Her gün yüz milyonlarca kişinin vakit geçirdiği YouTube, reklam siyasetinde hem içerik üreticileri hem de izleyicileri yakından ilgilendiren yeni değişikliklere imza attı. Şirket, New York’ta gerçekleştirdiği YouTube Brandcast sunumunda kullanıcıların sıklıkla şikayet ettiği reklam sıklığı konusuna yeni bir tahlil getirdi.
YouTube, MrBeast üzere YouTube’un en tanınan içerik üreticilerinin de katıldığı sunumda reklam sıklığına yeni bir hudut getirdiklerini açıkladı. Bu sonla birlikte Google Ads üzerinden YouTube reklamı verenler, reklamlarının izleyicilere hangi sıklıkla gösterileceğini haftalık sonlarla belirleyebilecekler.
İzleyicilerin reklama olan ilgisini artıran yeni tahlil:

Reklamlar için getirilen yeni sınırlama özelliği, YouTube tarafından açıklanmadan evvel Discovery+ platformuyla birlikte test edildi. Yapılan açıklamaya nazaran reklamlara haftalık bazda görüntülenme sıklığı sonu getirilmesi, izleyicilerin reklama olan farkındalığını neredeyse iki kat artırdı.
YouTube, 2022'nin birinci üç ayında reklam satışlarında büyük bir yavaşlamaya yer verdiğini gösteren bilgileri paylaşmıştı. Şirketin reklam geliri, beklentilerin altında kalmıştı. Yeni reklam stratejisi de YouTube'un bu geliri artırmak için seçtiği bir tahlil oldu.
Peki bu değişiklik, biz izleyicilere nasıl yansıyacak?
YouTube, bu siyaset değişikliğinin izleyiciye nasıl yansıyacağını net bir halde açıklamadı. Lakin mevcut durumdan bir çıkarım yapmak gerekirse her görüntünün başında aynı reklamı görme sorunu, reklam verenler için oluşturulan bu tahlille birlikte ortadan kalkabilir. Bu sayede izleyiciler olarak biz tıpkı reklamı görmekten kurtulmuş olacağız, hem de reklam verenler daima görmemiz nedeniyle ilgimizin düştüğü reklamlarına ilgiyi daha da artırabilecek.