Son yıllarda TikTok’un inanılmaz muvaffakiyetinin akabinde Instagram ve YouTube üzere pek çok platform, TikTok'un stiline benzeri görüntü akışları sunmaya başlamıştı. TikTok’un en büyük rakibi olarak görülen Instagram, daima olarak Reels’ı güncellemeye devam ederken YouTube ise Shorts’u geliştirmek için daima olarak yeni projeler sunarak ve Reels ve TikTok’a yetişmeye çalışıyor.
Google’ın reklam kısmının başındaki isim Jerry Dischler, YouTube Shorts’ta tıpkı Reels’da olduğu üzere reklamlar gösterileceğini açıkladı. Üstelik bu reklamları sandığımızdan daha kısa müddette görmeye başlayacağız.
İçerik üreticileri, eserlerini ve içeriklerini Shorts’da tanıtabilecek
Yapılan açıklamaya nazaran Youtube, içerik üreticilerini Shorts üzerinden reklam vermeleri için teşvik edecek. Şirket, verilen reklamlar aracılığıyla yapılan eser satın alımları ve ‘kanala katıl’ fiyatlarından hiçbir hisse almayacağını duyurdu. Ayrıyeten YouTube taşınabilir uygulaması üzerinden reklamları izleyen kullanıcılar, izledikleri reklamlardaki linklere tıkladığında Web View özelliği sayesinde uygulamadan ayrılmadan siteyi görüntüleyebilecek.
Popüler görüntü platformu, geçtiğimiz yıl içerik üreticilerini Shorts görüntüsü yüklemeye teşvik etmek için 100 milyon dolarlık destek paketini açıklamıştı. Şirket bu takviye paketinin %40’ını içerik üreticilerine dağıttığını ve gelecekte Shorts ve reklamlar için daha fazla dayanak paketi hazırlayacağını da belirtti.
YouTube yetkilileri, gelecek periyotta Shorts ve görüntüler için daha fazla yenilik getireceklerini de açıkladı