Kasım 2006'da Google tarafından 1,65 milyar dolara satın alınan YouTube, 2019'un 2. çeyreğinde en çok kâr eden video/fotoğraf paylaşım platformu oldu. Youtube'un, Netflix ve Hulu üzere ücretli uygulamaların önünde konum alması epeyce şaşırttı.
Sensor Tower verilerine göre 2019'un 2. çeyreğinde elde ettikleri gelirlere göre ilk beşteki sair video/fotoğraf uygulamaları Kwai, TikTok, 17 LiveAF ve PicsArt oldu. Bununla birlikte Sensor Tower'ın datalarının brüt kullanıcı harcamasından geldiğini ve üçüncü taraf Android mağazalarından gelen tatbik geliri içermediğini belirtmeden geçmeyelim.
YouTube, yerküre umumunda yekun 138 milyon dolar gelir elde ederek geçen yılın birebir devrine nazaran 2,2 katlık bir artış yakaladı. ABD’li kullanıcılar, YouTube’un gelirinin %70’ini oluştururken bunu %7'yle Japonya, %4’le Büyük Britanya takip etti. ABD’deki harcamalarla sair devletlere yapılan harcamalar arasındaki büyük farkın sebebi muhtemelen YouTube TV’nin yalnızca ABD’de bulunması.
Rapordaki en şaşırtıcı açıklamalardan biri, YouTube'un App Store'da en çok kazanan fotoğraf ve medya pratiği olmasına rağmen Google Play'de en düzgün 10'da mekan almaması. YouTube ve Android'in birebir ana şirketi paylaştığını düşünürsek bu biraz şok edici. Ayrıca raporda Google Play'de en çok kazanan fotoğraf ve görüntü pratiği, App Store'da dördüncü sırada konum alan 17 LiveAF olarak gözüküyor.