Hayatı daha berhudar yaşamak için devranı verimli kullanmaya muhtaçlığımız var. “Yüksek Topuklar” ekibi olarak, istikrarlı bir hayat sürmenize yardımcı olacak, vakti verimli kullanma teklifleri sunuyoruz.
Devranı verimli kullanmak neden değerlidir?
Devranı gerçek kullanmak, birçok işinizi daha kısa müddette bitirmenizi ve zihinsel olarak kendinizi daha yeterli hissetmenizi sağlıyor. Zira vakti akıllıca kullanan bireyler, kendilerini hayata karşı daha başarılı hissediyor ve bahtiyar oluyor. Durdurulması ve yavaşlatılması mümkün olmayan vakti, hakikat halde kullanmak için “zaman yönetimi”nin öğrenilmesi gerekiyor. Vakit idaresinin gerçekleştirilmesi için kişinin zihinsel olarak hazır olması koşul. Bunu ise, kişinin kendine itimadı, başarma isteği, uğraş azmi, gerekli haberlere sahip olması, tatbikte sürekliliğe inanması üzere ögeler belirliyor.
Devri nasıl daha verimli kullanabiliriz?
Araştırmalara nazaran beşerler devranın sadece yüzde 60’ına müdahale edebiliyorlar. Kişinin denetimi dışındaki vakalar ise vaktin yüzde 40’ını kaplıyor. Devir yoluyla bu orantısı yüzde 100’e çıkarmak mümkün olmuyor, ama devrin yüzde 60’ını akıllıca kullanmak için 80/20 kuralı ehemmiyet taşıyor. Bu kural, vaktinin yüzde 20’si ile işlerin yüzde 80’ini, devrin kalan yüzde 80’i ile de işlerin yüzde 20’sini gerçekleştirmeyi tabir ediyor.
Devri verimli kullanmak ne yapabiliriz?
Devri verimli biçimde kullanmak isteyen kişinin, hayata, “Ben ne olmak istiyorum? Hangi ortamlar ilgimi çekiyor?” üzere sorular sorması, işi için ise, “Hangi işlerden zevk alıyorum? Nasıl motive olurum…” üzere soruları kendine yöneltmesi gerekiyor.
Vaktinizi nerelere harcadığınızı belirlemelisiniz. Bunun için, bir ay müddetle her gün, yarım saatte bir yapılmış tüm işlerinizi kaydedin. Bu sıkıcı olabilir, ama vaktinizin nasıl harcandığı konusunda size değerli ipuçları verecektir.
Planlama yapmaya nereden başlayalım?
Odaklanma sıkıntısını çözmek, devri daha verimli kullanmak için planlı olmak çok değerlidir. Denetim edebildiğiniz yüzde 60’lık hengam dilimini planlayın. Bu planı, yıllık, aylık, haftalık ve günlük olarak kesinlikle yazılı yapın. Böylelikle başınızdaki vakit planını unutmaz ve zihninizin meşguliyetini azaltabilirsiniz. Başkaca bu taktik konsantrasyonunuzun artmasına da yardımcı olacak, faaliyet arşivinizin meydana çıkmasını sağlayacaktır.
İşlerinizi kıymet sırasına nazaran dizin. Bunu yapaken, ABC Analizi’ne başvurabilirsiniz. Örneğin, A: Mevcut hizmetlerinizin hangi yüzde 15’i çalışma vaktinizin yüzde 65’ini dolduracak kadar değerli. B: Mevcut hizmetlerinizden hangi yüzde 20’si çalışma vaktinizin yüzde 20’sini dolduracak kadar kıymetli. C: Mevcut hizmetlerinizden hangi yüzde 15’i çalışma vaktinizin yüzde 15’ini dolduracak kadar değerli.
Bu planda çoklukla A’lar üzerine ağırlaşın, B’leri mümkün olduğunca devredin ve C’leri atmanın yollarını arayın.
Devir idaresi için pratik teklifler
Birebir anda yalnızca tek bir işe ağırlaşın ve bu işi tek seferde yarım bırakmadan bitirin.
Kendinizi 10 yıl sonra nerede görmek istediğinizi belirleyin. İşinizi, hanenizi, ailenizi nasıl ve hangi noktada görmek isteğinizi hayal edin ve bu hayallere ulaşmak için her gün bir şey yapın.
“Bilmiyorum”, “yardım istiyorum”, “yanlış yaptım” üzere kalıpları gün içinde kullanın. Bir mevzuyu bilmemek, yardım istemek ya da yanlışınızı kabullenip akıllıcasını öğrenmek sizi daha ileriye götürür.