iltasyazilim
FD Üye
ygs sınav korkusu
ygs galibiyet tiyoları
Takriben 1 milyon 700 bin namzet son hazırlıklarını yapıyor Bu yılki YGS'de kopyaya karşı yoğun önlemler alındı Adaylar imtihan salonuna sadece su sokabilecek, kalem ve silgi gibi ihtiyaçları ise sınav salonlarında dağıtılacak Fotoğrafları, sınav kitapçıları ve kameralı gözlem ise diğer emniyet önlemleri arasında
Alınan önlemler, adayların heyecanını bir kat daha artırdı Peki bu heyecan nasıl yenilmeli? Sınav hemencecik endişe duymamak için neler yapılmalı?
Kültür Üniversitesi Öğretim Üyesi Özge Soysal anlattı:
Son günleri genelde dinlenmeye parçalamak ve sakinleştirici şeyler yerine getirmek kaygıyı bir nebze olsun azaltır Ama son günlerde ders çalışıp bundan rahatsız olmayanlar da var Eğer aday kendisini daha dar hissedecekse tabii ama çalışabilir ama biz çok fazla önermiyoruz
SINAVDA BİLDİKLERİMİ YA UNUTSAM!KORKUSU
Eğer aday, imtihan esnasında unutma korkusu yaşıyorsa, kendi kendini önerme etmesi gerekiyor Çünkü o panik hemen zihinsel ve ruhsal bir kilitlenme yaşanıyor ve olaylara aleyhinde donuk kalınıyor O yüzden Çalıştım, mücadele sarfettim, bu geçici bir süreç ve ben bunu atlatacağımgibi kişisel telkinler oldukça manâlı
Sınavda yetiştirememe endişesini yenmek için, en belli olunan sorudan başlayıp, onları çarçabuk yaptıktan sonradan daha fazla vakit harcanacak sorulara geçmek daha içten olabilir
GEVŞEME EGZERSİZLERİ PANİĞİ YENEBİLİR
Panikle mücadele, kişisel karakterle ve ders egzersiz teknikleriyle ilgili Eğer namzet hiç çalışmadıysa ve kendisini sınav için tatmin edici hissetmiyorsa, endişe yaşaması doğaldır Ama uyumlu çalıştığı ve sınav için tatmin edici olduğunu düşündüğü halde gerçi ciddi bir endişe içerisindeyse, işte o tehlikeli bir durumdur O noktada rahatlamaya hedeflemek ve gevşeme egzersizleri gerçekleştirmek olumlu sonuçlar verecektir
KAYGI BULAŞIR! O NEDENLE AİLELERE DE BÜYÜK ATAMA DÜŞÜYOR
Ailelerin tutumu da çok önemli Aile bireyleri de oldu oldu, olmadı olmadıgibi bir panik hali içerisindeler Bizim vesvese dediğimiz şey, bulaşıcı bir koşul, yani ailenin bir bireyinde varsa, diğerlerine de fazla gizli bulaşabilir O noktada, aile bireylerinin de kendi kendini durdurabilmesi ve sınav olgusuna biraz daha mesafeli yaklaşması gerek
ÖSYM'NİN EMNIYET ÖNLEMLERİ KAYGIYI ARTIRIYOR
Zaten hali hazırda bir acele durumu var, ÖSYM'nin aldığı güvenlik önlemleri, o kaygının üzerine bir kat daha endişe ekleyecektir Bu biraz gençlerimizi toplumda nasıl algıladığımızla da alakalı bir şey niçin onları potansiyel bir tehlike olarak algılıyoruz oysa? Alınan önlemler, kendiliğinden bu sonucu getiriyor
SINAV SİSTEMİNDE BÖYLECE FAZLA HATA VAR!
Sınav sisteminde bir fazla kusur var Biz bunu en yakınen nerede görebiliyoruz? Ana üniversiteyi kazanıp bize geldiklerinde ve kendi egzersiz sistemlerinin, üniversite mantığının ne değin dışında olduğunu merak etmeden, sorgulamadan uzakta olduğunu, yalnızca kes kopyala yapıştır mantığıyla geldiklerini ve daha artı birşey bilmediklerini gördüğümüzde
Oysa biz merak etmelerini, araştırmalarını, kaynak taramalarını, eleştirmelerini ve sorgulamalarını istiyoruz
O nedenle, çocuklar üniversiteye iki yılda adapte olabiliyor Ancak üçüncü sınıfa geçtiğinde başka bir dile alışılıyor ve diğer şekilde düşünebiliyor
Alıntı :net *
ygs galibiyet tiyoları
Takriben 1 milyon 700 bin namzet son hazırlıklarını yapıyor Bu yılki YGS'de kopyaya karşı yoğun önlemler alındı Adaylar imtihan salonuna sadece su sokabilecek, kalem ve silgi gibi ihtiyaçları ise sınav salonlarında dağıtılacak Fotoğrafları, sınav kitapçıları ve kameralı gözlem ise diğer emniyet önlemleri arasında
Alınan önlemler, adayların heyecanını bir kat daha artırdı Peki bu heyecan nasıl yenilmeli? Sınav hemencecik endişe duymamak için neler yapılmalı?
