iltasyazilim
FD Üye
Seyahat sırasında yapılan hatalı davranışların yaratacağı tehlikeler
Sanatçı sürücü düştüğü problemden kazasız sıyrılmayı bilir!
Yanlış!, Çünkü ressam sürücü probleme girmeyen sürücüdür Karşısına çıkabilecek her türlü tehlikeyi önceden görebilir, ona kadar tedbirini evvelden alır
Otobanda hazır fakat, şehir içinde emniyet kemeri takılmayabilir!
Yanlış! Güvenlik kemeri yaşam kurtaran en kayda değer emniyet gerecidir 50 kms hızda meydana gelen bir çarpışmada otonun içindekiler güvenlik kemeri talanad1klan takdirde, 4 katlı bir binadan aşağı düşmeyle eşit şok yaşar
Arkada oturanlar için güvenlik kemeri takmak gereksizdir!
Yanlış! Motorlu araçlar bir yere çarptığında derhal durur, oysa içindeki yolcular aynı şipşak bir yere çarpana değin ilerlemeye devam eder Arkada oturanların da hayat haklarını kullanmaları ve emniyet kemerlerini takmaları gerekir, Her nedeğin henüz kanunen gerekli olmasa da, yolcuların güvenliği için geliştirilmiş olan güvenlik kemerleri yaşam kurtarır
Lastik havalarını düşük tutarsak, hem daha iyi tutunur, hem de daha konforlu olur!
Yanlış! Lastik havalarının, aracın fabrika değerinin aşağı olmaması gerekir Hatta yüke ve yolcu sayısına göre artırılmalıdır Çünkü inik lastiğin tabanı yere yayılarak daha iyi tutunma sağlamaz Aksine tabanın ortası yukarı kalkar ve yol ile teması kesilir inik lastiklerin yalnız omuz kısımları yere basar Lastik inikken; kayma hareketleri fazla daha düşük hızlarda başlar, fren mesafesi uzar, direksiyon hareketlerine daha geç yanıt alınır Şayet daha konforlu sürüş yaparsınız ama, konforlu şekilde yoldan çıkar, konforlu şekilde çarparsınız!
Sıcak havada, lastiğin ısınmasını dengelemek için lastik havaları indirilir!
Yanlış! Lastiğin ısınmasının en büyük nedeni havanın sıcak alınası yok, lastik havalarının düşük olması sebebiyle lastik yanaklarının daha fazla esnemesidir
Yağmurda inik lastik daha az kayar!
Yanlış! inik lastikte su boşaltma kanalları kapandığı için yağmur suyunu fazla daha eksik boşaltır hatta boşaltamaz ve su üstüne çıkma ve su yastığı üstünde kayma aqua planning çok daha düşük hızlarda başlar
Direksiyon saate göre 10u 10 geçe tutulur!
Hatalı! Direksiyon saate kadar 9u çeyrek geçe tutulur Bu pozisyon, ivedi bir durumda her iki yöne eşit miktarda direksiyonu çevirebileceğiniz tek pozisyondur;
En iyi koltuk pozisyonu, sürücünün en sıcacık ettiği pozisyondur
Hatalı! Sürücünü dürüst koltuk pozisyonu ilk önce otomobile egemen olabileceği ne fazla uzak, ne de fazla yakın bir pozisyondur, Koltuk mümkün olduğunca tepede olan olmalıdır Direksiyon 915 pozisyonundayken kollar dümdüz olmamalıdır İdeal dirsek açısı 120 ile 135 derece civarındadır Evimizde TV seyrettiğimiz koltuk pozisyonu fazla kuytu olabilir, ama bu pozisyonda otomobile ve trafiğe etken edebilmek çok zordur
Motorlu araçlar lastiğin üstünde gider!
