iltasyazilim
FD Üye
Zihinsel engellilere eğitim
Zihinsel engellilik daimi olsa da verilen özel eğitim ve öğretimle bu en üye indirilebilir Erken teşhisle birlikte tedaviye başlanırsa zihinsel engelli çocuklarda önemli gelişmeler görülebiliyor
Zihinsel engellilik daimi olsa da verilen özel eğitim ve öğretimle bu en aza indirilebilir Erken teşhisle birlikte tedaviye başlanırsa zihinsel engelli çocuklarda kayda değer gelişmeler görülebiliyor Bunun için annebabaya büyük mesuliyet düşüyor Çocuğun gelişimlerinin iyi peşine düşüp takip edilmesi gerekiyor
Her annebaba dinç, olağan gelişen bir çocuğa sahip almak ister Ne var ancak kalıtımsal ve çevresel nedenlere yan olarak sağlık durumu sorunları ve engellilikleri olan birçok çocuk vardır Bunların içinde annebaba tarafından belki de nedenleri ve baş etme şekli minimum bilineni zihinsel engelliliktir Zihinsel engellilik; 18 yaşından önce ortaya çıkan, zihinsel işlevler ile kavramsal, sosyal ve pratik uyum becerilerinde içinde yaşanılan toplumla bariz derecede farklılıklar görülen yetersizlik durumudur
Zihinsel engellilik yaşam boyu sürer mi? Zekânın normalin bariz derecede aşağı olması şeklinde kendisini gösteren zihinsel engellilik, hayat boyu sürmesi gereken bir engellilik değildir Bilhassa hafif ve orta derecede olanlar özel eğitim ve gerekirse tedavi ile sıradan bireyler haline gelebilirler Bazı bireylerde ise zihinsel engellilik büyük ölçüde kalıcıdır Bu bireylerin de engelliliğin düzeyine ve sebebine alt değişmekle beraber büyük bir kısmının özel eğitim ve meslek edindirme programları ile hayata ahenk göstermeleri, meslek sahibi olmaları mümkündür Zihinsel engellilerin de öteki engelliler gibi istihdam hakları vardır
Zihinsel engelliliğin ilk belirtileri nelerdir? Zihinsel engellilerde sıklıkla görülen bir takım belirtiler şunlardır: Daha bebeklikten itibaren göz kontağında, başı düşey tutma, emme gibi ilk bebeklik davranışlarında sorunlar, daha sonra oturma, kalkma, emekleme ve yürümenin diğer çocuklara kadar daha geç olması, daha geç konuşması veya konuşmasında sıkıntılar olması, öğrendiklerini ivedi unutması Hatırlamada zorlukları olması, alışverişte, para hesabında zorlukları olması, sosyal kurallara uymada sıkıntısı olması, problem çözmede veya da akla yatkın düşünmede sıkıntısı olması
Zihinsel engelliliğe neler yol açar? Zihinsel engelliliğe yol açan nedenlerden bir kısmı kalıtımsal iken bir kısmı anne ya da çocuk göre geçirilen enfeksiyon hastalıklarına bir kısmı kaza ve travmalara, bir kısmı da olumsuz çevre şartlarından kaynaklanan ihmalkârlık ve yoksunluklara bağlıdır Metabolik bozukluklar, beyin hasarları, epilepsi ve zehirlenmeler zihinsel engelliliğin en fazla tanıdık nedenleridir Besin bozuklukları, sevgi ve alaka yoksunluğu da zihinsel işlevlerde bazen kalıcı ara sıra de geçici geriliklere yol açmaktadır
Aileler uzmanlarla işbirliği yapmalı
Sorunun tespiti sürecinde birincil yetkili kişiler annenin doğum öncesi takibini yapan kadın doğum uzmanı ve doğum sonrası sıhhat kontrolü ve gelişim takibini yapan çocuk doktorudur Annebaba ve öteki aile üyelerinin bu süreçte bir arada hareket etmesi gerekir
Yönlendirme manâlı: Çare sürecinden ayrı ayrı ailenin çocuktaki zihinsel yeteneksizlik sorununun tespiti ve tespitten sonraki daha ileri çalışmalar için üniversite hastaneleri, Milli Eğitim Bakanlığı'na alt rehberlik araştırma merkezleri gibi dürüst kurumlara yönlendirilmesi gerekmektedir
Erken tespit negatif etkileri azaltır: Zihinsel engellilerin bir kısmı özellikle okulöncesi çağda tespit edildiklerinde bayağı bireyler haline gelebilmektedir Birçoğu ise zihinsel engellilik ortadan kalkmasa da içten çare eğitim ve rehabilitasyonla hayata ahenkli ışık halkası getirilebilmektedir Bu çerçevede 3 yaş öncesinde erken röportaj programları, öneriler ve erken tedavi programları kritik gelişim evrelerinde problemin negatif etkilerini azaltmaktadır *
