Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

YouTube’a içerik üretenlere müjde! Shorts yapmak kolaylaşıyor

YouTube’a içerik üretenlere müjde! Shorts yapmak kolaylaşıyor
0
115

seocu

FD Üye
Katılım
Ocak 9, 2022
Mesajlar
38,340
Etkileşim
3
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
69



Dünyanın en popüler video paylaşım platformu YouTube, yeni özellikler kazanmaya devam ediyor. Bir süredir TikTok ve Instagram ile daha iyi rekabet için Shorts adı verilen kısa videolara ağırlık veren şirket, son olarak içerik üretmeyi kolaylaştıran yeni bir özellik sundu.

YouTube videolarından Shorts oluşturulabilecek!


Şirket, sunduğu yeni özelliğiyle kullanıcılara videolardan bazı kesitleri alarak, ” YouTube Shorts” bölümünde paylaşma imkanı veriyor. Daha önce YouTube’un bu özelliği sızdırılmıştı, ama şimdi yeni güncellemeyle birlikte kullanıcılara sunuldu.
image-3.png
Yeni özelliği nasıl kullanabiliriz ?

YouTube’a gelen bu yeni özelliği kullanıcıların kullanabilmesi için öncelikle videonun bu yapacağı işleme uygun olup olmadığını kontrol etmesi gerekiyor. Şirket, videoların Shorts olarak kullanılıp kullanılamayacağını içerik üreticisinin iznine bıraktığından dolayı, eğer içerik onaylıysa videonun alt kısmında “oluştur” butonu Shorts logosu ile birlikte görülmektedir.



Bu butona tıklandıktan sonra kullanıcılara firma üç seçenek sunuluyor. İlk seçenekte kullanıcılara videonun sadece sesini kullanmasına izin verirken ikinci seçenekte videodan belirli bir bölüm kesmenize izin veriyor. Üçüncü seçenek ise “green screen” yani “yeşil ekran” olarak sunuluyor, ve bu özellikle birlikte kullanıcı seçtiği videoyu arka planına alabilirken ön tarafa kendi videosunu ekleyebiliyor.

Kullanıcılar Shorts’un yeni özelliği neden TikTok’a benzetti ?


YouTube Shorts, video üreticilerine 60 saniyelik videolar oluşturma imkanı sağlayan bir özelliktir. Fakat, bu özelliği önce TikTok uygulaması tanıttı. Bunun üzerine YouTube’un Shorts hamlesi kullanıcılara TikTok’u anımsattı. Ama aslında Shorts’un amacı içerik üreticilerinin kendi videolarını belirli bir sürede tanıtabilmeleriydi.
image-4.png
Youtube Shorts ve TikTok’un farkı nedir?

Günümüzde pek çok kişi tarafından iki medya platformu da aktif olarak kullanılıyor. Genellikle, pek çok insan Shorts videolarını TikTok’a benzetiyor, çünkü şirket Shorts’un süre limitini Çinli rakibinde olduğu gibi 60 saniye olarak belirledi ve kullanıclar en fazla 1 dakika kadar video kaydedip paylaşma hakkına sahip. TikTok video süresini 10 dakikaya çıkartmayı hedeflerken, Youtube, bu hamlesi ile birlikte TikTok ile rekabet ediyor. En büyük fark ise YouTube’un bu özelliği tanıtım için kullanıma sunmasıdır.

Hangi telefonlar güncelleme alacak?

YouTube uygulamasının kullanılabilmesi için Android tarafında telefonunuzun sürümü en az Android 4.4 olmalıdır, Apple için ise cihazınızın sürümü minimum IOS13 olmak durumundadır, aksi takdirde firma daha alt sürümde olan cihazlara güncelleme desteğini kestiğinden dolayı bu yeni özelliği kullanamayabilirsiniz.
 

Similar threads

YouTube, Shorts’u 2020’de süratle büyüyen TikTok’a direkt rakip olarak tanıtmış ve geçtiğimiz yılın Mart ayında da kullanıcılara sunmaya başlamıştı. Birtakım temel filtreler, başlıklar ve renk düzeltmeleri ile YouTube uygulaması içinde düzenleyebileceğiniz 60 saniyelik görüntülerin yer aldığı...
Cevaplar
0
Görüntüleme
48
İçerik oluşturucular, YouTube üzerinden son 3 yılda 30 milyar dolardan fazla yarar elde etti. Artık ise YouTube bu imkanı Shorts için de genişletiyor. YouTube, 2021 ve 2022 periyodunda viral içerik üreten Shorts içerik oluşturucularını ödüllendirmek için 100 milyon dolarlık bir fon duyurdu...
Cevaplar
0
Görüntüleme
63
YouTube, TikTok ile daha âlâ rekabet edebilmek için platformunda bulunan kısa biçimli "Shorts" görüntülerin sayısını süratle artırmak istiyor. Bu uğraşa yardımcı olmak için şirket, mevcut YouTube görüntülerini birkaç dakika içinde Shorts'a dönüştüren yeni bir içerik oluşturucu aracı sundu. Artık...
Cevaplar
0
Görüntüleme
76
Google, Nisan ayında TikTok rakibi olarak lanse edilen YouTube Shorts için harekete geçmişti. Instagram’ın da Reels ile bu pazara girmiş olması ve TikTok’un ABD, Hindistan gibi yüksek kullanıcısına ulaştığı ülkelerde yasaklanması, Google’ı da harekete geçirmiş görünüyor. Bu anlamda Google...
Cevaplar
0
Görüntüleme
28
Her geçen yıl daha büyük izleyici kitlesine hitap eden Youtube, Shorts özelliğini başlattığından beri olumlu anlamda geri dönüşler aldı. Özellikle TikTok’la yarışmak için geliştirilen Shorts, 60 saniyelik kısa videolardan oluşan ayrı bir içerik tipi şeklinde ön plana çıkıyor. Şirketin de odak...
Cevaplar
0
Görüntüleme
67
858,460Konular
981,096Mesajlar
29,527Kullanıcılar
ConsternatedSon üye
Üst Alt