Hatalı! Motorlu araçlar lastiğin içindeki havanın üzerinde gider Eğer lastiğin içinde hava yoksa, hiçbir yere gidemezsiniz, Dürüst lastik havası, ayağınızdaki pabuç numarası gibidir Ayağımızı sıkan ya da bol gelen bir ayakkabıyla nasıl yürüyemezseniz, otomobilin yol tutuşu da benzer şekilde bozulur
Ani frenlerde önce frene basıp, durmaya yakın debriyaja basarsak, motor kompresyonundan faydalanıp daha kısa mesafede dururuz!
Hatalı! En etkili yavaşlama frenle debriyaja benzer anda basılarak yapılır Böylece fren hemen motor devre dışı bırakılarak, motorun aracı ileri götürme kuvveti değil edilir
ABS Antiblokaj Fren Sistemi mekanik frene tarafından çok daha kısa mesafede durdurur!
Yanlış! ABS fren sistemi olan bir vasıta tekerleklerin kızaklamasını önler ve fren esnasında manevra yapılabilmesini sağlar Fakat, daha kısa mesafede durdurmaz
Tanıdık fren bağıntılarında fren uzunluğu aracın dört tekerleğinin de TAM BLOKE olup yani dönmeden kayarak Yol üzerinde lastik izi bıraktığı durum için hesaplanır Yayınlanmış olan bütün fren boylarındaki kabul böyledir Halbuki ABS tekerleklerin bütün bloke olmasını engeller
Mekanik freni olan bir otomobilde fren pedalını pompalayarak daha kısa mesafede durulabilir!
Hatalı! Pompalamak için ayak fren pedalı üzerinden çekildiğinde, aracın ileri hareketi devam eder ve durma mesafesi uzar Doğrusu; panik frende fren pedalı üzerindeki basıncı azaltarak lastiğin dönmesini sağlamaktır Fakat etap fren pedalından kaldırılmamalı ve fren yapmaya devam edilmelidir,
Dürüst peşine düşüp takip mesafesi hızın yarısıdır!
Yanlış! Bu yöntem kullanışlı olmamakla birlikte, hata payı yüksektir İdeal takip mesafesi kuru havada 2 saniye arkadan peşine düşüp takip etmektir Yağışlı havalarda veya tartma durumunda bu vakit 34 saniye olmalıdır
Dörtlü uyarı flaşör tünele girince yakılır!
Yanlış! Dörtlü ikaz yalnızca trafiğe tehlike yarattığı durumlarda yakılır Yani olası bir kaza veya arıza halinde Tünelde kısa farların açık olması yeterlidir
Gündüz kısa farları tutuşmak trafiktekilerin gözünü alır!
Yanlış! Gündüz kısa far yakmak, daha erken fark edilmenizi ve size risk yaratacak olan kişilere kendinizi daha erken göstermenizi sağlar Gece yakılan kısa farlar gözümüzü daha fazla alır Yalnızca kapalı ve yağışlı havalarda değil, güneşli havalarda ve süratli yol kesimlerinde de kısa farların açılması kendi sürüş güvenliğiniz için önemlidir
Çocukları uyarmak için korna çalınır!
Yanlış! Çocukları ikaz etmek için koma çalınmaz! Koma onların paniğe kapılıp beklenmedik bir reaksiyon vermelerine yol açar, En iyisi ayrıntılarıyla yavaşlamak ve icabında durmaktır
Yoğun siste en iyi gitme yöntemi dörtlü ikazları yakmamaktır!
Hatalı! Yoğun siste en iyi gitme yöntemi hiç gitmemektir Çünkü siste daha iyi görebilen Sürücü yoktur, daha fazla tehlike alan şoför vardır Görüntü mesafesi yeterliyse siste sarı camlı gözlükler takılarak, sis lambalarını ve kısa farları yakmak, sileceklerinizi çalıştırmak, yerin kayganlaştığını dikkate alarak, peşine düşüp takip mesafesini çoğaltmak ve sollama yapmamak daha güvenli yol almanıza asistan olur
Unutmayın! Hayatınız boyunca ölümlü bir trafik kazası geçirme olasılığınız 33 ür Rus ruletinde bile bu oran 17dir lütfen, trafikte vasıta kullanmanın bir yaşam işi olduğunu hiçbir süre aklınızdan çıkarmayın *
Sanatçı sürücü düştüğü problemden kazasız sıyrılmayı bilir!
