Bir araştırma firması olan Twentify, “Türkiye’de Z Kuşağı” isimli araştırmasının sonuçlarını paylaştı. Araştırmanın sonuçları; gençlerin günlük 25 TL ile geçindiğini ve her 10 gençten 4’ünün ay içinde yalnızca yol parası olduğunu ortaya koydu.
Z jenerasyonunu daha âlâ anlamak ismine yapılan araştırmada; genç bireylerin en çok yapmak istedikleri lakin yapamadıkları şeylerin önündeki en büyük pürüzün ise "yetersiz gelir" olduğu belirlendi.
Araştırmaya 1998 genç katıldı:
Twentify tarafından yapılan araştırma, Türkiye’den 15-24 yaş aralığındaki 1998 gencin iştirakiyle düzenlendi. Araştırmaya dair yapılan değerlendirmede çıkan sonuçların, toplumun kimi kesitleri tarafından öne sürülen 'Gençlerin yedikleri önlerinde yemedikleri gerilerinde ve hiçbir problemleri yok’ görüşünü reddeder nitelikte olduğu belirtildi. Araştırma, gençlerin bilhassa maddi ve toplumsal kurallarının yetersizliğini göz önüne serdi.
En büyük mahzur yetersiz maddi gelir:
Araştırma, genç kısmın hayat şartları göz önünde bulundurulduğunda, yaşadıkları konutu kendileri haricinde 3 bireyle daha paylaştıkları ve bu meskenlerin %66’sının sahibini gençlerin aileleri olduğunu gösterdi. Araştırma ayrıyeten, ayda yaklaşık olarak 750 TL harçlık aldıkları hesaba katılan gençlerin günlük yalnızca 25 TL harcama yaptıkları ve her 10 gençten 4’ünün ay boyunca yalnızca yol paralarının olduğu belirlendi.
Genç toplumun toplumsal ömürlerinin da kıymetlendirme altına alındığı araştırmada; boş vakitlerinde gençlerin çoğunlukla bir şeyler izlediği, alışveriş merkezine gittiği, spor yaptığı yahut oyun oynadığı ortaya çıktı. Araştırma raporunda gençlerin asıl yapmak isteyip de maalesef yapamadığı şeylerin önündeki en kıymetli mahzurun de; kâfi maddi kaynağa sahip olmamaları olduğu belirlendi. Rapora nazaran, gençlerin en çok yapmak istediği fakat yapamadığı spor ise yüzme.
Z neslinin hayat tarzı haline gelmiş olan dijital tüketimin de değerlendirildiği araştırmaya nazaran, gençlerin haftada 4 kez dizi ve sinema gibisi içerikler izlediği, 4 defa oyun oynadığı ve tek seferde ekran başında ortalama olarak 2,5 saat vakit geçirdiği kaydedildi.