Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

yılı merkezi yönetim bütçe kanunu tasarısı

yılı merkezi yönetim bütçe kanunu tasarısı

iltasyazilim

FD Üye
Katılım
Ara 25, 2016
Mesajlar
0
Etkileşim
17
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
58
merkezi idare bütçe kanunu tasarısı 2019,2019 yılı merkezi idare bütçe kanunu tasarısı hakkında

BİRİNCİ BÖLÜM

Gider, Kazanç, Finansman ve Denge



Gider



MADDE 1 – (1) Bu Kanuna alt (A) işaretli cetvellerde gösterildiği üzere, 10122003 tarihli ve 5018 sayılı Halk Malî Yönetimi ve Kontrol Kanununa ekli;



a) (I) sayılı cetvelde bulunan genel bütçe kapsamındaki halk idarelerine 306595178330 Türk Lirası,

b) (II) sayılı cetvelde bulunan özel bütçeli idarelere 26598692500 Türk Lirası,

c) (III) sayılı cetvelde yer alan düzenleyici ve denetleyen kurumlara 1902505000 Türk Lirası,



ödenek verilmiştir



Gelir ve finansman



MADDE 2 – (1) Gelirler:



Bu Kanuna tabi (B) işaretli cetvellerde gösterildiği üzere, 5018 sayılı Kanuna ekli;



a) (I) sayılı cetvelde yer alan genel bütçenin gelirleri 272750926000 Türk Lirası,

b) (II) sayılı cetvelde yer alan özel bütçeli idarelerin gelirleri 5484035000 Türk Lirası öz gelir, 21476228500 Türk Lirası Define yardımı almak üzere toplam 26960263500 Türk Lirası,

c) (III) sayılı cetvelde yer alan düzenleyici ve denetleyen kurumların gelirleri 1892505000 Türk Lirası,



olarak tahmin edilmiştir



(2) Finansman:



Bu Kanuna alt (F) işaretli cetvellerde gösterildiği üzere, 5018 sayılı Kanuna ekli;



a) (II) sayılı cetvelde bulunan özel bütçeli idarelerin net finansmanı 146330000 Türk Lirası,

b) (III) sayılı cetvelde bulunan düzenleyici ve denetleyen kurumların net finansmanı 10000000 Türk Lirası,



olarak varsayım edilmiştir



Denge



MADDE 3 – (1) Bu Kanunun 1 inci maddesinin birinci fıkrasının (a) bendinde kayıtlı ödenekler toplamı ile 2 nci maddesinin birinci fıkrasının (a) bendinde yer alan tahmini gelirler toplamı arasındaki ayrım, net borca girme ile karşılanır



İKİNCİ BIRIM

Bütçe Düzenine İlişkin Hükümler



Birim düzeni ve deyimler



MADDE 4 – (1) Gider cetvelinin bölümleri, analitik bütçe sınıflandırmasına uygun bir şekilde fonksiyonlar şeklinde düzenlenir Fonksiyonlar; birinci, ikinci, üçüncü ve dördüncü düzeyde daha alçak fonksiyonlara ayrılır



(2) Bu Kanunda ve diğer kanunlarda giderlere ilişkin bulunan;



a) Fasıl ve bölümdeyimleri, fonksiyonel sınıflandırmanın birinci düzeyini,

b) Kesimdeyimi, işlevsel sınıflandırmanın ikinci düzeyini,

c) Maddedeyimi, fonksiyonel sınıflandırmanın üçüncü düzeyini,

ç) Düzendeyimi, kurumsal, işlevsel ve finansman tipi kodların tüm düzeyleri ile idareli sınıflandırmanın birincil iki düzeyini,

d) Borç ödemeleri yönünden ilgili hizmet tertibideyimi, borç konusu hizmetlerin yürütüldüğü ilgili tertipleri,



ifade eder



(3) Tahakkuk ettirilecek giderler Devlet muhasebesi kayıtlarında ekonomik sınıflandırmanın dördüncü düzeyini de kapsayacak şekilde gösterilir; belirlenmiş hesap kanunu tasarısı ise ikinci düzeyde hazırlanır



