Zalime Yardım Edenin Hali
Dunyaya milyarlarca insan gelmiş, bir muddet yaşadıktan sonra, olup gitmişlerdir Bunların bazıları zengin, bazıları fakir, kimi guzel, kimi cirkin, kimi zalim ve kimi de mazlUm idi Ama bu kimseler, icinde bulundukları halleri ile beraber unutuldular ve sanki hic yaşamamış gibi oldular Bunların icinde inanan da, inanmayan da vardı İnanan ve Allahu tealanın emrettiği şekilde yaşayıp olenler, tekrar dirilmek olmasaydı bile, onlar icin bir sıkıntı olmazdı Ancak inkar edip, imansız olarak olenleri, ahirette sonsuz azab beklemektedir Şu anda hayatta olanlar icin de, bu iki halden birisi olacaktır Onun icin insanın iyi duşunmesi ve kararını doğru vermesi lazımdır Zalime yardım ve teşvik etmek de, zulmun ta kendisidir Ayrıca zalime yardım eden, onun zulmune uğramadan olmez Nitekim hadisi şerifte; (Bir zalime yardım edene, Allahu teala o zalimi musallat eder) buyurulmuştur
İnkar edenler, ibadet yapmadıkları, gunah işledikleri icin, dunyada azab cekmezler Hatta calıştıkları zaman her turlu dunya ni’metine de kavuşurlar Yalnız, zalim olanlar, mahlUklara eziyet verenler, dunyada da cezalarını ceker Ali İmran sUresinin 57 ve 140 ayetlerinde mealen; (Allahu teala, zalimleri sevmez) buyurulmuştur Hadisi şerifte; (Zalimin cok yaşamasına dua etmek, Allahu tealaya isyan olunmasını istemektir) buyurulmaktadır
Sufyanı Sevri hazretlerine;
Colde bir zalim susuzluktan helak oluyor Ona su verelim mi? diye sual edilince;
Hayır vermeyin cevabını vermiştir
Zalim, huysuz kimselerin, yakınlarına zulmettikleri icin, etraflarında kimse kalmaz Boyle olanları kimse sevmez ve yanında kalmak istemez Sa’dii Şirazi hazretleri Gulistan adlı eserinde şoyle ibretli bir hadise nakleder:
“Vaktiyle bir hukumdar, halkına cok eza ve cefa eder, halkın mallarını gasbederdi Hukumdarın zulmu o kadar ileri gider ki, halk o beldeden akın akın kacmaya başlar Halkın azalmasıyla, hazine boşalır, devletin gucu zayıflar Duşmanlar sağdan soldan saldırmaya başlar Bir gun hukumdarın meclisinde Şehname kitabı okunur Okunan bahis, Dahhak’ın saltanattan indirilmesi ve Feridun’un hukumdar olması hakkındadır Vezir, hukumdara;
Feridun’un hazinesi, malı, mulku, hizmetcileri ve adamları yok iken nasıl oldu da hukumdar olur diye sorar Hukumdar;
İşitmişsindir, birtakım halk onu buyuk bir istekle destekler, onu kuvvetlendirirler Boylece hukumdar olur der Bunun uzerine vezir;
Mademki halkın toplanmasına hukumdar sebeb oluyor, siz niye halkınızı eziyor, perişan ediyorsunuz? Yoksa hukumdar olmak istemiyor musunuz diye sorar Bunun uzerine hukumdar, vezirine;
Dağılan asker ve halkın toplanması icin ne yapmalıdır? diye sorunca, vezir;
Hukumdar, adil ve merhametli olmalıdır Hukumdar adil ve merhametli olursa, halk onun etrafında toplanır ve rahat yaşar cevabını verir
Vezirin bu sozleri hukumdarın hoşuna gitmez ve onu hapse attırır Cok gecmeden hukumdarın amcasının cocukları saltanat davasına duşer ve etraflarına bir ordu toplayarak hukumdarı tahttan indirmeye kalkarlar Hukumdarın zulmunden bezen halk da, onlara yardım eder ve boylece hukumdar, tahtını kaybeder Saltanat da, amcasının cocuklarının eline gecer
ZunnUni Mısri hazretlerini hapse atmışlar ve gunlerce ac kalmıştı Bir kadıncağız, iplik parası ile hazırladığı yemekten gonderir fakat o yemeği de yemez O kadıncağız işitince, uzulur ve;
Helal para ile yaptığımı bildiğin halde nicin yemedin diye haber gonderir ZunnUni Mısri hazretleri;
Evet yemek helal idi Fakat, zalimin tabağı icinde getirdiler buyurur
Netice olarak, değil insanlara, Allahu tealanın yarattığı hicbir canlıya, zulum, işkence yapmamalı ve yapanlara da yardımcı olmamalıdır Zira yardım edenler de, zulme ortak olmaktadır Zulme yardım değil, gucu yettiği nisbette mani olmalıdır Peygamber efendimizin buyurduğu gibi:
(Zulme mani olarak, zalime de mazlUma da yardım ediniz!)
