iltasyazilim
FD Üye
Kuvvetsiz Karne Akıl Ölçer Değildir
Başarısızlığa üzülmek ve çocuğunuzu da üzmek yerine onunla birlikte neler yapabileceklerinizi konuşun
Memorial Şişli Hastanesi Çocuk ve Ergen Psikolojisi Bölümü ’nden Uz Psikolog Özge Merve Türk karne süreçlerinde ailelerin çocuklarına tutumları konusunda veri verdi
Çocuk endişeli ise derse konsantre olmakta güçlük çeker
Çocuğunuzun kapasitesi iyi olsa da kafası karışık, evhamlı ise dikkati dağılır ve derse konsantre olamayabilir Çocuk depresif bir pozisyonda olduğu dönemde sürekli halsiz, uyku sersemi, isteksiz olabilir veya hiperaktif bir çocuk fazla uzun vakit ara vermeden dersi takip edemeyebilir Öğrenme bozukluğu yaşamış çocuk geç öğrenir; harf karıştırabilir; okuma ve yazma konusunda güçlükler yaşayabilir veya bunların dıştan çocuğun işitmegörme gibi fizyolojik bir rahatsızlığı bulunabilir
Aşırı tehditkar tavır çocuğu olumsuz etkiler
Çocuğun okul süreci içinde bulunduğu şartları göz önünde bulundurmak ve bu duruma nelerin sebep olduğunu analiz etmek gerekir Duygusal sorunların varlığı, çalışma alışkanlıklarının kazanılmamış olması, yerinde ders çalışma ortamının olmaması, mektep içi negatif faktörlerin olması çocuğu olumsuz yönde etkiler Ebeveynlerin çocuklarına olan eleştirel, tehditkar, aşırı beklentili tutumları çocuğun başarısını olumsuz yönde etkileyebilmektedir Ebeveynler arasındaki çatışmalı durumlara çocuğun tanık olması, sorunları çocuk ile paylaşma ve onu taraf olmaya zorlama gibi tutumlar çocuğun psikolojik dengesini bozabilir Tekrar kardeş kıskançlığı, konut değişikliği gibi durumlarda da çocuğun kafası karışabilir Okulda öğretmen ile ilgili, arkadaşlarla ilgili sorunlar olduğunda ve çocuk baş edemediğini hissettiğinde çocuğun akademik başarısı düşebilir
Ebeveyn evde öğretmen rolünü almamalı
Ebeveynler evde öğretmen rolünü oynamaya çalışmamalıdırlar Çocuğa bilgileri rol yaparak, anlatarak izah edebilir, ondaki araştırmaya olan merakı ve zevki ortaya çıkarabilir, bu şekilde ders çalışmaya özendirme edebilir ve destek edebilirler Sürekli ders çalışmaya zorlayan, sık sık okulu ziyaret eden, şikayet eden, eleştiren, galibiyet endişesi yüksek ebeveynler çocuğun da başarılı olma konusundaki endişesini tetiklerler ve çocuk bu endişeden ötürü başarısız olabilir
Çocuğunuzla başarısızlığın nedenlerini konuşun
Çocuğun evde nerede, ne şekilde çalıştığı yani çalışma ortamı önemlidir Boş ve ahenkli bir masa, bilgisayar ve televizyonun olmadığı şartlar gerekmektedir Çocuğunuzun “hangi saatlerde ders çalıştığını, ara verme verdiğini, yattığını bilmeliniz Okul, çocuğun kendine ait alanıdır Öğrenme çocuğa aittir Bir Takım ebeveynler evde de sözde okuldaymış gibi davranırlar; bu durumda mektep alanı ailesel alanı içine almıştır Çocuğunuz ile başarısızlığının nedenlerinin neler olabileceğini paylaşmalı ve çözümleri beraberce düşünmelisiniz Onu anladığınızı göstermelisiniz Karne üzerinden çocuğu korkutma etmemeli, azarlamamalısınız İkinci dönem daha iyi nasıl olunabileceği üstüne konuşmalısınız Bu tutumunuz çocuğu psikolojik olarak destekler ve size güvenerek iletişiminizin de güçlenmesini sağlar
Çocuğumla nasıl bir iletişim içinde olmalısınız?
