Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Zihin Engellilerin Eğitim Gereksinimleri

Zihin Engellilerin Eğitim Gereksinimleri
0
50

ahmet0135

FD Üye
Katılım
Nis 13, 2018
Mesajlar
3,764
Etkileşim
85
Puan
48
F-D Coin
0
Düşünce Engellilerin Eğitim Gereksinimleri zihinsel engellilerin eğitimi engellilerin ihtiyaçları nelerdir günlük yaşamlarını sürdürebilmeleri için nelere ihtiyaçları vardır zihinsel eğitimleri engelilerin eğitimleri nelerdir Verdana, Arial, Helvetica, sansserif Bütün çocukların eğitiminde olduğu gibi düşünce engelli çocukların eğitiminde de, onların ileride başkalarına bağımlı olmadan yaşamlarını sürdürmeleri, kendi kendilerine tatmin edici duruma gelmeleri ve toplumla bütünleşmeleri amaçlanmaktadır Zihin engelli birey, içinde yaşadığı tolumda aralıksız etkileşim ve irtibat içerisindedir Zihin engelli birey kendisini ifade edebildiği ve kendi ihtiyaçlarını bağımsız olarak karşılayabildiği düzeyde toplum içerisinde kabul görmesi beklenmektedir Hafıza engelli yetişkinlerin aile üyesi, emekçi, öğrenci, abes vakit etkinliklerine katılımcı olma, tüketicilik ve yurttaşlık gibi toplumsal rolleri üstlenebilmeleri için tam bağımsızlıklarını kazanmaları gerekmektedir Bu amaca ulaşılması, bireyin kişisel farklılıkları ile yapabildikleri dikkate alınarak eğitim gereksinimlerinin belirlenmesi ve gereksinimlerine yerinde eğitim ortamlarının sunulmasıyla muhtemel olabilmektedir Verdana, Arial, Helvetica, sansserif Fikir engelli çocukların eğitim gereksinimleri onların bir takım özelliklerine tarafından farklılaşabilmektedir Zihin engelliler aynı yapılı olan bir grup olmadığından, dağıtılmış özelliklerine emrindeki olarak kendi içlerinde manâlı bireysel farklılıklar göstermektedirler Bu farklılıklar, onların toplum yaşamına hazırlanmalarında zorunlu olan birçok beceriyi öğrenmede başkalarının yardımına daha fazla ihtiyaç duymalarına yol açabilmektedir Bilhassa, öteki bireylerin kendi başlarına veya çok eksik yardımla öğrendikleri birçok beceriyi us engelli çocuklar kendi başlarına öğrenmede ya da az bir yardımla üstesinden gelmede güçlük çekebilmektedirler Birçok düşünce engelli birey bağımsız yaşamaya adaydır Birçoğu kendi bakımını sağlamaya, konut işlerini yapmaya, evlenip aile kurmaya, evdeki eşya ve cihazları kullanmaya, temizliğe, yiyecek hazırlamaya, özetle kendi yaşamını egemen olarak sürdürmeye gereklilik duyacaktır Verdana, Arial, Helvetica, sansserif Hafıza engelli çocukların eğitimlerinin esas amacı, bu çocukların, yaşamlarını egemen olarak devam ettirebilmeleri için gerekli olan becerileri kazandırmaktır Bu amaçla, akıl engelli çocuklara mektep öncesi dönemden başlayarak tehlikesiz ve egemen hayat becerileri kazandırmaya yönelik eğitsel birtakım düzenlemelere yer verilmelidir Verdana, Arial, Helvetica, sansserif Bağımsız hayat becerileri, bireyin doğumundan başlayarak yaşamını sürdürebilmesi için gerekli olan besin, barınma ve sevgi gibi birincil gereksinimleri dışındaki tüm Verdana, Arial, Helvetica, sansserifgereksinimlerini karşılamaya dönük geniş detaylı bir kavramdır Egemen yaşam becerilerini uyumsal beceriler,toplumsal beceriler ve mesleki beceriler olarak sınıflandırabiliriz Uyumsal hüner alanları iletişim,özbakım,ev yaşamı,sosyal beceriler,toplumsal yararlılık,kendini yönetme,afiyet ve güvenlik,fonksiyonel akademik beceriler,boş süre ve iş vb gibi becerilerdir Günlük yaşam becerileri, bağımsız yaşam becerileri dahilinde yer alan bireyin kendisi ve yakın çevresi ile ilgili becerilerden oluşmaktadır Günlük yaşam becerileri; gıda hazırlama,depolama,koyma,temizlik yapma,yemek pişirme,bulaşık yıkama,elbise yıkama,ütüleme,düğme dikme,seyahat etme,satın alma,doktora gitme,marketten kullanma gibi yaşamı sürdürebilmek için gerekli olan tüm işlevler ve ayrıca postane;banka gibi toplum kaynaklarını kullanmayı içermektedirBu hüner alanları da başarılı bir hayat sürdürmenin temelinde yer almaktadır Fikir engelli çocukların özel gereksinimlerinin bir kısmını bu hüner alanları oluşturmaktadır Verdana, Arial, Helvetica, sansserif Us engelli çocukların özel eğitim ihtiyaçları işlevsel akademik beceriler ve egemen hayat becerileri üzerinde yoğunlaşmaktadır Işlevsel akademik becerilerde meslek Verdana, Arial, Helvetica, sansseriflevsellikten amaçlanan öğretilecek veri ve becerilerin kişi için günlük yaşamda, evde, toplumda ve çevrede işe yarar olması ve kullanabilir olmasıdır Egemen yaşam becerileri ise bireyin başkalarına bağımlı olmadan, yaşamını sürdürmesi için gerekli olan becerileri içermektedir Normal çocuklar, annebaba gibi modeller veya onlara belli fırsatlar yoluyla gelişim evreleri içinde bağımsız yaşam becerilerini kazanabilmektedirler Buna rağmen zihin engelli çocuklar, çoğunlukla bayağı çocuklara belli fırsatlara sahip değildirler Çünkü aileler zihin engelli çocuğun egemen yaşam becerilerini nasıl kazanacaklarına ilişkin tatmin edici bilgiye sahip değildirler Aileler hafıza engelli çocukların bu nesil becerileri yapmaları yerine bu tür becerileri çoğunlukla onlar için kendileri yapmaktadırlar Zihinsel yeteneksizlik değin annebaba ve çevrenin olumsuz tutumları ve sistemli yaşantıların sağlanamaması,akıl engelli çocukların egemen yaşam becerilerini kazanabilmelerini geciktirebilmektedir Bu yüzden fikir engelli çocuğun egemen hayat becerilerini kazanabilmeleri özel bazı düzenlemeleri gerektirmektedir​  
 

