2021 yılına ilişkin mali sayılarıyla ilgili açıklama yapan YouTube, reklam gelirleriyle Netflix'i geride bıraktı.
Kısa görüntülerin paylaşıldığı TikTok rakibi Shorts özelliğiyle ivmesini hızlandıran YouTube, 2022'ye süratli başladı.
Şirket, Shorts görüntülerinin toplamda 5 trilyondan fazla görüntülendiğini açıkladı. Shorts içeriği üretenler için geçtiğimiz yıl 100 milyon dolar bütçe ayıran şirket, fonu 100’den fazla ülke için kullanacaklarını belirtti.
Açıklanan sayılara nazaran YouTube'un reklam geliri 2021 yılı toplamında 28.8 milyar dolar oldu.
2021'in son çeyreğinde ise Netflix'in 7.7 milyar dolar olarak açıkladığı reklam geliri konusunda YouTube 8.6 milyar dolar gelir elde etti.
Google CFO'su Ruth Porat, "Uzun vadeli fırsatlara yatırım yapmaya devam edeceğiz" dedi.