iltasyazilim
FD Üye
Yurtdışında mobil özgürlük
Defne Bilgi İşlem tarafından operatörlerin gelirlerini artırmaya ve müşteri memnuniyetini sağlamaya yönelik geliştirilen Roaming servisleri, 1518 Şubat 2010 tarihleri arasında Barselona’daki GSMA Mobile World Congress’de telekominikasyon sektörü temsilcileri ile paylaşıldı
Türkiye’de ve 20’yi aşkın ülkede 100 milyonu aşkın aboneye, abonesi olduğu mobil operatörün her türlü servis kaynaklarını kullandırabilen çözümler sunan Defne, GSM abonelerinin kendi ülkelerinin sınırlarına yaklaştıklarında veya yurtdışına çıktıklarında operatörü ile anlaşma kapsamı dışında olan yabancı operatörlerin ağına yüksek maliyetler ile geçiş yapmasını önleyen, abone assistant servisleri içeren Roaming servislerini, GSMA Mobile World Congress’de sundu
Fuarda 2H42 no’lu Defne standında tanıtılan Roaming servisleri; Roam Suite, RouteIT, Roam Select, Roam Assist At Home, Roam Assist At Abroad, Roam Welcome, Roam Prevent, SMS Prevent, RoamCB gibi operatörlere ve abonelere dolaşıma özel ürün grubu sunuyor
RouteIT – Akıllı Trafik Yönlendirme
Birden fazla uzun mesafeli taşıyıcı kullanan operatörler için, giden uluslararası trafiği dinamik, kolay ve esnek bir biçimde yönlendirmek kritik önem taşır RouteIT, operatörlerin bu trafiği servis kalitesine bağlı olarak çok sayıda seçilmiş taşıyıcı arasında ya da daha basit bir yöntemle ücretlendirme parametrelerine göre dağıtmasına yardımcı oluyor RouteIT, taşıyıcı ücretlerinde bir değişiklik olması durumunda konfigürasyonu değiştirme kolaylığı sunarken zaman kaybederek pahalı taşıma ücretleri ödeme durumuna da son veriyor
Roam Select – Tercih Edilen Dolaşım Ortağı Seçimi
Mobil abone yurtdışına çıktığında, bulunduğu yerdeki mobil operatörün ağ seçimi üzerinde çok az denetim sahibi olması, yurtdışına çıkan kullanıcıların çoğunun tercih edilmeyen ağlara kaydolarak ait olduğu operatörün ve kendisinin dolaşım maliyetlerini arttırmasına, servis kalitesini kontrol edememesine neden oluyor
Roam Select, operatörlere; tutarlı servis kalitesi sayesinde daha fazla müşteri memnuniyeti, dolaşım sırasında daha avantajlı tarifeden görüşmeler yapabilme ve abonenin yerel şebekesindeyken kullandığı servis hizmetlerinin devamlılığı gibi avantajlar sunuyor
Roam Suite
Dolaşım gelirlerini ve müşteri memnuniyetini artırmak, uluslararası bağlantı maliyetlerini azaltmak isteyen operatörler için dünya çapında çözüm sağlıyor
RoamCB
Cep telefonu kullanıcılarının yurtdışı seyahatlerinde karşılaştıkları giden arama tarifelerinin gelen arama tarifelerinden pahalı olması ve kontörlü hatların arama yaparken kullanılamaması durumu mobil servis kullanımını azaltmaktadır RoamCB, operatörlerin yurtdışında çekici fiyatlar sunmasına, akıllı şebeke hizmetlerinin mevcut olmadığı durumlarda bile kontörlü hatlar için dolaşım sağlanabilmesini, uluslararası arama ücreti ve pahalı dolaşım ücretlerinden kaçınmak için ziyaret edilen ülkelerde satın alınan kontörlü kartlar nedeniyle kaybedilebilecek dolaşım gelirlerinin elde tutulmasını sağlıyor
Roam Prevent – Sınıra Yakın Yerlerde Yabancı Operatöre Geçişi Engelleyen Ağ Geçidi