*Kendi tutumlarınıza karşın içsel bir değer biçme yapabilmelisiniz
*Çocuk ile oyun oynamalısınız, oyun çocuğunuz ile aranızdaki iletişimin esas taşıdır
*Çocuğu başarılı olma konusunda motive etmek için onu spor ve sanatsal faaliyetlere yönlendirmelisiniz
*Çocuğun karnesindeki iyi notları ve dersleri için harcadığı çabayı övmeli, ona olan güveninizi belirtmelisiniz
*Çocuğu öteki arkadaşlarının başarısı veya kardeşleri ile kıyaslamamalısınız Her çocuk fiziki, sosyal, zihinsel gelişimi ile farklı bir bireydir Çocuktan beklentinizin bu yönde olması gerekmektedir
*Ebeveyni göre onaylanan, desteklenen çocuk daha çabalı ve başarılı olmaya çaba gösterecektir
*Çocuğa gerekirse takviye alarak verimli ders alıştırma teknikleri konusunda tezgâhtar olabilir, programlanma konusunda destek olabilirsiniz
Cumhuriyet *
Başarısızlığa üzülmek ve çocuğunuzu da üzmek yerine onunla birlikte neler yapabileceklerinizi konuşun
Memorial Şişli Hastanesi Çocuk ve Ergen Psikolojisi Bölümü ’nden Uz Psikolog Özge Merve Türk karne süreçlerinde ailelerin çocuklarına tutumları konusunda veri verdi
Çocuk endişeli ise derse konsantre olmakta güçlük çeker
Çocuğunuzun kapasitesi iyi olsa da kafası karışık, evhamlı ise dikkati dağılır ve derse konsantre olamayabilir Çocuk depresif bir pozisyonda olduğu dönemde sürekli halsiz, uyku sersemi, isteksiz olabilir veya hiperaktif bir çocuk fazla uzun vakit ara vermeden dersi takip edemeyebilir Öğrenme bozukluğu yaşamış çocuk geç öğrenir; harf karıştırabilir; okuma ve yazma konusunda güçlükler yaşayabilir veya bunların dıştan çocuğun işitmegörme gibi fizyolojik bir rahatsızlığı bulunabilir
Aşırı tehditkar tavır çocuğu olumsuz etkiler
Çocuğun okul süreci içinde bulunduğu şartları göz önünde bulundurmak ve bu duruma nelerin sebep olduğunu analiz etmek gerekir Duygusal sorunların varlığı, çalışma alışkanlıklarının kazanılmamış olması, yerinde ders çalışma ortamının olmaması, mektep içi negatif faktörlerin olması çocuğu olumsuz yönde etkiler Ebeveynlerin çocuklarına olan eleştirel, tehditkar, aşırı beklentili tutumları çocuğun başarısını olumsuz yönde etkileyebilmektedir Ebeveynler arasındaki çatışmalı durumlara çocuğun tanık olması, sorunları çocuk ile paylaşma ve onu taraf olmaya zorlama gibi tutumlar çocuğun psikolojik dengesini bozabilir Tekrar kardeş kıskançlığı, konut değişikliği gibi durumlarda da çocuğun kafası karışabilir Okulda öğretmen ile ilgili, arkadaşlarla ilgili sorunlar olduğunda ve çocuk baş edemediğini hissettiğinde çocuğun akademik başarısı düşebilir
Ebeveyn evde öğretmen rolünü almamalı
Ebeveynler evde öğretmen rolünü oynamaya çalışmamalıdırlar Çocuğa bilgileri rol yaparak, anlatarak izah edebilir, ondaki araştırmaya olan merakı ve zevki ortaya çıkarabilir, bu şekilde ders çalışmaya özendirme edebilir ve destek edebilirler Sürekli ders çalışmaya zorlayan, sık sık okulu ziyaret eden, şikayet eden, eleştiren, galibiyet endişesi yüksek ebeveynler çocuğun da başarılı olma konusundaki endişesini tetiklerler ve çocuk bu endişeden ötürü başarısız olabilir
Çocuğunuzla başarısızlığın nedenlerini konuşun
Çocuğun evde nerede, ne şekilde çalıştığı yani çalışma ortamı önemlidir Boş ve ahenkli bir masa, bilgisayar ve televizyonun olmadığı şartlar gerekmektedir Çocuğunuzun “hangi saatlerde ders çalıştığını, ara verme verdiğini, yattığını bilmeliniz Okul, çocuğun kendine ait alanıdır Öğrenme çocuğa aittir Bir Takım ebeveynler evde de sözde okuldaymış gibi davranırlar; bu durumda mektep alanı ailesel alanı içine almıştır Çocuğunuz ile başarısızlığının nedenlerinin neler olabileceğini paylaşmalı ve çözümleri beraberce düşünmelisiniz Onu anladığınızı göstermelisiniz Karne üzerinden çocuğu korkutma etmemeli, azarlamamalısınız İkinci dönem daha iyi nasıl olunabileceği üstüne konuşmalısınız Bu tutumunuz çocuğu psikolojik olarak destekler ve size güvenerek iletişiminizin de güçlenmesini sağlar
Çocuğumla nasıl bir iletişim içinde olmalısınız?
*Kendi tutumlarınıza karşın içsel bir değer biçme yapabilmelisiniz
*Çocuk ile oyun oynamalısınız, oyun çocuğunuz ile aranızdaki iletişimin esas taşıdır
*Çocuğu başarılı olma konusunda motive etmek için onu spor ve sanatsal faaliyetlere yönlendirmelisiniz
*Çocuğun karnesindeki iyi notları ve dersleri için harcadığı çabayı övmeli, ona olan güveninizi belirtmelisiniz
*Çocuğu öteki arkadaşlarının başarısı veya kardeşleri ile kıyaslamamalısınız Her çocuk fiziki, sosyal, zihinsel gelişimi ile farklı bir bireydir Çocuktan beklentinizin bu yönde olması gerekmektedir
*Ebeveyni göre onaylanan, desteklenen çocuk daha çabalı ve başarılı olmaya çaba gösterecektir
*Çocuğa gerekirse takviye alarak verimli ders alıştırma teknikleri konusunda tezgâhtar olabilir, programlanma konusunda destek olabilirsiniz
Cumhuriyet *
Türkiye'nin en güncel forumlardan olan forumdas.com.tr'de forumda aktif ve katkısı olabilecek kişilerden gönüllü katkıda sağlayabilecek kişiler aranmaktadır.