Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Zihinsel Engelli Çocuğu/kişi Olan Ailelere Öneriler

Zihinsel Engelli Çocuğu/kişi Olan Ailelere Öneriler
0
99

ahmet0135

FD Üye
Katılım
Nis 13, 2018
Mesajlar
3,764
Etkileşim
86
Puan
48
F-D Coin
0
Zihinsel Engelli Çocuğubirey Olan Ailelere Öneriler özürlü çocuğu olan ailelerin hakları zihinsel özürlü hakları zihinsel engelli engelli olupta başarılı olanlar engellilerin Çevrenizde yada ailenizde zihinsel engelli bir çocuk varsa onlara davranışlarınızda tedbirli olunBuyrunuz Zihinsel Engelli Çocuğukişi Olan Ailelere Öneriler 1 ZİHİNSEL ENGELLİLER Bu tür engele sahip çocuklar 3 grupta ele alınmaktadır; Aİleri Derecede zihinsel Engelliler: Bu çocuklar; klinik bakıma muhtaç, zeka bölümü sürekli olarak 025 aralarında olup da hayata elbette armoni sağlayamayan ve sağlık durumu kurumlarında aralıksız klinik bakıma ihtiyacı olan engellilerdir Aileye öneriler 1) İleri derecede zihinsel engelli çocuklarda incitici davranışlar; saçını çekme Kafasını dövme vb davranışlar ortaya çıkmaktadır Bir Takım uzmanlara tarafından bunun nedeni çocuğun çevresel ve sosyal uyaranlardan aşırı derecede soyutlanmasıdır Bu durumda çocuk ihtiyaç duyduğu fakat çevresinden alamadığı uyaranları kendisi yaratmaktadır Çocuğun kendine hasar verici bu davranışlarını eksilmek için çocuğa uyarıcı zenginliği sağlayınız 2) İleri derecede zihinsel engelli çocukların düşük düzeydeki işlevleri sebebiyle eğitim programlarında öz bakım (tuvalet alışkanlığı, yemek yeme vb) dil ve hareket becerilerine daha artı tartı verilmelidir 3) İleri derecede zihinsel engelli çocuğun basma kalıp ve kendini incitici davranışlarını iyileştirmede yaygın olarak davranış değiştirme yöntemi uygulanmaktadır Davranış değiştirme yönteminde istenilen davranışı arttırmak istenilmeyen davranışları azaltmak yada ortadan kaldırmak için sürekli olarak pekiştireç yada cezalandırma yöntemleri uygulanmaktadır Pekiştirme süre geçirilmeden ve açık bir biçimde yapılmalıdır Örnek (çocuğa alaka gösterilmesi gibi sosyal nitelikte bir pekiştireç olabilir) 4) İleri derecede zihinsel engelli çocuklar bir kere da öyle çok kavramı öğrenemezler böylece kavramlar çocuğa tek tek öğretilmelidir Bir’ kavram ayrıntılarıyla öğrenilmeden diğerine geçilmemelidir 5) Kısa, kolay ve maddesel komutlara çocuk alıştırılmalıdır Olumsuzdan daha çok olumlu ifadeler kullanılmalıdır 6) Acele ve telaşlı emirler yerine ağırbaşlı ifadeler kullanılmalıdır 7) Güven sarsıcı durumlardan (sözlerle, isteklerden) kaçınılmalıdır Çocuğu başkalarıyla kıyaslamayın, davranışlarından ötürü eleştirmeyin, şiddete (dayak ) baş vurmayın id 1) İleri derecede zihinsel engelli çocuklarda söylev bozukluğu, topluma ahenksizlik, dikkat vb problemleri fazladır Bu çocuklar aileleri göre korunmaya muhtaçtırlar 2) ileri derecede zihinsel engelli çocuğunuzu dışarıya çıkarmanız, olağan yaşıtlarının ev dışı