Profösör
Super Mod
- Katılım
- Ocak 11, 2022
- Mesajlar
- 3,752
- Etkileşim
- 28
- Puan
- 38
- Yaş
- 36
- Konum
- Rusya
- Web sitesi
- bilgilihocam.com
- F-D Coin
- 125
Günümüzde yakıt tüketimi genellikle 100 kilometrede yolcu başına yaklaşık 3 ila 4 litredir, bu da yakıtı bir havayolu için 1 numaralı maliyet haline getirir (toplam maliyetlerin yaklaşık% 30’unu temsil eder). Sonuç olarak, bir uçağın yolcu başına ne kadar yakıt tükettiği, havayolları yönetiminde en önemli konulardan biridir.
Muhtemelen bir uçak için gereken yakıt miktarını nasıl ölçeceğinizi merak ediyorsunuz? Ve daha da önemlisi: onu azaltmanın bir yolu var mı?
Birincisi, trafik açısından yakıt verimliliğini ölçmek için kullanılan farklı göstergeler genellikle endüstri “üretim” göstergeleri ile karşılaştırılır.
Bazı örneklerle bu göstergelerin ayrıntılarına biraz daha girelim:
Gelir yolcu kilometre (RPK) (veya gerçekleştirilen yolcu kilometresi PKP):
Gelir yolcu, havayolunun ücret aldığı yolcudur. Bir RPK, bir yolcunun bir kilometrede taşındığı anlamına gelir.
Kullanılabilir koltuk kilometre (ASK):
Bir ASK, bir koltuğun bir kilometrede uçtuğu anlamına gelir.
Yolcu Yük Faktörü (PLF):
Bir havayolu için yolcu ton-kilometre:
Arabanızı doldurmanın pahalı olduğunu düşünüyorsanız, Atlantik ötesi bir uçuş için bir uçağa yakıt doldurmanın fiyat etiketini düşünün .
Airlines for America’nın verilerine göre, New York John F. Kennedy Havaalanı’ndan Londra Heathrow’a bir uçuş için jet yakıtı yaklaşık 27.270 dolara mal olabilir . Dönüş yolculuğu daha da pahalıdır ve yaklaşık 33.411 $ ‘dır.
Los Angeles Uluslararası’dan Tokyo Narita’ya: Bu trans-Pasifik atlama, tahmini 19.190 $ fiyatla tahmini 9.500 galon jet yakıtı kullanıyor.
New York JFK’dan Los Angeles Uluslararası’ya: Bu popüler transcon uçuşu, tahmini 10.757 $ fiyat etiketiyle tahmini 5,325 galon jet yakıtı kullanıyor. New York’a dönüş, 10.252 $ tahmini fiyatla 5.075 galondan biraz daha az yakıt kullanıyor.
Chicago O’Hare’den Miami International’a: Güneye doğru giden bu uçuş, tahmini 4,747 $ maliyetle tahmini 2,350 galon kullanarak çalışır. Kuzeye doğru dönüşte, tahmini 3,565 galon kullanarak maliyet tahmini 7,201 dolara yükseliyor.
Denver Uluslararası’dan San Francisco Uluslararası Havaalanı’na: Bu belirli rota, iki şehir arasında çalışan uçakların çeşitliliği nedeniyle yakıt miktarı ve fiyatlandırmasında önemli farklılıklar görebilir. Ortalama olarak, uçaklar tahmini olarak 3.500 galon jet yakıtı ile dolar ve tahmini 7.070 dolara mal olur. Bununla birlikte, fiyat alt uçta 4.040 dolardan yüksek uçta 14.140 dolara kadar değişebilir.
Bir yatırım şirketi olan Cowen & Co’nun havayolu analisti ve genel müdürü Helane Becker, “Costco pompasına yetişemezsiniz,” dedi. Bir havaalanına yakıt tedarik etme sözleşmesi olan her kimse, oradaki uçağı tedarik edeceğini söyledi.
Toplu olarak, Birleşik Devletler hava taşıyıcıları yılda 17 milyar galon jet yakıtı yakıyor, bu sayı, uçak ve motor üreticileri daha fazla mil uçarken bile daha fazla yakıt verimli ekipman tasarladıkça yıllar boyunca tutarlı bir şekilde devam etti.
Son birkaç yılda petrol fiyatları dalgalandı. 2019’un ilk yarısında varil başına ortalama 66 dolardı, ancak Ocak 2016’da yaklaşık 30 dolarlık bir düşük gördüler.