Kültür Üniversitesi Öğretim Üyesi Özge Soysal anlattı:
Son günleri genelde dinlenmeye parçalamak ve sakinleştirici şeyler yerine getirmek kaygıyı bir nebze olsun azaltır Ama son günlerde ders çalışıp bundan rahatsız olmayanlar da var Eğer aday kendisini daha dar hissedecekse tabii ama çalışabilir ama biz çok fazla önermiyoruz
SINAVDA BİLDİKLERİMİ YA UNUTSAM!KORKUSU
Eğer aday, imtihan esnasında unutma korkusu yaşıyorsa, kendi kendini önerme etmesi gerekiyor Çünkü o panik hemen zihinsel ve ruhsal bir kilitlenme yaşanıyor ve olaylara aleyhinde donuk kalınıyor O yüzden Çalıştım, mücadele sarfettim, bu geçici bir süreç ve ben bunu atlatacağımgibi kişisel telkinler oldukça manâlı
Sınavda yetiştirememe endişesini yenmek için, en belli olunan sorudan başlayıp, onları çarçabuk yaptıktan sonradan daha fazla vakit harcanacak sorulara geçmek daha içten olabilir
GEVŞEME EGZERSİZLERİ PANİĞİ YENEBİLİR
Panikle mücadele, kişisel karakterle ve ders egzersiz teknikleriyle ilgili Eğer namzet hiç çalışmadıysa ve kendisini sınav için tatmin edici hissetmiyorsa, endişe yaşaması doğaldır Ama uyumlu çalıştığı ve sınav için tatmin edici olduğunu düşündüğü halde gerçi ciddi bir endişe içerisindeyse, işte o tehlikeli bir durumdur O noktada rahatlamaya hedeflemek ve gevşeme egzersizleri gerçekleştirmek olumlu sonuçlar verecektir
KAYGI BULAŞIR! O NEDENLE AİLELERE DE BÜYÜK ATAMA DÜŞÜYOR
Ailelerin tutumu da çok önemli Aile bireyleri de oldu oldu, olmadı olmadıgibi bir panik hali içerisindeler Bizim vesvese dediğimiz şey, bulaşıcı bir koşul, yani ailenin bir bireyinde varsa, diğerlerine de fazla gizli bulaşabilir O noktada, aile bireylerinin de kendi kendini durdurabilmesi ve sınav olgusuna biraz daha mesafeli yaklaşması gerek
ÖSYM'NİN EMNIYET ÖNLEMLERİ KAYGIYI ARTIRIYOR
Zaten hali hazırda bir acele durumu var, ÖSYM'nin aldığı güvenlik önlemleri, o kaygının üzerine bir kat daha endişe ekleyecektir Bu biraz gençlerimizi toplumda nasıl algıladığımızla da alakalı bir şey niçin onları potansiyel bir tehlike olarak algılıyoruz oysa? Alınan önlemler, kendiliğinden bu sonucu getiriyor
SINAV SİSTEMİNDE BÖYLECE FAZLA HATA VAR!
Sınav sisteminde bir fazla kusur var Biz bunu en yakınen nerede görebiliyoruz? Ana üniversiteyi kazanıp bize geldiklerinde ve kendi egzersiz sistemlerinin, üniversite mantığının ne değin dışında olduğunu merak etmeden, sorgulamadan uzakta olduğunu, yalnızca kes kopyala yapıştır mantığıyla geldiklerini ve daha artı birşey bilmediklerini gördüğümüzde
Oysa biz merak etmelerini, araştırmalarını, kaynak taramalarını, eleştirmelerini ve sorgulamalarını istiyoruz
O nedenle, çocuklar üniversiteye iki yılda adapte olabiliyor Ancak üçüncü sınıfa geçtiğinde başka bir dile alışılıyor ve diğer şekilde düşünebiliyor
Alıntı :net *