ortamlarda görerek, yaşayarak öğrendiklerini onun da öğrenmesi için gereklidir Kendinizi ve çocuğunuzu toplumdan uzakta tutmayın 3) Çocuğunuzda hiçbir değişiklik gözlemiyorsanız yada hiçbir gelişme olmadığını düşünüyorsanız, hiçbir yeni maharet öğrenmiyorsa öğretmeniyle, doktoruyla, diğer annebabalarla görüşün Bu Nedenle aksayan noktayı, problemi bularak onun eğitiminden maksimum yararlanmasını sağlamış olursunuz BÖğretilebilir Düzeyde Zihinsel Engelliler Akıl bölümü çeşitli ölçeklerde 2544 arasında olup da sıhhat kurumlarıyla işbirliği içerisinde gerçekleştirilebilecek özel eğitim ve rehabilitasyona muhtaç olan engelli çocuklardır Aileye Öneriler 1) Var olan yeteneklerini en iyi kullanılabilir duruma getiriniz 2) Öğretilebilir düzeydeki çocuklar görmek ve işitmekten çok yaparak öğrenirler Öğrenmede işitme ve görmede kayda değer olmakla birlikte yaparak öğrenmede daha faydalı sürekli sonuçlar sağlar Çocuğun evdeki faaliyetlere katkıda bulunmasını sağlayın( Mesela, yattığı yatağı düzeltmesi, masaya kadeh ve tabak yerleştirmesi vb) 3) Öğretilebilir düzeydeki çocuklar başkalarının istediklerini yok, alaka duydukları şeyleri öğrenirler 4) Pratik hayatta kendine yetecek kadar esas beceri ve alışkanlıkları kazandırmak gerekir (örneğin, yemek yeme, tuvalet alışkanlığı vb kazandırma) 5) Aşırı koruyucu ve kollayıcı tavırlarla bağımsızlıklarının engellenmesini, kötüye kullanılmasını, İstismar edilmesini önleyici tedbirler edinmek gerekir 6) Boş zamanlarını zarar görmüş bir şekilde değerlendirmesini sağlayıcı faaliyetlerde bulunmasını sağlayın ( Örneğin, televizyon bakmak, arkadaşlarıyla oyun oynaması vb) 7) Her yaşantı her çocuk için farklı bir anlam taşır Çocukların toplumla etkileşmesine ve değişik yaşantılarda bulunmasını sağlayın 8) Güven sarsıcı durumlardan ( sözlerle, isteklerden ) kaçınılmalıdır Çocuğu başkalarıyla kıyaslamayın, davranışlarından ötürü eleştirmeyin 9) Öğrencinin başarılı çalışmaları mutlaka görülmeli, değerinde verilmeli ve gerekirse ödüllendirilmeli Öğretmenlere Öneriler 1) Kısa ve kolay konulara çocuk alıştırılmalıdır Olumsuzdan daha fazla olumlu ifadeler kullanılmalıdır 2) Acele ve telaşlı emirler yerine ağırbaşlı ifadeler kullanılmalıdır 3) Faaliyetler seviyeye yerinde, fiziki ağırlıklı ve kolay olmalıdır 4) Öğrencinin başarılı çalışmaları mutlaka görülmeli, bedel verilmeli ve gerekirse ödüllendirilmelidir Bu becerilerini daha da geliştirmeleri için desteklenmeli ve aileye gerekli rehberlik yapılmalıdır 5) Öğretilebilir çocuklar görmek ve işitmekten fazla yaparak öğrenirler Öğrenmede işitme ve görmede önemli olmakla birlikte yaparak öğrenmede daha yardımcı aralıksız sonuçlar sağlar Çocuğun derse katılmasını sağlayıcı etkinliklerde bulunmasını sağlayın (Örn sınıfta çocuğa söz hakkı tahsis etmek vb) 6) Etkinliklere çocuğun gelişim seviyesine uygun vasıtagereç ve çalışmalarla baş lanılmalıdır 7) Becerilerin