bilgisayarci
FD Üye
YouTube Shorts son iki yılda 5 trilyon görüntülenmeye ulaşarak bir rekor kırdı. YouTube CEO’su içerik üreticilerin artık Shorts videolarından da para kazanabileceğini açıkladı.
YouTube’un TikTok tarzı kısa ve dikey videolardan oluşan Shorts özelliği kısa bir sürede 5 trilyondan fazla görüntülenmeye ulaştı.
YouTube CEO’su Susan Wojcicki, dün yayınlanan blog yazısında Shorts için getirilecek yenilikleri açıkladı.
Ayrıca YouTube Shorts’a içerik üretenler için geçtiğimiz yıl açıklanan 100 milyon dolarlık fonun artık 100’den fazla ülkede kullanılabileceği açıklandı. YouTube geçtiğimiz yılın ağustos ayında içerik üreticilere aylık 100 ila 10.000 dolar arasında ödemeler yapmaya başladığını duyurmuştu.
Sponsorlu içerikler için YouTube aracılık hizmeti sunmaya başlayacak. Nasıl mı?
Google’ın bünyesindeki YouTube içerik üreticilerin Shorts formatıyla para kazanmaları için yeni yöntemler üzerinde çalışıyor. Wojcicki, YouTube Shorts içerik üreticilerinin BrandConnect isimli yeni bir program aracılığıyla belirli markalar eşleştirerek sponsorlu içerik üretmesine yardımcı olacak.
YouTube ayrıca, izleyicilerin videoların yanında görünen öne çıkan ürünlere göz atması ve alışveriş yapmasını sağlayacak özellikleri Shorts’a dahil etmeyi planlıyor.
Tüm bunlara ek olarak YouTube Shorts’a daha fazla içerik oluşturulabilmesi için remiks özelliğini genişletecek.