Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Zeka Çeşitleri ve Öğrenme Biçimleri

Zeka Çeşitleri ve Öğrenme Biçimleri

iltasyazilim

FD Üye
Katılım
Ara 25, 2016
Mesajlar
0
Etkileşim
17
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
58
Zeka Türleri,
zeka çeşitleri nelerdir?
öğrenme biçimleri

İnsanların anlama, düşünme ve öğrenme yöntemlerinde farklılıklar vardır Herkesin öğrenme biçimi benzer değildir Kimi insan görerek daha iyi öğrenir, kimi seslerden etkilenir, kimi de duygusaldır ve öğrenmede dokunma, onun için daha önemlidir Kimi insan kokulara aleyhinde daha hassastır, kimisi lezzet alarak daha iyi öğrenir

Her insanda bu öğrenme yöntemleri olmakla birlikte, bazılarında bir usul, egemen öğe olarak göze çarpar
Görüntülerle daha iyi öğrenen beyinlere görsel, seslerle daha iyi öğrenen beyinlere işitsel, dokunma yoluyla daha iyi öğrenenlere de hissi ve dokunsal beyin diyoruz

Öğretmenin çocukların hangi cins öğrenmeye meyilli olduğunu bilmesi, ders anlatmada metot belirlemesini ve dersi daha iyi öğretmesini kolaylaştırır
Kendi öğrenme yöntemini bilen öğrenci de ders çalışırken kendine uygun yöntem ve teknikleri kullanır
Benzer şekilde çocuğuna bir şeyler anlatan anne baba da çocuğun öğrenme biçimini fark ederse ona göre usul belirler ve daha iyi bir eğitimci olur

GÖRSEL BEYİNLER
Halk Müziği % 83 oranında görerek öğrenirler Bu noktadan hareket ederek, görerek öğrenmenin en etkili öğrenme biçimiolduğunu söyleyebiliriz
Görsel beyinlerin esas özellikleri şöyle sıralanabilir:

1 Olayların ve varlıkların görüntüsüne ve dış görünüş biçimine önem verirler Ses, koku, tat ve diğer özellikleri daha az önemlidir
2 Kullandıkları kelimelerin birçok, manzara ve şekil ile ilgilidir
3 Olayları anlatırken gördüklerini ve görsel malzemeleri ön plâna çıkarırlar Meselâ birini tanıtırken, uzun boylu, kumral saçlı, kahverengi gözlü, lâcivert takım elbiseli, siyah ayakkabılı gibi gözle görülen yönleri öne çıkarırlar
4 Süratli konuşurlar; çünkü hayallerinde görüntüler vardır, onları anlatırlar
5 Konuşmalarına öyle dikkat etmezler, çünkü hafızalarındaki şekillere yetişmeye uğraş sarf ederler
6 Şemalar, haritalar, grafikler, resim ve tablo larla çalışmaya önem verirler
7 Kitap okurken, kayda değer cümlelerin altını renkli kalemle çizerler
8 Okudukları ve dinledikleri bilgileri grafikleştirmeye ve şemalaştırmaya tartı verirler
9 Sık Sık hayallere dalarlar Bundan dolayı dalgınlık ve ihmal göze çarpar
10 Kendilerine okudukları bir kitapla ilgili soru sorulsa sorunun cevabıyla ilgili kitabın sayfalarını hafızalarında canlandırmaya çalışırlar

Renkli kalem kullanmak, not yetişmek, şekil ve grafikler çizmek, görsel araç gereç kullanmak, görsel beyinlerin konuları öğrenmesini ve hatırlamasını kolaylaştırır

İŞİTSEL BEYİNLER
Olayların ve bilginin seslerle ilgili yanını hatırlayan kişilere işitsel beyinlidiyoruz belli başlı özellikleri şöyle sıralanabilir:

1 Okuyarak değil, dinleyerek daha iyi öğrenirler
2 Metni okumak zorunda kaldıklarında yüksek sesle okurlar
3 Kendilerine bir şey anlatıldığında kendi cümleleriyle tekrarlarlar
4 Sesli düşünürler, düşüncelerini seslendirerek dinlemek isterler
5 Konuşmaktan hoşgörü alırlar, şiir gibi konuşurlar
6 Sözlerinin kesilmesinden hoşlanmazlar
7 İnsanları tanım ederken kalın sesli, iyi konuşan, ince sesli, yavaş konuşanşeklinde, sesine göre tanım ederler
8 Konuşmaları dikkatle dinlerler, söylenenleri yıllar daha sonra kolayca hatırlarlar
9 Gürültüden çabuk etkilenirler Şamatalı ortamda ders çalışamazlar Zihin dağıtıcı sesler, konsantrasyonlarını bozar
10 Kendilerine soru yöneltildiğinde sesli düşünürler ve konuşarak konuları hatırlamaya çalışırlar

İşitsel zihne sahip öğrenciler, dersi en iyi, öğretmeni dinleyerek öğrenirler

ŞEHVETLI VE DOKUNSAL BEYİNLER
Varlıkları dokunarak daha iyi algılayan ve çevrelerini hisleriyle daha iyi öğrenenlere dokunsal beyinli halkdiyoruz Yaşanan olaylar, onların his dünyasında önemli ölçüde yer tutar Dokunsal zihinlilerin esas özellikleri şöyle sıralanabilir:
1 İnsanlarla iletişim kurarken dokunma duyularını kullanırlar, konuşmaktan hoşlanmazlar
2 Eşyayı dokunarak tanımaya çalışırlar Bir şeye dokunmadan, onun hakkında karar tahsis etmek istemezler
3 Okumaya başlamadan önce kitaba dokunarak onu tanımaya çalışırlar Kitap okurken parmaklarıyla satırları takip ederler
4 Öğrenme esnasında dokunma duygularını faal bir şekilde kullanırlar
5 Oturdukları sandalyenin sertliği, masanın yüksekliği ve okudukları kitabın ağırlığı, onlar için önemlidir, dikkatlerini çeker
6 Sesli ve hareketli bir ortamda ders çalışırlar Kitap okurken ellerini bir yere sürer, ayaklarını sallarlar Kalemi parmakları aralarında çevirirler
7 Not tutarak daha basit öğrenirler Not tutarken kalemin sertliğini, kalem ucunun kâğıda temasını hissederler Bu his, onlarda birtakım duyguların oluşmasını sağlar

Dokunsal öğrenciler not tutarak daha iyi öğrenirler

Bu genel özelliklerin yanı sıra bazen çocuklarda keza görsel keza işitsel hem de dokunsal özellikler bir arada bulunabilmektedir Ancak bu hislerden biri ağır basabiliyor Anne baba ve öğretmenin çocukları bu yönleriyle iyi çözümleme etmesi, ders anlatırken çocukların bereketli öğrenme biçimlerini dikkate alması gerekir Çocukların bu özellikleri tanındığı takdirde, onlara bilgiyi daha yerinde yöntemlerle anlatmak ve alıntı yapmak mümkündür Somurtkan hâlde metot yanlışları uygulanır ve çocukların neden başarılı olamadıkları bir türlü anlaşılamaz

Öğrenciler iyi gözlemlenerek görüşme ve testlerle analiz edilmeli ve dominant özellikleriyle tanınmalı, onların özelliklerine uygun öğretim metotları bulunmalıdır

1 Görsel öğrenci, daha çok, görerek öğrenir Düzenli ve planlıdır
2 İşitsel öğrenci, dersi en iyi, öğretmenden ve derste öğrenir Konuşmak ve arkadaşından dinlemek de onun için bir öğrenme biçimidir
3 Dokunsal öğrenci, her şeye dokunmak, yoklamak, sınamak ister
4 Kinestetik öğrenci, çoğu vakit yerinde duramaz O gezip seyahat etmek, yol almak ister Daha fazla, gezerek, yaparak, araştırarak öğrenir
Özel Baskı *
 
858,497Konular
982,543Mesajlar
30,279Kullanıcılar
Muhammed16Son üye
Üst Alt