Yanlış!, Çünkü ressam sürücü probleme girmeyen sürücüdür Karşısına çıkabilecek her türlü tehlikeyi önceden görebilir, ona kadar tedbirini evvelden alır
Otobanda hazır fakat, şehir içinde emniyet kemeri takılmayabilir!
Yanlış! Güvenlik kemeri yaşam kurtaran en kayda değer emniyet gerecidir 50 kms hızda meydana gelen bir çarpışmada otonun içindekiler güvenlik kemeri talanad1klan takdirde, 4 katlı bir binadan aşağı düşmeyle eşit şok yaşar
Arkada oturanlar için güvenlik kemeri takmak gereksizdir!
Yanlış! Motorlu araçlar bir yere çarptığında derhal durur, oysa içindeki yolcular aynı şipşak bir yere çarpana değin ilerlemeye devam eder Arkada oturanların da hayat haklarını kullanmaları ve emniyet kemerlerini takmaları gerekir, Her nedeğin henüz kanunen gerekli olmasa da, yolcuların güvenliği için geliştirilmiş olan güvenlik kemerleri yaşam kurtarır
Lastik havalarını düşük tutarsak, hem daha iyi tutunur, hem de daha konforlu olur!
Yanlış! Lastik havalarının, aracın fabrika değerinin aşağı olmaması gerekir Hatta yüke ve yolcu sayısına göre artırılmalıdır Çünkü inik lastiğin tabanı yere yayılarak daha iyi tutunma sağlamaz Aksine tabanın ortası yukarı kalkar ve yol ile teması kesilir inik lastiklerin yalnız omuz kısımları yere basar Lastik inikken; kayma hareketleri fazla daha düşük hızlarda başlar, fren mesafesi uzar, direksiyon hareketlerine daha geç yanıt alınır Şayet daha konforlu sürüş yaparsınız ama, konforlu şekilde yoldan çıkar, konforlu şekilde çarparsınız!
Sıcak havada, lastiğin ısınmasını dengelemek için lastik havaları indirilir!
Yanlış! Lastiğin ısınmasının en büyük nedeni havanın sıcak alınası yok, lastik havalarının düşük olması sebebiyle lastik yanaklarının daha fazla esnemesidir
Yağmurda inik lastik daha az kayar!
Yanlış! inik lastikte su boşaltma kanalları kapandığı için yağmur suyunu fazla daha eksik boşaltır hatta boşaltamaz ve su üstüne çıkma ve su yastığı üstünde kayma aqua planning çok daha düşük hızlarda başlar
Direksiyon saate göre 10u 10 geçe tutulur!
Hatalı! Direksiyon saate kadar 9u çeyrek geçe tutulur Bu pozisyon, ivedi bir durumda her iki yöne eşit miktarda direksiyonu çevirebileceğiniz tek pozisyondur;
En iyi koltuk pozisyonu, sürücünün en sıcacık ettiği pozisyondur
Hatalı! Sürücünü dürüst koltuk pozisyonu ilk önce otomobile egemen olabileceği ne fazla uzak, ne de fazla yakın bir pozisyondur, Koltuk mümkün olduğunca tepede olan olmalıdır Direksiyon 915 pozisyonundayken kollar dümdüz olmamalıdır İdeal dirsek açısı 120 ile 135 derece civarındadır Evimizde TV seyrettiğimiz koltuk pozisyonu fazla kuytu olabilir, ama bu pozisyonda otomobile ve trafiğe etken edebilmek çok zordur
Motorlu araçlar lastiğin üstünde gider!
Hatalı! Motorlu araçlar lastiğin içindeki havanın üzerinde gider Eğer lastiğin içinde hava yoksa, hiçbir yere gidemezsiniz, Dürüst lastik havası, ayağınızdaki pabuç numarası gibidir Ayağımızı sıkan ya da bol gelen bir ayakkabıyla nasıl yürüyemezseniz, otomobilin yol tutuşu da benzer şekilde bozulur
Ani frenlerde önce frene basıp, durmaya yakın debriyaja basarsak, motor kompresyonundan faydalanıp daha kısa mesafede dururuz!