Zihinsel engellilik daimi olsa da verilen özel eğitim ve öğretimle bu en üye indirilebilir Erken teşhisle birlikte tedaviye başlanırsa zihinsel engelli çocuklarda önemli gelişmeler görülebiliyor
Zihinsel engellilik daimi olsa da verilen özel eğitim ve öğretimle bu en aza indirilebilir Erken teşhisle birlikte tedaviye başlanırsa zihinsel engelli çocuklarda kayda değer gelişmeler görülebiliyor Bunun için annebabaya büyük mesuliyet düşüyor Çocuğun gelişimlerinin iyi peşine düşüp takip edilmesi gerekiyor
Her annebaba dinç, olağan gelişen bir çocuğa sahip almak ister Ne var ancak kalıtımsal ve çevresel nedenlere yan olarak sağlık durumu sorunları ve engellilikleri olan birçok çocuk vardır Bunların içinde annebaba tarafından belki de nedenleri ve baş etme şekli minimum bilineni zihinsel engelliliktir Zihinsel engellilik; 18 yaşından önce ortaya çıkan, zihinsel işlevler ile kavramsal, sosyal ve pratik uyum becerilerinde içinde yaşanılan toplumla bariz derecede farklılıklar görülen yetersizlik durumudur
Zihinsel engellilik yaşam boyu sürer mi? Zekânın normalin bariz derecede aşağı olması şeklinde kendisini gösteren zihinsel engellilik, hayat boyu sürmesi gereken bir engellilik değildir Bilhassa hafif ve orta derecede olanlar özel eğitim ve gerekirse tedavi ile sıradan bireyler haline gelebilirler Bazı bireylerde ise zihinsel engellilik büyük ölçüde kalıcıdır Bu bireylerin de engelliliğin düzeyine ve sebebine alt değişmekle beraber büyük bir kısmının özel eğitim ve meslek edindirme programları ile hayata ahenk göstermeleri, meslek sahibi olmaları mümkündür Zihinsel engellilerin de öteki engelliler gibi istihdam hakları vardır
Zihinsel engelliliğin ilk belirtileri nelerdir? Zihinsel engellilerde sıklıkla görülen bir takım belirtiler şunlardır: Daha bebeklikten itibaren göz kontağında, başı düşey tutma, emme gibi ilk bebeklik davranışlarında sorunlar, daha sonra oturma, kalkma, emekleme ve yürümenin diğer çocuklara kadar daha geç olması, daha geç konuşması veya konuşmasında sıkıntılar olması, öğrendiklerini ivedi unutması Hatırlamada zorlukları olması, alışverişte, para hesabında zorlukları olması, sosyal kurallara uymada sıkıntısı olması, problem çözmede veya da akla yatkın düşünmede sıkıntısı olması
Zihinsel engelliliğe neler yol açar? Zihinsel engelliliğe yol açan nedenlerden bir kısmı kalıtımsal iken bir kısmı anne ya da çocuk göre geçirilen enfeksiyon hastalıklarına bir kısmı kaza ve travmalara, bir kısmı da olumsuz çevre şartlarından kaynaklanan ihmalkârlık ve yoksunluklara bağlıdır Metabolik bozukluklar, beyin hasarları, epilepsi ve zehirlenmeler zihinsel engelliliğin en fazla tanıdık nedenleridir Besin bozuklukları, sevgi ve alaka yoksunluğu da zihinsel işlevlerde bazen kalıcı ara sıra de geçici geriliklere yol açmaktadır
Aileler uzmanlarla işbirliği yapmalı
Sorunun tespiti sürecinde birincil yetkili kişiler annenin doğum öncesi takibini yapan kadın doğum uzmanı ve doğum sonrası sıhhat kontrolü ve gelişim takibini yapan çocuk doktorudur Annebaba ve öteki aile üyelerinin bu süreçte bir arada hareket etmesi gerekir
Yönlendirme manâlı: Çare sürecinden ayrı ayrı ailenin çocuktaki zihinsel yeteneksizlik sorununun tespiti ve tespitten sonraki daha ileri çalışmalar için üniversite hastaneleri, Milli Eğitim Bakanlığı'na alt rehberlik araştırma merkezleri gibi dürüst kurumlara yönlendirilmesi gerekmektedir
Erken tespit negatif etkileri azaltır: Zihinsel engellilerin bir kısmı özellikle okulöncesi çağda tespit edildiklerinde bayağı bireyler haline gelebilmektedir Birçoğu ise zihinsel engellilik ortadan kalkmasa da içten çare eğitim ve rehabilitasyonla hayata ahenkli ışık halkası getirilebilmektedir Bu çerçevede 3 yaş öncesinde erken röportaj programları, öneriler ve erken tedavi programları kritik gelişim evrelerinde problemin negatif etkilerini azaltmaktadır *
Türkiye'nin en güncel forumlardan olan forumdas.com.tr'de forumda aktif ve katkısı olabilecek kişilerden gönüllü katkıda sağlayabilecek kişiler aranmaktadır.