Similar threads

Us Engelli Çocukların Özbakım Becerileri özbakım becerileri ile ilgili faaliyetler öz bakım becerileri ile ilgili etkinlikler zihinsel engellilerde özbakım zihinsel engellilere yerinde engellilerde öz bakım Verdana, Arial, Helvetica, sansserifNormal çocuğun yaşamında erken yaşta başlayan...
Cevaplar
0
Görüntüleme
85
Zihin Engelli Çocuklarda Kaynaştırma Verdana, Arial, Helvetica, sansserifZihin engelli çocukların toplum tarafından kabul edilen hüner ve davranışları kazanıp, toplumun birer parçası olarak yaşayabilmeleri büyük ölçüde aldıkları eğitim ile mümkündür Bu çocukların eğitimine karşın...
Cevaplar
0
Görüntüleme
53
Zihin Engelli Birey ve Özel Eğitim Her çocuk bir diğerinden farklıdır Her çocuğun kendine özgü bedensel,bilişsel,sosyal ve duygusal bir yapısı vardır Bazı çocuklar bilişsel davranışlarda,duyuşsal özelliklerde,irtibat becerilerinde ve motor işlevlerde yeteneksizlik göstermektedir Bu gelişim...
Cevaplar
0
Görüntüleme
59
Hafıza Engelli Çocuklar ve Özellikleri zihinsel engellilerin özellikleri zihin engellilerin özellikleri zihinsel engelliler engelli çocuklar engelliler ve Verdana, Arial, Helvetica, sansserifUs engellilik, gelişimsel dönemde ortaya meydana çıkan, uyumsal davranışlarda görülen yetersizliğe...
Cevaplar
0
Görüntüleme
57
Özel Eğitim Hakkında özel eğitim hakkında data Her çocuk bir diğerinden farklıdır Her çocuğun kendine özgü somut,bilişsel,sosyal ve hissi bir yapısı vardır Bir Takım çocuklar bilişsel davranışlarda,duyuşsal özelliklerde,iletişim becerilerinde ve motor işlevlerde yeteneksizlik göstermektedir...
Cevaplar
0
Görüntüleme
72
858,475Konular
981,251Mesajlar
29,551Kullanıcılar
Üst Alt