(4) İlgili mevzuat hükümleriyle çözümsel bütçe sınıflandırması arasında gerekli uyumu sağlamaya ve ortaya çıkabilecek sorunları gidermeye karşın düzenlemeler yapmaya Maliye Bakanı yetkilidir



Tabi cetveller



MADDE 5 – (1) Bu Kanuna yan cetveller altında gösterilmiştir



a) Bu Kanunun 1 inci maddesi ile bahşedilen ödeneklerin dağılımı (A),

b) Merkezi yönetim kapsamındaki halk idareleri göre ilgili mevzuata kadar tahsiline devam olunacak gelirler (B),

c) Merkezi idare kapsamındaki millet idarelerinin gelirlerine yardım teşkil eden temel hükümler (C),

ç) Bazı ödeneklerin kullanımına ve harcamalara ilişkin esaslar (E),

d) 5018 sayılı Kanuna ekli (II) ve (III) sayılı cetvellerde bulunan yöneticilik ve kurumların peşin para imkânları ile bu imkânlardan harcanması öngörülen tutarlar (F),

e) 1021954 tarihli ve 6245 sayılı Harcırah Kanunu hükümleri gereğince verilecek gündelik ve tazminat tutarları (H),

f) Farklı Alanlara Yönlendirilmiş kanunlara göre bütçe kanununda gösterilmesi gereken mali sınırlar (İ),

g) Ek ders, konferans ve fazla alıştırma ücretleri ile öteki aidat ödemelerinin tutarları (K),

ğ) 1181982 tarihli ve 2698 sayılı Ulusal Eğitim Bakanlığı Okul Pansiyonları Kanununun 3 üncü maddesi uyarınca Ulusal Eğitim Bakanlığı göre yönetilen okul pansiyonlarının öğrencilerinden alınacak pansiyon ücretleri (M),

h) 761939 tarihli ve 3634 sayılı Milli Müdafaa Mükellefiyeti Kanunu uyarınca milli müdafaa mükellefiyeti aracılığıyla alınacak hayvanların alım değerleri (O),

ı) 3634 sayılı Kanun gereğince ulusal müdafaa mükellefiyeti yoluyla alınacak motorlu taşıtların ortalama alım değerleri ile jurnal kira bedelleri (P),

i) 5018 sayılı Kanuna ekli (I), (II) ve (III) sayılı cetvellerde yer alan kamu idarelerinin sene içinde edinebilecekleri taşıtların cinsi, adedi, hangi hizmette kullanılacağı ve kaynağı ile 511961 tarihli ve 237 sayılı Taşıt Kanununa emrindeki kurumların sene içinde satın alacakları taşıtların en fazla satın alma bedelleri (T),

j) Kanunlar ve kararnamelerle bağlanmış vatani hizmet aylıkları (V)



Yeni düzen, kazanç ve finansman kodları açılması



MADDE 6 – (1) İlgili mevzuatına kadar, yılı içinde hizmetin gerektirdiği hallerde Maliye Bakanlığınca belirlenecek yöntem ve esaslar çerçevesinde merkezi yönetim kapsamındaki kamu idarelerinin emrindeki (A) işaretli cetvellerinde yeni tertipler, (B) işaretli cetvellerinde yeni gelir kodları ve (F) işaretli cetvellerinde yeni finansman kodları açılabilir

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Bütçe Uygulamasına İlişkin Hükümler



Gerektiğinde kullanılabilecek ödenekler



MADDE 7 – (1) Personel Giderlerini Karşılama Ödeneği:



Genel bütçe kapsamındaki millet idareleri ile özel bütçeli idarelerin bütçelerine konulan ödeneklerin yetmeyeceği anlaşıldığı takdirde, ilgili mevzuatının gerektirdiği giderler için Personel Giderlerive Sosyal Emniyet Kurumlarına Devlet Primi Giderleriile ilgili mevcut ya da yeni açılacak tertiplere, Maliye Bakanlığı bütçesinin 120191000112001091 tertibinde bulunan ödenekten aktarma yapmaya,



