Şu an için iki boyutlu reklamlar egemenliğini sürdürse de yakın hengamda üç boyutlu, artırılmış gerçeklik destekli ve interaktif reklamların çok daha ziyade önümüze çıkacağı bir gerçek. Google’ın tanıttığı yeni reklam sistemi de bu usul reklamların öncülüğünü yapabilecek seviyede.
Reklam verenler artık interaktif 3B reklamları Google’ın yeni Swirl formatıyla müşterilerine sunabilecek. Yeni sistem sayesinde kullanıcılar, gelişmiş reklamlarda yakınlaştırma yapıp 360 kademelik fotoğraflara ulaşarak eserler üzerinde değişiklikler yapabilecek.
Google, son vakitlerde interaktif 3B reklamlarını belli arama sonuçlarına eklemiş durumda. Bu şekil reklamlar şu an için son kademe yeni olsalar da teknolojik gelişmelerin sonucunda beklenen bir yenilik olduklarını, bu sebeple pek de şaşırtıcı olmadıklarını belirtmekte yarar var.
YouTube platformuna geldiğimizdeyse sıklık dalının kendi eserlerini tanıtmak için ‘AR Beauty Try-On’ isimli bir sistemi kullandığı malumatı elimize geçti. Özellik şu anda alpha sürümünde ve sırf iOS cihazlarda kullanılabiliyor.
MAC Cosmetics’in de içerisinde bulunduğu belli markalar, kimi ortak kanallarıyla birlikte yeni reklam sistemini kullanmaya başladı. Elde edilen istatistiklerin sonucundaysa her 10 izleyiciden 3'ü, kendi makyaj ikonunu izlerken eserleri test etti ve bu reklamlarda ortalama 1 dakika 20 saniye geçirdi.