Komşu ülke ağının yerel ağdan daha güçlü olduğu noktalarda, cep telefonu kullanıcıları genellikle komşu ülkenin ağına kaydolur ve yüksek dolaşım (roaming) maliyetleri üstlenir Servis kalitesiyle ilgili sorunlar yaşayabilirler Cep telefonu kullanıcılarının istekleri dışındaki sınır dolaşımlarını engelleyen ağ geçidi Roam Prevent, aboneler açısından yüksek maliyetli dolaşımları engellerken operatörler tarafında daha fazla müşteri memnuniyeti sayesinde marka değerinin artması, ülke çapında tutarlı servis kalitesi, gereksiz tazminat maliyetlerinin ortadan kalkması ve müşteri şikayetlerinden kaynaklanan maliyetlerin azalması gibi avantajlar sunuyor
Roam AssistAt Home
Ağlardaki dolaşımcıların genellikle tanıdık olmayan kodlar ve ön ekler nedeniyle tuşlama hatası yapması, bu durum ile birlikte dil engeli nedeniyle tuşlama hatası anonslarını anlayamama durumunu önlemek üzere Defne tarafından geliştirilen Roam AssistAt Home, hem operatörlere hem de abonelere sunduğu avantajlarla dikkat çekiyor Abonelerin ve operatörlerin en çok karşılaştığı sorun karşısında Roam Assist–At Home, dolaşım ortakları tarafından sağlanan engellenmiş hedef numaralarına aramaları yasaklayarak dolandırıcılığı engelliyor, dolaşım halindeki müşterileri, sık rastlanan tuşlama hatalarından SMS yoluyla haberdar etmesinin yanı sıra aramaları ayarlara uygun olarak tamamlıyor
Roam AssistAt Home ayrıca, yanlış tuşlama ile sonuçlanan ve %60 oranında tekrar tuşlanmayan aramalar ile ilgili ağdaki dolaşımcılara yardımcı olarak daha fazla sayıda neticelenmiş arama ve dolayısıyla dolaşım gelirlerinde %25 oranında artış sağlıyor
Roam AssistAt Abroad
Operatörlerin yurtdışındaki müşterileri için arama asistanı olarak geliştirilen Roam AssistAt Abroad, ülke ve alan kodu gibi tuşlama eksiklikleri nedeniyle yurtdışındayken arama yapmaktan çekinen müşterilerin, aramalarını gerçekleştirmeye yardımcı olarak kendilerini evlerinde hissettiriyor Dolaşım halindeki müşterilerin, dolaşım sırasında tanıdık kısa kodlar kullanarak yerel ve yurtdışı servislere erişmesini sağlayan servis, hem esas operatör hem de dolaşım ortağı açısından daha fazla müşteri memnuniyeti ve itibar artışı sağlıyor
Roam Welcome
Dolaşım halindeki müşterileri bir ağa girer veya çıkarken SMSMMS yolu ile karşılayan ve uğurlayan Roam Welcome, dolaşım sırasında müşteriyi kullanılabilir yerel servisler hakkında bilgilendirerek müşteri memnuniyetinin sürdürülmesi, operatör gelirleri ile birlikte müşteri memnuniyetini artırmak için mesaj yoluyla yeni servislerin reklamının yapılması ve abonelerin dolaşım davranışlarının daha net görülmesi gibi avantajlar sunuyor
SMS Prevent
Cep telefonu operatörlerinin gelirlerinin yaklaşık yüzde 10'unu oluşturan ve doğrudan pazarlama yapan şirketlerin %90’ının pazarlama kanalı olarak kullandığı SMS mesajları, spam olarak abonelerin posta kutusu hacmini doldurmakta ve abonelerin kaçmasına neden olarak gelirleri azaltabilmektedir Ayrıca Spam SMS’lerinin bazıları uydurma adreslerden gönderilmekte, bu da abonelere hatalı faturalama yapılmasına ve aboneliğin sona erdirilmesinin faturası SMS'i gönderene yüklenemeyeceği için cep telefonu operatörleri için gelir kaybına yol açmaktadır Uluslararası SMS dolandırıcılığının önlenmesine yönelik senaryolar şeklinde geliştirilen SMS Prevent, operatörler açısından artan müşteri memnuniyeti ve marka değeri, istenmeyen SMS sayısında azalma ile birlikte aboneliklerin sona erdirilmesinden kaynaklanan gelir kayıplarının azalması ve ağ üzerindeki trafiğin azalması gibi avantajlar sunuyor
