Zihin Engelliler Oğretmenliği
1983 yılında Eğitim Bilimleri Bolumu bunyesinde yer alan Ozel Eğitim Oğretmenliği Programı oluşturmaktadır Bu Program Turkiye'de ozel eğitim alanına lisans duzeyinde oğretmen yetiştiren ilk programdır O tarihte oğrenciler dorduncu sınıfta zihin engelliler oğretmenliğini ya da işitme engelliler oğretmenliğini secmekteydiler 1989 yılında Ozel Eğitim Bolumunun kurulması ile Turkiye'nin ilk Ozel Eğitim Bolumu doğrudan Zihin Engelliler Oğretmenliği Programına oğrenci alınmaya başlamıştır Başlangıcta 3035 olan oğrenci kontenjanları son yıllarda 50 oğrenciye cıkarılmıştır Programa sozel puanla oğrenci alınmaktadır Programa yerleştirilirken anadolu oğretmen ve oğretmen liseleri ile mesleki ve teknik ortaoğretim kurumlarının cocuk gelişimi, cocuk gelişimi ve bakımı, cocuk gelişimi ve eğitimi bolumleri mezunlarına ek puan uygulanmaktadır Programın dorduncu yılında, uygulamaya yonelik dersler yer almaktadır Bu dersler Universitemiz bunyesinde yer alan Engelliler Araştırma Enstitusu Gelişimsel Yetersizlik Uygulama Biriminde ve kent merkezindeki okullarda yapılmaktadır
Programda Kaynaştırma ve Mesleki Eğitim yan alanları bulunmaktadır Oğrenciler ikinci donemde bu yan alanlardan birisini secmektedir
Programı bitiren oğrenciler Milli Eğitim Bakanlığı bunyesinde yer alan zihin engelli bireylere hizmet veren okul ve merkezlerde, yine Bakanlığa ya da Sosyal Hizmetler ve Cocuk Esirgeme Kurumu Genel Mudurluğu'ne bağlı ozel ozel eğitim kurumlarında calışmaktadır Programı bitiren oğrencilere bu kurumlardan buyuk talep vardır
Programın yer aldığı Ozel Eğitim Bolumu'nun kadrosunda 4 Profesor, 2 Docent, 7 Yardımcı Docent, 10 oğretim gorevlisi ve 4 Araştırma Gorevlisi bulunmaktadır
Ceşitli seviyelerde zeka geriliği olan ve bu nedenle normal eğitim imkanlarından yararlanmayacak cocukların eğitimini gercekleştirebilecek oğretmenler yetiştirmek icin eğitim ve araştırma yapılır Amaclar zeka seviyesi bakımından ceşitli derecelerde normalin altında bulunan cocukları, kendi seviyelerinde uretken ve uyumlu kişiler yapmaktır Mezunlar ozel eğitim kurumlarında ve sınıflarında, normal ilkokulların bunyesinde acılan alt ozel sınıflarda zeka ozurlu cocuklara oğretmenlik yaparlar İlkoğretim cağında zihin yetersizliği yuzunden oğrenme gucluğu olan cocukları eğitecek oğretmenleri yetiştirir
AMAC
Zihin engelliler oğretmenliği programının temel amacı; ulkemiz ve dunyamız icin bilime ve eğitime katkıda bulunarak, insanlığın refahı ve mutluluğu icin bilgi uretmek, cağdaş eğitim ortamları yaratarak zihin engelli bireylerin okuloncesi ve ilkoğretim duzeylerinde eğitimlerini gercekleştirecek cağdaş, araştırmacı oğretmen, bilim uzmanı ve akademisyenler yetiştirmek; oğrencilere ozel eğitim alanında araştırma ve uygulama becerilerini kazandırmak; ozel eğitim alanında calışan oğretmenlerin ve destek hizmet personelinin hizmet ici eğitim programları yoluyla yetişmelerine katkıda bulunmak; zihin engelliler alanında calışan uzmanların eğitimlerine katkıda bulunmak; zihin engelliler alanında calışmalar yapan resmiozel kurum ve kuruluşlarla işbirliği yapmaktır