Jet yakıtı fiyatlarındaki dalgalanmalar bilet fiyatları üzerinde etkili olabilir, ancak bu hemen olması gerekmez. Ve Becker’e göre, petrol fiyatındaki tek bir değişiklik ile uçak biletinin maliyetindeki belirli bir değişiklik arasında doğrudan bir bağlantı yok.
Becker, akaryakıt fiyatlarında bir artış varsa, havayollarının bilet fiyatlarını artırmasının iki ila dört ay sürdüğünü söyledi. Akaryakıt fiyatlarındaki düşüş ile bilet fiyatlarındaki düşüş arasında altı aylık bir gecikme olduğunu ekliyor.
ABD havayolları iç hat uçuşlarına yakıt ek ücreti uygulayamazken, uluslararası uçuşlarda fiyatlar yükselip düştükçe yakıt ek ücretleri uygulanıyor .
Bu, galon başına çok düşük bir mil değerlendirmesi gibi geliyor! Ancak bir 747’nin 568 kişiye kadar taşıyabileceğini düşünün. Çoğu uçuştaki tüm koltukların dolu olmadığını hesaba katmak için buna 500 kişi diyelim. Bir 747, 5 galon yakıt kullanarak 500 kişiyi 1 mil taşır. Bu, uçağın kişi başına mil başına 0,01 galon yaktığı anlamına gelir. Başka bir deyişle, uçak kişi başı galon başına 100 mil gidiyor! Tipik bir araba galon başına yaklaşık 25 mil yol alır, bu nedenle 747, bir kişiyi taşıyan bir arabadan çok daha iyidir ve arabada dört kişi olsa bile olumlu bir şekilde karşılaştırır. 747’nin saatte 550 mil (900 km / s) uçtuğunu düşündüğünüzde fena değil!
Muhtemelen bir uçak için gereken yakıt miktarını nasıl ölçeceğinizi merak ediyorsunuz? Ve daha da önemlisi: onu azaltmanın bir yolu var mı?
Birincisi, trafik açısından yakıt verimliliğini ölçmek için kullanılan farklı göstergeler genellikle endüstri “üretim” göstergeleri ile karşılaştırılır.
Endüstri göstergesi nedir?
Havayollarının geleneksel işi, yolcuları A noktasından B noktasına taşımaktır. Klasik bir üretim göstergesi, taşınan koltuk miktarının (taşınan yolcuların) mesafe ile çarpımını bilmektir.Bazı örneklerle bu göstergelerin ayrıntılarına biraz daha girelim:
Gelir yolcu kilometre (RPK) (veya gerçekleştirilen yolcu kilometresi PKP):
Gelir yolcu, havayolunun ücret aldığı yolcudur. Bir RPK, bir yolcunun bir kilometrede taşındığı anlamına gelir.
Kullanılabilir koltuk kilometre (ASK):
Bir ASK, bir koltuğun bir kilometrede uçtuğu anlamına gelir.
Yolcu Yük Faktörü (PLF):
Bir havayolu için yolcu ton-kilometre:
Uçak yakıtı ne kadar
Arabanızı doldurmanın pahalı olduğunu düşünüyorsanız, Atlantik ötesi bir uçuş için bir uçağa yakıt doldurmanın fiyat etiketini düşünün .
Airlines for America’nın verilerine göre, New York John F. Kennedy Havaalanı’ndan Londra Heathrow’a bir uçuş için jet yakıtı yaklaşık 27.270 dolara mal olabilir . Dönüş yolculuğu daha da pahalıdır ve yaklaşık 33.411 $ ‘dır.
Popüler Rotaları Fiyatlandırma
Bir uçağın ihtiyaç duyduğu yakıt miktarı ve dolayısıyla maliyet, uçak tipi, ağırlığı ve seyahat yönü gibi birçok faktöre bağlıdır. İşte Airlines for America tarafından derlenen verilere dayalı olarak TPG’ye sağlanan bazı fiyat tahminleri . Fiyatlar, Ocak – Mayıs 2019 arasında toplanan ortalamalardır.Los Angeles Uluslararası’dan Tokyo Narita’ya: Bu trans-Pasifik atlama, tahmini 19.190 $ fiyatla tahmini 9.500 galon jet yakıtı kullanıyor.
New York JFK’dan Los Angeles Uluslararası’ya: Bu popüler transcon uçuşu, tahmini 10.757 $ fiyat etiketiyle tahmini 5,325 galon jet yakıtı kullanıyor. New York’a dönüş, 10.252 $ tahmini fiyatla 5.075 galondan biraz daha az yakıt kullanıyor.
