Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Yuzusuyu Hurmetine Duanın Hukmu Nedir

Yuzusuyu Hurmetine Duanın Hukmu Nedir
0
105

ahmet0135

FD Üye
Katılım
Nis 13, 2018
Mesajlar
3,764
Etkileşim
86
Puan
48
F-D Coin
0
Yuzu suyu Hurmetine Duanın Hukmu,Dua Nasıl Yapılmalı,Yuzusuyu Hurmetine Dua Etmek Doğru mudur,Yuzusuyu Hurmetine Dua Etmek caiz midir, Dua Nasıl Teslim Edilir

Dualara filanın yuzusuyu hurmetine filanın hatrınagibi ziyadeler yapılmaktadır Bu ziyadelerin şeriattaki yeri nedir? Rasulullah'ın Sunneti bu konuda ne soyluyor? Sahabe nasıl dua yapmış? Boyle yapmakla yani dua ederken filanın yuzusuyu hurmetinegibi sozler soylemekle herhangi dini bir kusur işlenmiş olur mu?

CEVAP: Duada Allah'a(cc) herhangi birinin yuzusuyu hurmetini vasıta yapmak O'nun ve Rasulu'nun bize oğrettiği bir yol değildir Bildiğiniz gibi Kur'anı Kerim bu tr anlayışlardan uzaktır Hadislerde de bu anlayışa temel oluşturabilecek bir ornek yoktur Duada bu yolu uygulamış olan veya bir başkasına oğreten sahabeden herhangi birisini de hatırlamıyorum Doğrusu Alemlerin Rabbi'ne dua ederken herhangi bir kulun yuzusuyu hurmetine referans gostermek veya filan kulun hatrı icin benim istek ve ihtiyaclarımı karşıla demek manasına gelen anlayış tarzı Muslumanlara nasıl musallat olmuş anlamakta gucluk cekiyorum Ben boyle yapmanın yasak olduğunu soylemiyorum sadece şu iki şeyi soyluyorum:

Birincisi; bu şekilde dua yapmak Alemlerin Rabbinin bize oğrettiği dua yapma şekline ve metoduna aykırıdır Hz Peygamber(sas)'in doğrudan doğruya ashabına oğrettiği duya tarzına da aykırıdır Bu sebebledir ki bu tarz duadan uzak durulmalıdır Zira Peygamber Efendimiz(sas) ve diğer butun Peygamberler Allah ile kullar arasındaki ilişkinin ve bağın doğru şeklinin ne olduğunu acıklamak icin gelmişlerdir Oyleyse onların ne uyguladıkları ne de oğrettikleri bir dua şekli olan bu tarz bir dua şeklini herhangi bir kimse uygulamaya kalkışırsa şuphesiz o muteber olan bir şekli terkedip muteber olmayan bir şekli uygulamış olur

İkinci olarak da; bu dua şeklinin nefrete şayan bir yol olduğuna inanıyorum Başka bir kişinin bu dua şeklini benim gorduğum gibi gormeyip başka bir acıdan bakması ve nefrete şayan bulmaması farklı bir durum Ben ne zaman bu dua şeklinin zararlarına dikkat etsem gozumun onune hemen cok mert ve cok comert bir zat gelir: Onun kapısına gelen herhangi bir insanın arzuları anında yerine getiriliyor feyz ve keremi herkesi kuşatıyor her isteyen ondan dilediğini talep edebiliyor lutfu herkese acık ve herkes ona kolaylıkla ulaşabiliyor Boyle bir zatın karşısına bir kişinin doğrudan gelerek: Ey kerem sahibi comert insan! Bana yardım etdemek yerine Filan kişinin hatrına benim ihtiyaclarımı giderdemesi ne kadar uygun duşer varın siz hesap edin Bu isteme biciminde o comert kişinin merhameti ve comertliği sebebiyle başkalarının ihtiyaclarını gidermediği fakat arkadaşlarının dostlarının ve akrabalarının hatrına lutuf ve ihsanda bulunduğu sui zannı gizlidir Eğer bunların vasıtasıyla dua edilmezse sanki o zaman ondan hicbir şey alamayacağınız zannıyla umitsizliğe duşuyorsunuz Filanın yuzusuyu hurmetine demek; aynı zamanda istekte bulunduğunuz zata baskı uyguladığınız manasına gelir ki siz aslında şoyle demek istiyorsunuz: Ben filan buyuk insanın tavsiyesi ile geliyorum Benim ricamı herhangi aracısız bir insanın ricası gibi duşunerek geri cevirmemelisinizEğer bu tarz dua bu soylediğim anlama gelmiyorsa ne anlama geldiğini bana da oğretin Boylece icimdeki sıkıntıdan kurtulacağım icin memnun olurum Fakat eğer bu tarz duanın anlamı gercekten benim anladığım şekildeyse o zaman Allah Teala'nın kamil sıfatları hakkında doğu bilgiye sahip bir şahsın boyle bir dua tarzını hayal edebileceğini bile duşunemiyorum Fıkıh alimleri bu dua tarzının bu gibi mahzurlarını dikkate alarak mekruh olduğu kanaatine varmışlardır Nitekim Hanefi Fıkhı'nın meşhur kitabı Hidaye'de şoyle yazmaktadır:

Bir kimsenin dua ederken filanın hakkı icin filanın yuzusuyu hurmetine veya Peygamberlerin Nebilerin hakkı icin demesi mekruhtur Zira; yaratılanın Yaratan uzerinde hicbir hakkı soz konusu değildir
Seyyid Ebu'l ala elMEVDUDÎ Mesail ve Resail
 
858,496Konular
981,835Mesajlar
29,883Kullanıcılar
Ss42ssSon üye
Üst Alt