlerini desteklemek ve daha güçlü bir imaj sahibi olarak algılanabilmeleri için kendi şahsî gelişim süreçlerine yatırım yapmalarını tavsiye ederim.  Özgün bir tarz ve tesirli imaj idaresi için, hem vakit hem de bütçe ayırmaları hakikat bir karar olacaktır.

Evvel gardrop detoksu sonra da yatırım gardrobu hazırlıyorsunuz. Danışanlarınıza katkısı nasıl oluyor?

Yatırım gardrobunu, hazırlamadan evvel kesinlikle gardrop detoksu yapılmalıdır. Özellkle 2 dönem üst üste giyilmeyen kıyafetler ve kullanılmayan aksesuarların elden çıkartılma vakti geldiğini düşünerek bunları muhtaçlık sahiplerine ulaştırmak üzere hazırlıyoruz.



Danışanlarım ile birlikte gardropta kalan tüm kıyafetlerin akseaur ayakkabı ve çanta ile ayrıntılı olarak kombinlenerek fotoğraflandırılması ve bir look book hazırlanması çok değerli. Zira bu look book, danışanlarımın vakit kaybı yaşamadan basitçe kıyafetlerini kombinlemeleri için bedelli bir rehber niteliği taşıyor.

Yatırım gradrobunu ayrıntılı olarak danışamının kendi özgün, tarzına nazaran belirlediğimiz için birlikte yapacağımız alışverişte, gereksinim dışında hiçbir parçayı satın almamış oluyoruz. Böylelikle hem alışveriş bütçesini hem de vakti verimli kullanılmış oluyoruz.
 
858,475Konular
981,228Mesajlar
29,547Kullanıcılar
sonertSon üye
Üst Alt