Defne Bilgi İşlem tarafından operatörlerin gelirlerini artırmaya ve müşteri memnuniyetini sağlamaya yönelik geliştirilen Roaming servisleri, 1518 Şubat 2010 tarihleri arasında Barselona’daki GSMA Mobile World Congress’de telekominikasyon sektörü temsilcileri ile paylaşıldı
Türkiye’de ve 20’yi aşkın ülkede 100 milyonu aşkın aboneye, abonesi olduğu mobil operatörün her türlü servis kaynaklarını kullandırabilen çözümler sunan Defne, GSM abonelerinin kendi ülkelerinin sınırlarına yaklaştıklarında veya yurtdışına çıktıklarında operatörü ile anlaşma kapsamı dışında olan yabancı operatörlerin ağına yüksek maliyetler ile geçiş yapmasını önleyen, abone assistant servisleri içeren Roaming servislerini, GSMA Mobile World Congress’de sundu
Fuarda 2H42 no’lu Defne standında tanıtılan Roaming servisleri; Roam Suite, RouteIT, Roam Select, Roam Assist At Home, Roam Assist At Abroad, Roam Welcome, Roam Prevent, SMS Prevent, RoamCB gibi operatörlere ve abonelere dolaşıma özel ürün grubu sunuyor
RouteIT – Akıllı Trafik Yönlendirme
Birden fazla uzun mesafeli taşıyıcı kullanan operatörler için, giden uluslararası trafiği dinamik, kolay ve esnek bir biçimde yönlendirmek kritik önem taşır RouteIT, operatörlerin bu trafiği servis kalitesine bağlı olarak çok sayıda seçilmiş taşıyıcı arasında ya da daha basit bir yöntemle ücretlendirme parametrelerine göre dağıtmasına yardımcı oluyor RouteIT, taşıyıcı ücretlerinde bir değişiklik olması durumunda konfigürasyonu değiştirme kolaylığı sunarken zaman kaybederek pahalı taşıma ücretleri ödeme durumuna da son veriyor
Roam Select – Tercih Edilen Dolaşım Ortağı Seçimi
Mobil abone yurtdışına çıktığında, bulunduğu yerdeki mobil operatörün ağ seçimi üzerinde çok az denetim sahibi olması, yurtdışına çıkan kullanıcıların çoğunun tercih edilmeyen ağlara kaydolarak ait olduğu operatörün ve kendisinin dolaşım maliyetlerini arttırmasına, servis kalitesini kontrol edememesine neden oluyor
Roam Select, operatörlere; tutarlı servis kalitesi sayesinde daha fazla müşteri memnuniyeti, dolaşım sırasında daha avantajlı tarifeden görüşmeler yapabilme ve abonenin yerel şebekesindeyken kullandığı servis hizmetlerinin devamlılığı gibi avantajlar sunuyor
Roam Suite
Dolaşım gelirlerini ve müşteri memnuniyetini artırmak, uluslararası bağlantı maliyetlerini azaltmak isteyen operatörler için dünya çapında çözüm sağlıyor
RoamCB
Cep telefonu kullanıcılarının yurtdışı seyahatlerinde karşılaştıkları giden arama tarifelerinin gelen arama tarifelerinden pahalı olması ve kontörlü hatların arama yaparken kullanılamaması durumu mobil servis kullanımını azaltmaktadır RoamCB, operatörlerin yurtdışında çekici fiyatlar sunmasına, akıllı şebeke hizmetlerinin mevcut olmadığı durumlarda bile kontörlü hatlar için dolaşım sağlanabilmesini, uluslararası arama ücreti ve pahalı dolaşım ücretlerinden kaçınmak için ziyaret edilen ülkelerde satın alınan kontörlü kartlar nedeniyle kaybedilebilecek dolaşım gelirlerinin elde tutulmasını sağlıyor
Roam Prevent – Sınıra Yakın Yerlerde Yabancı Operatöre Geçişi Engelleyen Ağ Geçidi