kazandırılmasında içten davranışların verilmesi gerekir Çocukların sürükleyici konuşmasını isteyen hoca her şey den evvel kendisi sürükleyici konuşmalıdır 8) Öğrencilere zorunlu ve tatmin edici ferdi egzersiz alışkanlıklarını kazandırabilmek için hoca başlangıç, devam, değerlendirmede tekrar tekrar öğrencileri ile birlikte olmalıdır CEğitilebilir Düzeyde Zihinsel Engelliler Zeka bölümleri dağıtılmış ölçeklerle sürekli olarak (4575) aralarında olan engelli çocuklardır Gerilik derecesine kadar (812 ) yaş seviyesinde bir zekaya sahip olabilirler Aileye Öneriler 1) Eğitilebilir zihinsel engelli Çocuğu bu özrü ile kabullenin, 2) Eğitilebilir zihinsel engelli çocuklar akıl, akademik galibiyet, sosyal uyum yönünden yaşıtlarından geri olduğu için dışlamayınız, küçümsemeyiniz, eleştirmeyiniz, kıyaslamayınız 3) Eğitilebilir zihinsel engelli çocuktan yapabileceğinden pozitif başarı beklemeyiniz 4) Eğitilebilir zihinsel engelli çocuğun eğitiminde dayanıklılık ve müsamaha göstermezseniz, çocuğa yardım olmazsanız çocuğun var olan alaka, yetenek ve İsteğini köreltmiş olursunuz Çocuğun sorularına kolay ve kısa kelimelerle (anlayacağı) şekilde cevap vermeye çalışınız 5) Çocuğun sosyal ilişkilerini geliştirmesi için arkadaşlarıyla oynamasına yeni arkadaşlıklar edinmesine müsaade edin Evde kapalı kalması Çocuğun sosyal yönünü geriletecektir 6) Çocuğun temel eğitimi ardından, aile çevresinin de kolayca takip edilebileceği bir meslek uygun meslek edinmesi sağlanabilir 7) Öğretmenle sıkı diyalog kurulmalı, sınıftaki çalışmaların devamının evde de sağlanması mümkün olmalı 8) Çocuğun kolay komutlara alışması için evde egzersizler yapılmalıdır( bardağı getir’ koltuğa otur git gel vb) Öğretmenlere Öneriler 1) Eğitilebilir zihinsel engelli çocuktan kapasitesi üzerinde galibiyet beklemeyiniz 2) Okulunda ve sınıfında çocuğa yapabileceği görevler veriniz(Teneffüslerde sınıfı koruma, tahta sildirme ve tebeşiri koruma v b) bu sayede çocuğun kendine olan güveni sağlanmış olur 3) Eğitilebilir zihinsel engelli çocukların kendilerini ifade etme zorlukları olduğundan sınıfta onlara daha artı zaman ayırın ve kendini ifade edebileceği farklı yollan uygulayın ( 0m kolay konuları anlatma, anekdot alma vb) 4) Sınıftaki çocukları eğitilebilir zihinsel engelli çocuğun durumundan uygun şekilde haberdar etmek ve ona karşısında negatif tutumlar takınmalarını önlemek gerekir(Bu şart engelli çocuğun sınıfta olmadığı vakit yapılmalı, zihinsel engelli olduğu söylenmemeli, öğrenme problemi olarak tanıtılmalı) 5) Eğitilebilir zihinsel engelli çocuğun sezgi ve anlaması alışılagelmiş çocuklardan çelimsiz olduğu için öğretirken maddesel materyallerden yararlanın 6) En minik başarısını ödüllendirin Bu şart çocuğa koskocoman bir tutku verir Öğrenmeye özendirme açısından çok kayda değer bir yer teşkil eder  
 
858,496Konular
981,879Mesajlar
29,918Kullanıcılar
gorkemnocSon üye
Üst Alt