iltasyazilim
FD Üye
süre israfı ne demektir
Hepimiz sürekli olarak işlerimizin yoğunluğundan ve zamanın kısıtlılığından şikayet edip dururuz Bitirmemiz gereken işler, teslim etmemiz gereken projeler, bunların yanında da her gün yapmamız gereken bir takım rutin işler vardır
Vakit yönetimi bize boşuna geçen anlarımızı kazandırmayı ve bu yoğun tempoya ayak uydurmamızı sağlamayı amaçlar Zamanı düzenli ve sistemli bir şekilde kullanabilmek, önemli işlere daha çok vakit ayırabilmek için rutin işleri daha az zamanda bitirebilmek, dahası iş haricen bütün hayatımızı aynı düzen içinde sürmektir
Zaman yönetimi ve Bireysel Verim konusunda yirmi yıldır çalışan Dr Donald Wetmore'un zaman yönetimine açmak için ilk sekiz kuralı şöyle;
1 Dokümanlarınızı düzenleyin Artık çoğumuz kağıt karmaşası içinde boğuluyor olmasak da, bilgisayarlarımızın 'My Documents' bölümünde veya 'masa üstünde' bir fazla gereksiz belge düzensiz bir şekilde duruyordur mutlaka Sıklıkla kullandığınız metinleri ya da bilgileri basit erişilebilir bir yerde ve uyumlu bir şekilde tutmalısınız
2 Tek bir takviminiz olsun İnsanların ayrı farklı 'Yapılacaklar' listeleri, ajandaları, aynalarının buzdolaplarının, panolarının üzerinde anekdot kağıtları vardır Bunlarla üatesinden gelmek çok zordur, bu yüzden meslek hayatınız için bir adet, özel hayatınız için bir adet elde etmek üzere toplam azami iki adet takviminiz olmalı
3 Masanızı ve çalışma ortamınızı düzenleyin Dağınık halk müziği zamanlarının büyük bir kısmını aradıklarını bulmakla veya dikkatlerini dağıtan nesnelerle uğraşmakla geçirirler Üst düzey yöneticilerin odasına girerseniz tertemiz bir masada çalıştıklarını görürsünüz, bunu başarılı olmalarının sebeplerinden biri sayabilirsiniz *
Hepimiz sürekli olarak işlerimizin yoğunluğundan ve zamanın kısıtlılığından şikayet edip dururuz Bitirmemiz gereken işler, teslim etmemiz gereken projeler, bunların yanında da her gün yapmamız gereken bir takım rutin işler vardır
Vakit yönetimi bize boşuna geçen anlarımızı kazandırmayı ve bu yoğun tempoya ayak uydurmamızı sağlamayı amaçlar Zamanı düzenli ve sistemli bir şekilde kullanabilmek, önemli işlere daha çok vakit ayırabilmek için rutin işleri daha az zamanda bitirebilmek, dahası iş haricen bütün hayatımızı aynı düzen içinde sürmektir
Zaman yönetimi ve Bireysel Verim konusunda yirmi yıldır çalışan Dr Donald Wetmore'un zaman yönetimine açmak için ilk sekiz kuralı şöyle;
1 Dokümanlarınızı düzenleyin Artık çoğumuz kağıt karmaşası içinde boğuluyor olmasak da, bilgisayarlarımızın 'My Documents' bölümünde veya 'masa üstünde' bir fazla gereksiz belge düzensiz bir şekilde duruyordur mutlaka Sıklıkla kullandığınız metinleri ya da bilgileri basit erişilebilir bir yerde ve uyumlu bir şekilde tutmalısınız
2 Tek bir takviminiz olsun İnsanların ayrı farklı 'Yapılacaklar' listeleri, ajandaları, aynalarının buzdolaplarının, panolarının üzerinde anekdot kağıtları vardır Bunlarla üatesinden gelmek çok zordur, bu yüzden meslek hayatınız için bir adet, özel hayatınız için bir adet elde etmek üzere toplam azami iki adet takviminiz olmalı
3 Masanızı ve çalışma ortamınızı düzenleyin Dağınık halk müziği zamanlarının büyük bir kısmını aradıklarını bulmakla veya dikkatlerini dağıtan nesnelerle uğraşmakla geçirirler Üst düzey yöneticilerin odasına girerseniz tertemiz bir masada çalıştıklarını görürsünüz, bunu başarılı olmalarının sebeplerinden biri sayabilirsiniz *