Komşu ülke ağının yerel ağdan daha güçlü olduğu noktalarda, cep telefonu kullanıcıları genellikle komşu ülkenin ağına kaydolur ve yüksek dolaşım (roaming) maliyetleri üstlenir Servis kalitesiyle ilgili sorunlar yaşayabilirler Cep telefonu kullanıcılarının istekleri dışındaki sınır dolaşımlarını engelleyen ağ geçidi Roam Prevent, aboneler açısından yüksek maliyetli dolaşımları engellerken operatörler tarafında daha fazla müşteri memnuniyeti sayesinde marka değerinin artması, ülke çapında tutarlı servis kalitesi, gereksiz tazminat maliyetlerinin ortadan kalkması ve müşteri şikayetlerinden kaynaklanan maliyetlerin azalması gibi avantajlar sunuyor
Roam AssistAt Home
Ağlardaki dolaşımcıların genellikle tanıdık olmayan kodlar ve ön ekler nedeniyle tuşlama hatası yapması, bu durum ile birlikte dil engeli nedeniyle tuşlama hatası anonslarını anlayamama durumunu önlemek üzere Defne tarafından geliştirilen Roam AssistAt Home, hem operatörlere hem de abonelere sunduğu avantajlarla dikkat çekiyor Abonelerin ve operatörlerin en çok karşılaştığı sorun karşısında Roam Assist–At Home, dolaşım ortakları tarafından sağlanan engellenmiş hedef numaralarına aramaları yasaklayarak dolandırıcılığı engelliyor, dolaşım halindeki müşterileri, sık rastlanan tuşlama hatalarından SMS yoluyla haberdar etmesinin yanı sıra aramaları ayarlara uygun olarak tamamlıyor
Roam AssistAt Home ayrıca, yanlış tuşlama ile sonuçlanan ve %60 oranında tekrar tuşlanmayan aramalar ile ilgili ağdaki dolaşımcılara yardımcı olarak daha fazla sayıda neticelenmiş arama ve dolayısıyla dolaşım gelirlerinde %25 oranında artış sağlıyor
Roam AssistAt Abroad
Operatörlerin yurtdışındaki müşterileri için arama asistanı olarak geliştirilen Roam AssistAt Abroad, ülke ve alan kodu gibi tuşlama eksiklikleri nedeniyle yurtdışındayken arama yapmaktan çekinen müşterilerin, aramalarını gerçekleştirmeye yardımcı olarak kendilerini evlerinde hissettiriyor Dolaşım halindeki müşterilerin, dolaşım sırasında tanıdık kısa kodlar kullanarak yerel ve yurtdışı servislere erişmesini sağlayan servis, hem esas operatör hem de dolaşım ortağı açısından daha fazla müşteri memnuniyeti ve itibar artışı sağlıyor
Roam Welcome
Dolaşım halindeki müşterileri bir ağa girer veya çıkarken SMSMMS yolu ile karşılayan ve uğurlayan Roam Welcome, dolaşım sırasında müşteriyi kullanılabilir yerel servisler hakkında bilgilendirerek müşteri memnuniyetinin sürdürülmesi, operatör gelirleri ile birlikte müşteri memnuniyetini artırmak için mesaj yoluyla yeni servislerin reklamının yapılması ve abonelerin dolaşım davranışlarının daha net görülmesi gibi avantajlar sunuyor
SMS Prevent
Cep telefonu operatörlerinin gelirlerinin yaklaşık yüzde 10'unu oluşturan ve doğrudan pazarlama yapan şirketlerin %90’ının pazarlama kanalı olarak kullandığı SMS mesajları, spam olarak abonelerin posta kutusu hacmini doldurmakta ve abonelerin kaçmasına neden olarak gelirleri azaltabilmektedir Ayrıca Spam SMS’lerinin bazıları uydurma adreslerden gönderilmekte, bu da abonelere hatalı faturalama yapılmasına ve aboneliğin sona erdirilmesinin faturası SMS'i gönderene yüklenemeyeceği için cep telefonu operatörleri için gelir kaybına yol açmaktadır Uluslararası SMS dolandırıcılığının önlenmesine yönelik senaryolar şeklinde geliştirilen SMS Prevent, operatörler açısından artan müşteri memnuniyeti ve marka değeri, istenmeyen SMS sayısında azalma ile birlikte aboneliklerin sona erdirilmesinden kaynaklanan gelir kayıplarının azalması ve ağ üzerindeki trafiğin azalması gibi avantajlar sunuyor