(2) Protez Ödenek:



Maliye Bakanlığı bütçesinin 120191000112001096 tertibinde yer alan ödenekten, genel bütçe kapsamındaki halk idareleri ile özel bütçeli idarelerin bütçelerinde mevcut veya yeni açılacak (01), (02), (03), (05) ve (08) ekonomik kodlarını taşıyan tertipler ile çok acele ve gerekli hallerde (06) ve (07) ekonomik kodlarını içeren tertiplere aktarma yapmaya,



(3) Yatırımları Hızlandırma Ödeneği:



Maliye Bakanlığı bütçesinin 120191000112001093 tertibinde yer alan ödenekten, 2019 Yılı Programının Uygulanması, Koordinasyonu ve İzlenmesine Dair Karar esaslarına uyularak, 2019 Yılı Yatırım Programının tatbik durumuna tarafından gerektiğinde öncelikli sektörlerde yer alan yatırımların hızlandırılması ya da yılı içinde çoğalan şartlara tarafından öncelikli sektör ve alt sektörlerde bulunan ve programa yeni alınması gereken projelere tahsis tahsisi ya da ödeneklerinin artırılmasında kullanılmak üzere genel bütçe kapsamındaki ulus idareleri ile özel bütçeli idarelerin projelerine ilişkin mevcut ya da yeni açılacak tertiplere transfer yapmaya,



(4) Doğal Yıkım Giderlerini Karşılama Ödeneği:



Maliye Bakanlığı bütçesinin 120191000112001095 tertibinde yer alan ödeneği, yatırım nitelikli giderler açısından yılı yatırım programı ile ilişkilendirilmek kaydıyla genel bütçe kapsamındaki millet idareleri ile özel bütçeli idarelerin her türlü doğal afet giderlerini yerine getirmek amacıyla mevcut ya da yeni açılacak tertiplerine aktarmaya,



Maliye Bakanı yetkilidir



Transfer ve ekleme işlemleri



MADDE 8 – (1) a) Genel bütçe kapsamındaki millet idareleri ile özel bütçeli idarelerin bütçelerinin Personel Giderleriile Sosyal Emniyet Kurumlarına Devlet Primi Giderleritertiplerinde bulunan ödenekleri, Maliye Bakanlığı bütçesinin Personel Giderlerini Karşılama Ödeneğiile gerektiğinde Yedek Tahsistertibine; öteki hesaplı kodlara ilişkin tertiplerde bulunan ödenekleri ise 5018 sayılı Kanunun 21 inci maddesinin üçüncü fıkrasında bulunan sınırlamalara tâbi olmaksızın Maliye Bakanlığı bütçesinin Yedek Tahsistertibine aktarmaya,



b) Genel bütçe kapsamındaki ulus idarelerinden, hizmeti yaptıracak olan kamu idaresinin ricası üstüne bütçesinden yıl içinde hizmeti yürütecek olan idarenin bütçesine, fonksiyonel sınıflandırma ayrımına bakılmaksızın tahsis aktarmaya ve bu konuda gerekli işlemleri yapmaya,



c) Genel bütçe kapsamındaki ulus idareleri için 2019 Yılı Programının Uygulanması, Koordinasyonu ve İzlenmesine Dair Karara uygun şekilde yılı yatırım programında değişim yapılması halinde, değiştirme konusu projelere ait ödeneklerle ilgili kurumlar arası aktarmaya,



ç) Halk idarelerinin baştan teşkilatlanması sonucu, bütçe kanunlarının uygulanması ve kesin hesapların hazırlanması ile ilgili olarak gerekli görülen her türlü bütçe ve muhasebe işlemleri için gerekli düzenlemeleri yapmaya, *
 
858,461Konular
981,117Mesajlar
29,532Kullanıcılar
Üst Alt