1983 yılında Eğitim Bilimleri Bolumu bunyesinde yer alan Ozel Eğitim Oğretmenliği Programı oluşturmaktadır Bu Program Turkiye'de ozel eğitim alanına lisans duzeyinde oğretmen yetiştiren ilk programdır O tarihte oğrenciler dorduncu sınıfta zihin engelliler oğretmenliğini ya da işitme engelliler oğretmenliğini secmekteydiler 1989 yılında Ozel Eğitim Bolumunun kurulması ile Turkiye'nin ilk Ozel Eğitim Bolumu doğrudan Zihin Engelliler Oğretmenliği Programına oğrenci alınmaya başlamıştır Başlangıcta 3035 olan oğrenci kontenjanları son yıllarda 50 oğrenciye cıkarılmıştır Programa sozel puanla oğrenci alınmaktadır Programa yerleştirilirken anadolu oğretmen ve oğretmen liseleri ile mesleki ve teknik ortaoğretim kurumlarının cocuk gelişimi, cocuk gelişimi ve bakımı, cocuk gelişimi ve eğitimi bolumleri mezunlarına ek puan uygulanmaktadır Programın dorduncu yılında, uygulamaya yonelik dersler yer almaktadır Bu dersler Universitemiz bunyesinde yer alan Engelliler Araştırma Enstitusu Gelişimsel Yetersizlik Uygulama Biriminde ve kent merkezindeki okullarda yapılmaktadır
Programda Kaynaştırma ve Mesleki Eğitim yan alanları bulunmaktadır Oğrenciler ikinci donemde bu yan alanlardan birisini secmektedir
Programı bitiren oğrenciler Milli Eğitim Bakanlığı bunyesinde yer alan zihin engelli bireylere hizmet veren okul ve merkezlerde, yine Bakanlığa ya da Sosyal Hizmetler ve Cocuk Esirgeme Kurumu Genel Mudurluğu'ne bağlı ozel ozel eğitim kurumlarında calışmaktadır Programı bitiren oğrencilere bu kurumlardan buyuk talep vardır
Programın yer aldığı Ozel Eğitim Bolumu'nun kadrosunda 4 Profesor, 2 Docent, 7 Yardımcı Docent, 10 oğretim gorevlisi ve 4 Araştırma Gorevlisi bulunmaktadır
Ceşitli seviyelerde zeka geriliği olan ve bu nedenle normal eğitim imkanlarından yararlanmayacak cocukların eğitimini gercekleştirebilecek oğretmenler yetiştirmek icin eğitim ve araştırma yapılır Amaclar zeka seviyesi bakımından ceşitli derecelerde normalin altında bulunan cocukları, kendi seviyelerinde uretken ve uyumlu kişiler yapmaktır Mezunlar ozel eğitim kurumlarında ve sınıflarında, normal ilkokulların bunyesinde acılan alt ozel sınıflarda zeka ozurlu cocuklara oğretmenlik yaparlar İlkoğretim cağında zihin yetersizliği yuzunden oğrenme gucluğu olan cocukları eğitecek oğretmenleri yetiştirir
AMAC
Zihin engelliler oğretmenliği programının temel amacı; ulkemiz ve dunyamız icin bilime ve eğitime katkıda bulunarak, insanlığın refahı ve mutluluğu icin bilgi uretmek, cağdaş eğitim ortamları yaratarak zihin engelli bireylerin okuloncesi ve ilkoğretim duzeylerinde eğitimlerini gercekleştirecek cağdaş, araştırmacı oğretmen, bilim uzmanı ve akademisyenler yetiştirmek; oğrencilere ozel eğitim alanında araştırma ve uygulama becerilerini kazandırmak; ozel eğitim alanında calışan oğretmenlerin ve destek hizmet personelinin hizmet ici eğitim programları yoluyla yetişmelerine katkıda bulunmak; zihin engelliler alanında calışan uzmanların eğitimlerine katkıda bulunmak; zihin engelliler alanında calışmalar yapan resmiozel kurum ve kuruluşlarla işbirliği yapmaktır