YouTube'un dün yaptığı açıklamada, aylık olarak giriş yapan 1,5 milyar kullanıcının YouTube'un kısa biçimli görüntüleri Shorts'u izlediğini duyurdu.
2020 yılında piyasaya sürülen YouTube Shorts, platformun TikTok'un yükselişine verdiği cevap olarak yorumlanabilir. O vakitten beri Shorts, teklifler de dahil olmak üzere platformda kademeli olarak gelişmeye devam etti ve şirket, örnekleme üzere TikTok'u taklit eden ek özellikler ekledi. Google'ın söylediğine nazaran Shorts, Nisan ayı itibariyle günde 30 milyar görüntülemeye ulaşıyordu.
YouTube bir basın açıklamasında, "Bu genişleme, platformda yeni bir trend başlattı: Çok formatlı içerik oluşturucunun yükselişi'" dedi.
Ancak içerik oluşturucuların kısa biçimli görüntülere yönelmesi bir tesadüf değil. YouTube, içerik oluşturucuların hakikaten bu formata yönelmesini istiyor ve bu geçişi daha alımlı kılmak ve onları başka platformlardan uzaklaştırmak için ek ödemeler sunuyor. Geçtiğimiz yıl şirket, tanınan görüntüler yaptıklarında içerik oluşturuculara ayda 10.000 dolara kadar ödeme yapan 100 milyon dolarlık bir Shorts fonu başlattı. Ödeme fiyatları, etkileşime ve izleyicilerin bulunduğu yere nazaran değişiklik gösteriyor.