Dunyaya milyarlarca insan gelmiş, bir muddet yaşadıktan sonra, olup gitmişlerdir Bunların bazıları zengin, bazıları fakir, kimi guzel, kimi cirkin, kimi zalim ve kimi de mazlUm idi Ama bu kimseler, icinde bulundukları halleri ile beraber unutuldular ve sanki hic yaşamamış gibi oldular Bunların icinde inanan da, inanmayan da vardı İnanan ve Allahu tealanın emrettiği şekilde yaşayıp olenler, tekrar dirilmek olmasaydı bile, onlar icin bir sıkıntı olmazdı Ancak inkar edip, imansız olarak olenleri, ahirette sonsuz azab beklemektedir Şu anda hayatta olanlar icin de, bu iki halden birisi olacaktır Onun icin insanın iyi duşunmesi ve kararını doğru vermesi lazımdır Zalime yardım ve teşvik etmek de, zulmun ta kendisidir Ayrıca zalime yardım eden, onun zulmune uğramadan olmez Nitekim hadisi şerifte; (Bir zalime yardım edene, Allahu teala o zalimi musallat eder) buyurulmuştur
İnkar edenler, ibadet yapmadıkları, gunah işledikleri icin, dunyada azab cekmezler Hatta calıştıkları zaman her turlu dunya ni’metine de kavuşurlar Yalnız, zalim olanlar, mahlUklara eziyet verenler, dunyada da cezalarını ceker Ali İmran sUresinin 57 ve 140 ayetlerinde mealen; (Allahu teala, zalimleri sevmez) buyurulmuştur Hadisi şerifte; (Zalimin cok yaşamasına dua etmek, Allahu tealaya isyan olunmasını istemektir) buyurulmaktadır
Sufyanı Sevri hazretlerine;
Colde bir zalim susuzluktan helak oluyor Ona su verelim mi? diye sual edilince;
Hayır vermeyin cevabını vermiştir
Zalim, huysuz kimselerin, yakınlarına zulmettikleri icin, etraflarında kimse kalmaz Boyle olanları kimse sevmez ve yanında kalmak istemez Sa’dii Şirazi hazretleri Gulistan adlı eserinde şoyle ibretli bir hadise nakleder:
“Vaktiyle bir hukumdar, halkına cok eza ve cefa eder, halkın mallarını gasbederdi Hukumdarın zulmu o kadar ileri gider ki, halk o beldeden akın akın kacmaya başlar Halkın azalmasıyla, hazine boşalır, devletin gucu zayıflar Duşmanlar sağdan soldan saldırmaya başlar Bir gun hukumdarın meclisinde Şehname kitabı okunur Okunan bahis, Dahhak’ın saltanattan indirilmesi ve Feridun’un hukumdar olması hakkındadır Vezir, hukumdara;
Feridun’un hazinesi, malı, mulku, hizmetcileri ve adamları yok iken nasıl oldu da hukumdar olur diye sorar Hukumdar;
İşitmişsindir, birtakım halk onu buyuk bir istekle destekler, onu kuvvetlendirirler Boylece hukumdar olur der Bunun uzerine vezir;
Mademki halkın toplanmasına hukumdar sebeb oluyor, siz niye halkınızı eziyor, perişan ediyorsunuz? Yoksa hukumdar olmak istemiyor musunuz diye sorar Bunun uzerine hukumdar, vezirine;
Dağılan asker ve halkın toplanması icin ne yapmalıdır? diye sorunca, vezir;
Hukumdar, adil ve merhametli olmalıdır Hukumdar adil ve merhametli olursa, halk onun etrafında toplanır ve rahat yaşar cevabını verir
Vezirin bu sozleri hukumdarın hoşuna gitmez ve onu hapse attırır Cok gecmeden hukumdarın amcasının cocukları saltanat davasına duşer ve etraflarına bir ordu toplayarak hukumdarı tahttan indirmeye kalkarlar Hukumdarın zulmunden bezen halk da, onlara yardım eder ve boylece hukumdar, tahtını kaybeder Saltanat da, amcasının cocuklarının eline gecer
ZunnUni Mısri hazretlerini hapse atmışlar ve gunlerce ac kalmıştı Bir kadıncağız, iplik parası ile hazırladığı yemekten gonderir fakat o yemeği de yemez O kadıncağız işitince, uzulur ve;
Helal para ile yaptığımı bildiğin halde nicin yemedin diye haber gonderir ZunnUni Mısri hazretleri;
Evet yemek helal idi Fakat, zalimin tabağı icinde getirdiler buyurur
Netice olarak, değil insanlara, Allahu tealanın yarattığı hicbir canlıya, zulum, işkence yapmamalı ve yapanlara da yardımcı olmamalıdır Zira yardım edenler de, zulme ortak olmaktadır Zulme yardım değil, gucu yettiği nisbette mani olmalıdır Peygamber efendimizin buyurduğu gibi:
(Zulme mani olarak, zalime de mazlUma da yardım ediniz!)