İçerik oluşturucular, YouTube üzerinden son 3 yılda 30 milyar dolardan fazla yarar elde etti. Artık ise YouTube bu imkanı Shorts için de genişletiyor. YouTube, 2021 ve 2022 periyodunda viral içerik üreten Shorts içerik oluşturucularını ödüllendirmek için 100 milyon dolarlık bir fon duyurdu.
Shorts, YouTube’un TikTok rakibi olarak karşımıza çıkıyor. Kısa biçimli görüntü platformunda yepyeni içeriğin oluşturulmasına yardımcı olmak ve rakibiyle rekabet için YouTube bu tarafa da büyük bir finansal dayanak sağlıyor. Şirket, görüntüleri belli etkileşim kilometre taşlarını aşarsa her ay binlerce içerik oluşturucuya ulaşacak.
Fon, YouTube İş Ortağı Programı üyesi olmayanlar da dahil olmak üzere herkese açık. Öte yandan YouTube, programa katılacak içerik oluşturucuları nasıl seçeceğini yahut fon almak için hangi kilometre taşlarını başarmaları gerektiğini açıklamadı. Servis, önümüzdeki aylarda daha fazla detay paylaşacağının kelamını veriyor.
YouTube yeni fona ek olarak Shorts’a otomatik olarak altyazı ekleme, Shorts kamerasıyla 60 saniyeye kadar kayıt yapma, görüntülerin rengini düzeltme ve telefonunuzun galerisinden görüntülerinize klip ekleme üzere üzerinde çalışmakta olduğu yeni özelliklerini de duyurdu. Şirket ayrıyeten, Shorts için reklamları test etmeye başlayacak ve bu yılın başlarında ön izlemesinden sonra yeni “remix sesi” özelliğini içerik oluşturuculara sunacak.
Bu ortada TikTok da geçen yıl emsal bir atılım yapmıştı ve son 30 günde en az 100.000 gerçek görüntülemeye sahip olmak da dahil olmak üzere ihtiyaçlarını karşılayan içerik oluşturuculara 200 milyon dolar harcama kelamı vermişti.