Chicago O’Hare’den Miami International’a: Güneye doğru giden bu uçuş, tahmini 4,747 $ maliyetle tahmini 2,350 galon kullanarak çalışır. Kuzeye doğru dönüşte, tahmini 3,565 galon kullanarak maliyet tahmini 7,201 dolara yükseliyor.
Denver Uluslararası’dan San Francisco Uluslararası Havaalanı’na: Bu belirli rota, iki şehir arasında çalışan uçakların çeşitliliği nedeniyle yakıt miktarı ve fiyatlandırmasında önemli farklılıklar görebilir. Ortalama olarak, uçaklar tahmini olarak 3.500 galon jet yakıtı ile dolar ve tahmini 7.070 dolara mal olur. Bununla birlikte, fiyat alt uçta 4.040 dolardan yüksek uçta 14.140 dolara kadar değişebilir.
Havayolları Yakıt Nasıl Satın Alır?
Birçoğumuz en ucuz benzin fiyatlarını aramak için dolaşıyoruz, ancak ülkenin havayolları için uçağı doldurmak o kadar kolay değil.Bir yatırım şirketi olan Cowen & Co’nun havayolu analisti ve genel müdürü Helane Becker, “Costco pompasına yetişemezsiniz,” dedi. Bir havaalanına yakıt tedarik etme sözleşmesi olan her kimse, oradaki uçağı tedarik edeceğini söyledi.
Toplu olarak, Birleşik Devletler hava taşıyıcıları yılda 17 milyar galon jet yakıtı yakıyor, bu sayı, uçak ve motor üreticileri daha fazla mil uçarken bile daha fazla yakıt verimli ekipman tasarladıkça yıllar boyunca tutarlı bir şekilde devam etti.
Son birkaç yılda petrol fiyatları dalgalandı. 2019’un ilk yarısında varil başına ortalama 66 dolardı, ancak Ocak 2016’da yaklaşık 30 dolarlık bir düşük gördüler.
Akaryakıt Fiyatları ve Bilet Fiyatları
Doğal afetlerden siyasi kargaşaya kadar, petrol tedarikindeki kesintiler, havayollarının maruz kaldığı yakıt maliyetlerini değiştirebilir. Becker, “Benzini etkileyen aynı şeyler jet yakıtı fiyatlarını da etkileyecektir” dedi.Jet yakıtı fiyatlarındaki dalgalanmalar bilet fiyatları üzerinde etkili olabilir, ancak bu hemen olması gerekmez. Ve Becker’e göre, petrol fiyatındaki tek bir değişiklik ile uçak biletinin maliyetindeki belirli bir değişiklik arasında doğrudan bir bağlantı yok.
Becker, akaryakıt fiyatlarında bir artış varsa, havayollarının bilet fiyatlarını artırmasının iki ila dört ay sürdüğünü söyledi. Akaryakıt fiyatlarındaki düşüş ile bilet fiyatlarındaki düşüş arasında altı aylık bir gecikme olduğunu ekliyor.
ABD havayolları iç hat uçuşlarına yakıt ek ücreti uygulayamazken, uluslararası uçuşlarda fiyatlar yükselip düştükçe yakıt ek ücretleri uygulanıyor .
Bir yolcu uçağı kaç litre yakıt alır
Boeing 747 gibi bir uçak, saniyede yaklaşık 1 galon yakıt (yaklaşık 4 litre) kullanır. 10 saatlik bir uçuş boyunca 36.000 galon (150.000 litre) yakabilir . Boeing’in Web sitesine göre 747, mil başına yaklaşık 5 galon yakıt yakıyor (kilometre başına 12 litre).Bu, galon başına çok düşük bir mil değerlendirmesi gibi geliyor! Ancak bir 747’nin 568 kişiye kadar taşıyabileceğini düşünün. Çoğu uçuştaki tüm koltukların dolu olmadığını hesaba katmak için buna 500 kişi diyelim. Bir 747, 5 galon yakıt kullanarak 500 kişiyi 1 mil taşır. Bu, uçağın kişi başına mil başına 0,01 galon yaktığı anlamına gelir. Başka bir deyişle, uçak kişi başı galon başına 100 mil gidiyor! Tipik bir araba galon başına yaklaşık 25 mil yol alır, bu nedenle 747, bir kişiyi taşıyan bir arabadan çok daha iyidir ve arabada dört kişi olsa bile olumlu bir şekilde karşılaştırır. 747’nin saatte 550 mil (900 km / s) uçtuğunu düşündüğünüzde fena değil!