Hatalı! En etkili yavaşlama frenle debriyaja benzer anda basılarak yapılır Böylece fren hemen motor devre dışı bırakılarak, motorun aracı ileri götürme kuvveti değil edilir
ABS Antiblokaj Fren Sistemi mekanik frene tarafından çok daha kısa mesafede durdurur!
Yanlış! ABS fren sistemi olan bir vasıta tekerleklerin kızaklamasını önler ve fren esnasında manevra yapılabilmesini sağlar Fakat, daha kısa mesafede durdurmaz
Tanıdık fren bağıntılarında fren uzunluğu aracın dört tekerleğinin de TAM BLOKE olup yani dönmeden kayarak Yol üzerinde lastik izi bıraktığı durum için hesaplanır Yayınlanmış olan bütün fren boylarındaki kabul böyledir Halbuki ABS tekerleklerin bütün bloke olmasını engeller
Mekanik freni olan bir otomobilde fren pedalını pompalayarak daha kısa mesafede durulabilir!
Hatalı! Pompalamak için ayak fren pedalı üzerinden çekildiğinde, aracın ileri hareketi devam eder ve durma mesafesi uzar Doğrusu; panik frende fren pedalı üzerindeki basıncı azaltarak lastiğin dönmesini sağlamaktır Fakat etap fren pedalından kaldırılmamalı ve fren yapmaya devam edilmelidir,
Dürüst peşine düşüp takip mesafesi hızın yarısıdır!
Yanlış! Bu yöntem kullanışlı olmamakla birlikte, hata payı yüksektir İdeal takip mesafesi kuru havada 2 saniye arkadan peşine düşüp takip etmektir Yağışlı havalarda veya tartma durumunda bu vakit 34 saniye olmalıdır
Dörtlü uyarı flaşör tünele girince yakılır!
Yanlış! Dörtlü ikaz yalnızca trafiğe tehlike yarattığı durumlarda yakılır Yani olası bir kaza veya arıza halinde Tünelde kısa farların açık olması yeterlidir
Gündüz kısa farları tutuşmak trafiktekilerin gözünü alır!
Yanlış! Gündüz kısa far yakmak, daha erken fark edilmenizi ve size risk yaratacak olan kişilere kendinizi daha erken göstermenizi sağlar Gece yakılan kısa farlar gözümüzü daha fazla alır Yalnızca kapalı ve yağışlı havalarda değil, güneşli havalarda ve süratli yol kesimlerinde de kısa farların açılması kendi sürüş güvenliğiniz için önemlidir
Çocukları uyarmak için korna çalınır!
Yanlış! Çocukları ikaz etmek için koma çalınmaz! Koma onların paniğe kapılıp beklenmedik bir reaksiyon vermelerine yol açar, En iyisi ayrıntılarıyla yavaşlamak ve icabında durmaktır
Yoğun siste en iyi gitme yöntemi dörtlü ikazları yakmamaktır!
Hatalı! Yoğun siste en iyi gitme yöntemi hiç gitmemektir Çünkü siste daha iyi görebilen Sürücü yoktur, daha fazla tehlike alan şoför vardır Görüntü mesafesi yeterliyse siste sarı camlı gözlükler takılarak, sis lambalarını ve kısa farları yakmak, sileceklerinizi çalıştırmak, yerin kayganlaştığını dikkate alarak, peşine düşüp takip mesafesini çoğaltmak ve sollama yapmamak daha güvenli yol almanıza asistan olur
Unutmayın! Hayatınız boyunca ölümlü bir trafik kazası geçirme olasılığınız 33 ür Rus ruletinde bile bu oran 17dir lütfen, trafikte vasıta kullanmanın bir yaşam işi olduğunu hiçbir süre aklınızdan çıkarmayın *