iltasyazilim
FD Üye
TANIM
Çalıştığı eğitim kurumunda zihinsel özürlü öğrencilere değişik data, beceri ve tutumları kazandırmak üzere eğitim veren kişidir
GÖREVLER
Hafıza Engelliler Sınıf Öğretmeninin, fikir özürlü öğrencilere hangi bilgi, hüner,
tutum ve davranışları, hangi yöntemlerle, kazandıracağı Milli Eğitim Bakanlığı
tarafından onaylanan öğretim programlarında (müfredat programı) belirtilmiştir
Düşünce Engelliler Derslik Öğretmeni bu program çerçevesinde;
Çocuğa şahsiyet kazandırmak ve onu hayata planlamak için eğitim ve öğretimyöntemlerini sabırla, şefkatle ve bilhassa çocuğun bireysel özellik veyeteneklerini dikkate alarak uygular,
Eğitim ve öğretiminden sorumluluk sahibi olduğu çocukların davranışlarını gözlemler,yeteneklerini geliştirici etkinlikler düzenler,
Yemekhanede, bahçede, spor faaliyetlerinde ve anlamsız zamanlarınıdeğerlendirme esnasında çocuklarla beraber elde etmek suretiyle onlara iyialışkanlıklar kazandırmak, fena davranışlara aleyhinde önleyici tedbirler elde etmek için rehberlik yapar,
Nöbetçi olduğu günlerde okulda uyum ve disiplini sağlamak üzere görevyapar
Öğrenci velileri ile yakın ilişki kurarak, işbirliği ile eğitimi yürütür
KULLANILAN MAKINE VE MALZEMELER
Takvim müfredat programı, günlük egzersiz planları, ünite ve plan defterleri,bireyleştirilmiş eğitim programları, not defteri, kontrol defteri,
Mektep araçgereçleri,
Grup oyun araçları, bilişsel ve bedensel becerileri geliştirmeye yönelik araçgereçler
MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER
Fikir Engelliler Sınıf Öğretmeninin hem alanıyla ayrıca de öğretmenlik mesleği ile
ilgili niteliklere sahip olması gerekir
Akıl Engelliler Öğretmeni elde etmek isteyenlerin;
Sözel yeteneği gelişmiş,
Sosyal bilimlere ve bilhassa psikolojiyle ilgili,
Zihin özürlü insanlara yardım etmeyi seven,
Düşüncelerini başkalarına açık bir biçimde aktarabilen,
İyi bir öğrenme ortamı sağlayabilen,
Özenli, işine özen belirten,
İnsanlarla iyi iletişim kurabilen; insancıl, , sabırlı,
Öğrencilerin duygu ve düşüncelerini anlayabilen,
Kendini geliştirmeye hevesli, coşkulu, becerikli
kimseler olmaları gerekir
ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI
Düşünce Engelliler Öğretmeni Milli Eğitim Bakanlığına emrindeki okullarda kişisel ve
grupla eğitim yapabilecek şekilde düzenlenmiş sınıf ortamında çalışır Egzersiz
ortamı birazcık temiz ve gürültülüdür Uzun vakit ayakta kalabilirler
MESLEK EĞİTİMİNİN VERİLDİĞİ YERLER
Mesleğin eğitimi; aşağıdaki üniversitelere tabi Eğitim Fakültelerinin Us
Engelliler Öğretmenliği Bölümünde verilmektedir
Abant İzzet Baysal Üniversitesi,
Anadolu Üniversitesi,
Ankara Üniversitesi,
Gazi Üniversitesi,
Karadeniz Teknik Üniversitesi,
Maltepe Üniversitesi,
Marmara Üniversitesi,
Ondokuz Mayıs Üniversitesi,
Sakarya Üniversitesi,
Selçuk Üniversitesi,
Trakya Üniversitesi,
Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi *
Çalıştığı eğitim kurumunda zihinsel özürlü öğrencilere değişik data, beceri ve tutumları kazandırmak üzere eğitim veren kişidir
GÖREVLER
Hafıza Engelliler Sınıf Öğretmeninin, fikir özürlü öğrencilere hangi bilgi, hüner,
tutum ve davranışları, hangi yöntemlerle, kazandıracağı Milli Eğitim Bakanlığı
tarafından onaylanan öğretim programlarında (müfredat programı) belirtilmiştir
Düşünce Engelliler Derslik Öğretmeni bu program çerçevesinde;
Çocuğa şahsiyet kazandırmak ve onu hayata planlamak için eğitim ve öğretimyöntemlerini sabırla, şefkatle ve bilhassa çocuğun bireysel özellik veyeteneklerini dikkate alarak uygular,
Eğitim ve öğretiminden sorumluluk sahibi olduğu çocukların davranışlarını gözlemler,yeteneklerini geliştirici etkinlikler düzenler,
Yemekhanede, bahçede, spor faaliyetlerinde ve anlamsız zamanlarınıdeğerlendirme esnasında çocuklarla beraber elde etmek suretiyle onlara iyialışkanlıklar kazandırmak, fena davranışlara aleyhinde önleyici tedbirler elde etmek için rehberlik yapar,
Nöbetçi olduğu günlerde okulda uyum ve disiplini sağlamak üzere görevyapar
Öğrenci velileri ile yakın ilişki kurarak, işbirliği ile eğitimi yürütür
KULLANILAN MAKINE VE MALZEMELER
Takvim müfredat programı, günlük egzersiz planları, ünite ve plan defterleri,bireyleştirilmiş eğitim programları, not defteri, kontrol defteri,
Mektep araçgereçleri,
Grup oyun araçları, bilişsel ve bedensel becerileri geliştirmeye yönelik araçgereçler
MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER
Fikir Engelliler Sınıf Öğretmeninin hem alanıyla ayrıca de öğretmenlik mesleği ile
ilgili niteliklere sahip olması gerekir
Akıl Engelliler Öğretmeni elde etmek isteyenlerin;
Sözel yeteneği gelişmiş,
Sosyal bilimlere ve bilhassa psikolojiyle ilgili,
Zihin özürlü insanlara yardım etmeyi seven,
Düşüncelerini başkalarına açık bir biçimde aktarabilen,
İyi bir öğrenme ortamı sağlayabilen,
Özenli, işine özen belirten,
İnsanlarla iyi iletişim kurabilen; insancıl, , sabırlı,
Öğrencilerin duygu ve düşüncelerini anlayabilen,
Kendini geliştirmeye hevesli, coşkulu, becerikli
kimseler olmaları gerekir
ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI
Düşünce Engelliler Öğretmeni Milli Eğitim Bakanlığına emrindeki okullarda kişisel ve
grupla eğitim yapabilecek şekilde düzenlenmiş sınıf ortamında çalışır Egzersiz
ortamı birazcık temiz ve gürültülüdür Uzun vakit ayakta kalabilirler
MESLEK EĞİTİMİNİN VERİLDİĞİ YERLER
Mesleğin eğitimi; aşağıdaki üniversitelere tabi Eğitim Fakültelerinin Us
Engelliler Öğretmenliği Bölümünde verilmektedir
Abant İzzet Baysal Üniversitesi,
Anadolu Üniversitesi,
Ankara Üniversitesi,
Gazi Üniversitesi,
Karadeniz Teknik Üniversitesi,
Maltepe Üniversitesi,
Marmara Üniversitesi,
Ondokuz Mayıs Üniversitesi,
Sakarya Üniversitesi,
Selçuk Üniversitesi,
Trakya Üniversitesi,
Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi *