Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Zihin Engelli Çocuklarda Kaynaştırma

Zihin Engelli Çocuklarda Kaynaştırma
0
53

ahmet0135

FD Üye
Katılım
Nis 13, 2018
Mesajlar
3,764
Etkileşim
86
Puan
48
F-D Coin
0
Zihin Engelli Çocuklarda Kaynaştırma Verdana, Arial, Helvetica, sansserifZihin engelli çocukların toplum tarafından kabul edilen hüner ve davranışları kazanıp, toplumun birer parçası olarak yaşayabilmeleri büyük ölçüde aldıkları eğitim ile mümkündür Bu çocukların eğitimine karşın düzenlemeler çeşitlilik göstermekle birlikte, hafıza engelli çocukların toplumsal değerleri kazanabilmeleri ve yaşadığı çevreyle uyumlu bir yaşam sürmelerine ihtimal sağlayacak eğitsel düzenlemelerden biri de kaynaştırmadır Verdana, Arial, Helvetica, sansserif Kaynaştırma, gerektiğinde derslik öğretmenine veveya engelli öğrenciye yardım özel eğitim hizmetleri sağlanması koşulu ile engelli öğrencilerin sıradan eğitim ortamlarında eğitilmesidir Kaynaştırma eğitsel bir kavramdır ve özel gereksinimli çocukların yerinde öğretim desteğiyle sıradan sınıf ortamlarına koyma uygulamasıdır Kaynaştırma eğitiminde kayda değer olan, kaynaştırmanın engelli çocuğun yerleştirilme yeri olmasından fazla, engelli çocuğun gereksinimlerinin karşılanacağı ve bu amaca karşın olarak düzenlenecek ortam olmasıdır Verdana, Arial, Helvetica, sansserif Kaynaştırma uygulamalarının temelinde, kaynaştırmanın alışılagelmiş ve düşünce engelli çocukların arkadaşlık ilişkilerini geliştirdiği, eğitim ve öğrenme ortamlarını zenginleştirdiği tahmin yatmaktadır Hem, iyi düzenlenmiş bir sosyal çevre de kaynaştırmanın avantajlarından biri olarak görülmektedir Kaynaştırma eğitiminin gerekliliğini savunanların normal eğitim ortamının yeğlenmesine olarak ise, öbür eğitim ortamlarındaki engelli çocukların sadece birlikte eğitimden menedilmiş olmaları yok, bununla beraber kendi yaşıtlarından da soyutlanmış olmaları göstermektedirler Engelli olsun ya da olmasın, her çocuğun kendine özgü özelliklere sahip olmaları sebebiyle, her bir çocuğun gelişiminin kendi içinde değerlendirilmesi gerekliliği, engelli çocukların adi eğitim ortamlarında eğitim alabilmeleri için bir başka neden olarak gösterilmektedir Verdana, Arial, Helvetica, sansserif Engelli çocukların bayağı eğitim ortamlarında eğitim almaları aramak, bu çocuklara da engelli olmayan çocuklarla eşdeğer eğitim fırsatı vermek demektir Eşit eğitim fırsatı ise her çocuğun, engelliengelsiz diye ayrılmaksızın, aynı eğitsel deneyime ulaşabilmesini sağlamaktır Verdana, Arial, Helvetica, sansserif Kaynaştırma uygulamalarının sağlayacağı sosyal ortamlar, düşünce engelli çocukların önemli sosyal becerileri kazanmalarına ve toplum tarafından kabul edilen davranışların öğrenilmesine fırsat sağlamakta ve olumlu sosyal değişimleri açığa çıkarmaktadır Bu açıdan iyi düzenlenmiş kaynaştırma sınıfları, fikir engelli çocukların sosyal değişmelerinde ve gelişimlerinde önemli bir fırsat olarak görülmektedir Oysa bütün bunların olabilmesi, iyi düzenlenmiş kaynaştırma uygulamaları ile derslik öğretmeninin ve sıradan akranlarının akıl engelli öğrenciyi kabul etmesi ve onunla etkileşimde bulunması ile mümkündür Aksi takdirde hafıza engelli öğrencilerin kaynaştırma sınıflarına yerleştirilmesi ile bu çocuklar sınıfta fiziksel olarak kaynaşabilir ama bu koşul normallerle engelli çocuklar arasında sosyal kaynaşmanın olacağı ve engelli çocukların bayağı akranları göre sosyal kabul göreceği anlamına gelmemektedir Verdana, Arial, Helvetica, sansserif Gerek iyi düzenlenmemiş kaynaştırma uygulamaları, gerekse hafıza engelli çocukların akranları ile sosyal etkileşimlerindeki yetersizlikleri ve yaşına uygun olmayan davranışları yalnızca engelli olmayı zorlaştırmamakta, bununla birlikte adi akranlarıyla etkileşim fırsatlarını da zorlaştırmaktadır Bu şart zihin engelli öğrencilerin kaynaştırma sınıflarında çoğunlukla sosyal problemler yaşamalarına neden olmaktadır Verdana, Arial, Helvetica, sansserif Kaynaştırma sınıflarına devam eden düşünce engelli öğrencilerin bu sınıflarda yaşadıkları problemlere ilişkin olarak yapılan incelemeler incelendiğinde, us engelli öğrencilerle akranları arasında ciddi problemler bulunduğu, adi akranları göre red edildiği, alay edildiği, izole edildiği (ayrıştırıldığı) ve sosyal aktivitelerden dışlandığı, sosyal kabul düzeylerinin öteki öğrencilerden daha düşük, inkar edilme düzeylerinin ise daha yüksek olduğu, sınıftaki sosyal ağ içerisindeki yerlerinin gönder noktalarda olduğu görülmektedir Hem bu öğrenciler olağan derslik arkadaşlarıyla grup grup karşılaştırıldıklarında , grup olarak da normal akranlarına göre daha düşük bir statüye sahip oldukları görülmektedir öte yandan, olağan öğrencilerde, fikir öğrencilerle girdikleri sosyal etkileşimlerde bu çocuklara karşısında daha çok yetişkin rolleri sergilemekte, bu durumda hafıza engelli öğrenci ile bayağı akranı aralarında çocukçocuğa etkileşimin meydana gelmesini engellemektedir Fakat iyi düzenlenmiş kaynaştırma uygulamalarının engelli bireyler kadar adi akranlarına da hoş görülü olma,bireysel farklılıkları kolay onaylama, kendisine ve çevresine karşısında daha toleranslı olma düşünceleri geliştirme gibi farklı alanlara yönlendirilmiş faydaları bulunmaktadır  
 
858,496Konular
981,630Mesajlar
29,717Kullanıcılar
mechastylerSon üye
Üst Alt