NFT akımına katılan en yeni platform YouTube olacak üzere gözüküyor. YouTube'un 2022 öncelikleri hakkında içerik oluşturuculara gönderdiği mektupta CEO Susan Wojicki, şirketin içerik oluşturucularının dijital koleksiyonlardan nasıl yararlanabileceğini araştırdığını söyledi.
Wojicki mektupta, kripto meraklıları tarafından internetin yeni bir çağını başlatacağına inandıkları blok zinciri tabanlı teknolojilerin koleksiyonunu söz etmek için kullanılan bir terim olan Web3'ün şirket için bir "ilham kaynağı" olduğunu söyledi. YouTube'un NFT'leri platformuna nasıl entegre edebileceğini tam olarak söylemedi, lakin teknolojinin içerik oluşturucular için yeni bir gelir kaynağı olabileceğini öne sürdü.
Wojicki, "Kripto dünyasında geçen yıl, değiştirilemez tokenler (NFT'ler) ve hatta merkezi olmayan özerk kuruluşlar (DAO'lar), içerik oluşturucular ve hayranları ortasındaki ilişkiyi geliştirmek için evvelden düşünülemez bir fırsatın altını çizdi" diye yazdı ve devam etti: "İçerik oluşturucuların ve hayranların YouTube'daki tecrübelerini güçlendirmeye ve geliştirmeye devam ederken, içerik oluşturucuların NFT'ler üzere yeni teknolojilerden yararlanmalarına yardımcı olmak için her vakit YouTube ekosistemini genişletmeye odaklandık."
YouTube, içerik oluşturucuların NFT'leri direkt hayranlarına satmasına müsaade verirse, bunun geçtiğimiz yıl popülaritesi artan lakin büyük toplumsal platformlar tarafından geniş çapta benimsenmeyen teknoloji için büyük bir adım olacağı kesin.
Twitter, NFT profil fotoğraflarıyla birinci NFT deneyini tanıttı. Instagram'ın üst seviye yöneticisi de teknolojiye ilgi duyduğunu belirtti ve Financial Times geçtiğimiz hafta Facebook ve Instagram'ın bir NFT pazarı ve öteki özellikler üzerinde çalıştığını bildirdi.
- Instagram'da NFT devri başlıyor