Zina Eden Kimse Tovbe Etse Bağışlanırmı?
Gunah işleyen Mu’min, samimi bir tevbe eder, tevbesinden de caymazsa Allah onu mağfiret buyurur Tevbeyi sulandırmak yeni bir hata olmuş olur Elbette Mu’min, hata edecek kıvamda yaşar, her an yeni bir hata yapabilir Onemli olan Mu’minin samimiyetini bozmaması, Allah’a vermiş olduğu sozden caymamasıdır
Zinanın hukmu İslam Dininde acıktır Sucunu Hakim'in huzurunda dort defa ayrı ayrı itiraf ederek cezanın verilmesini isteyen veya dort şahidi bulunan birisi hakkında karar verilir Şayet bu insan evli ise recm cezası, yoksa bekar bir insan icin verilecek karar recm değildir, yuz değnek sopa vurulur
Fakat sucunu itiraf etmeyen veya yaptığı bu fiili kimse gorup şikayet etmemiş ise bu insanın yapacağı tek şey gunahından dolayı pişmanlık gosterip bir daha yapmamak uzere tovbe etmektir
Ayrıca boyle bir suc işleyen kimse sucunu itiraf etse bile şu anda bunun cezasını uygulayacak bir merci yokturGeriye iki şey kalıyor Biri kul hakkıdır Varsa helalleşmek gerekir Diğeri de Allah hakkı icin tovbe, istiğfar etmek ve bir daha o gunaha girmemektir
İnsan hem iyilik hem de kotuluk yapmaya uygun yaratılmıştır Onun icin zaman zaman isteyerek veya istemeyerek gunahlara girebiliyor Bu konuda Kur’anı Kerim de, Allah, kendisine şirk koşulmasının dışındaki istediği kimselerin butun gunahlarını bağışlar (Nisa Suresi,48;116) buyurarak hangi gunah olursa olsun affedebileceğini bildirmektedir
Kitaplarımız da canı gonulden yapılan tovbenin Allah tarafından kabul edileceği ifade edilir Nitekim Allah’u Teala, Ey iman edenler, nasuh tovbe ile tovbe edin ki Allah da sizin kabahatlerinizi affetsin ve altlarından ırmaklar akan cennetlerine koysun
(Tahrim Suresi,8) buyurarak yapılan tovbelerin kabul edileceğini beyan eder Ayette gecen nasuh tovbe ise şoyledir:
1Allah’a karşı gunah işlediğini bilerek, bu gunahtan dolayı Allah’a sığınmak ve pişman olmak
2Bu sucu işlediği icin uzulmek, Yaratıcıya karşı boyle bir gunah işlediğinden dolayı vicdanen rahatsız olmak
3Bir daha boyle bir suca donmeyeceğine dair bir karar icerisinde olmak
4Kul hakkını ilgilendiriyorsa onunla helalleşmek
Bir hadiste Peygamberimiz şoyle buyurmuş Nasuh tovbe şudur:
Gunahlara pişmanlık
Farz ibadetleri yapmak
Zulum ve duşmanlık yapmamak
Kırgın ve kuskunlerle barışmak
Bir daha o gunaha donmemek uzere karar vermek
İnşallah bu şartları yerine getirirsek Allah’ın tovbelerimizi kabul edeceğinden umitli oluruz
Ancak insan her zaman korku ve umit icerisinde olmalı Ne ibadetlerimize guvenip ovunebiliriz Ne de gunahlarımızdan umitsizliğe duşebiliriz Ben cok iyiyim, bu işi hallettim demek ne kadar yanlışsa; ben bittim, beni Allah kabul etmez demek de o kadar yanlıştır Ayrıca, sucunu anlayıp tovbe edip, Allah’a sığınmak da buyuk bir ibadettir
Gunah işleyen Mu’min, samimi bir tevbe eder, tevbesinden de caymazsa Allah onu mağfiret buyurur Tevbeyi sulandırmak yeni bir hata olmuş olur Elbette Mu’min, hata edecek kıvamda yaşar, her an yeni bir hata yapabilir Onemli olan Mu’minin samimiyetini bozmaması, Allah’a vermiş olduğu sozden caymamasıdır
Zinanın hukmu İslam Dininde acıktır Sucunu Hakim'in huzurunda dort defa ayrı ayrı itiraf ederek cezanın verilmesini isteyen veya dort şahidi bulunan birisi hakkında karar verilir Şayet bu insan evli ise recm cezası, yoksa bekar bir insan icin verilecek karar recm değildir, yuz değnek sopa vurulur
Fakat sucunu itiraf etmeyen veya yaptığı bu fiili kimse gorup şikayet etmemiş ise bu insanın yapacağı tek şey gunahından dolayı pişmanlık gosterip bir daha yapmamak uzere tovbe etmektir
Ayrıca boyle bir suc işleyen kimse sucunu itiraf etse bile şu anda bunun cezasını uygulayacak bir merci yokturGeriye iki şey kalıyor Biri kul hakkıdır Varsa helalleşmek gerekir Diğeri de Allah hakkı icin tovbe, istiğfar etmek ve bir daha o gunaha girmemektir
İnsan hem iyilik hem de kotuluk yapmaya uygun yaratılmıştır Onun icin zaman zaman isteyerek veya istemeyerek gunahlara girebiliyor Bu konuda Kur’anı Kerim de, Allah, kendisine şirk koşulmasının dışındaki istediği kimselerin butun gunahlarını bağışlar (Nisa Suresi,48;116) buyurarak hangi gunah olursa olsun affedebileceğini bildirmektedir
Kitaplarımız da canı gonulden yapılan tovbenin Allah tarafından kabul edileceği ifade edilir Nitekim Allah’u Teala, Ey iman edenler, nasuh tovbe ile tovbe edin ki Allah da sizin kabahatlerinizi affetsin ve altlarından ırmaklar akan cennetlerine koysun
(Tahrim Suresi,8) buyurarak yapılan tovbelerin kabul edileceğini beyan eder Ayette gecen nasuh tovbe ise şoyledir:
1Allah’a karşı gunah işlediğini bilerek, bu gunahtan dolayı Allah’a sığınmak ve pişman olmak
2Bu sucu işlediği icin uzulmek, Yaratıcıya karşı boyle bir gunah işlediğinden dolayı vicdanen rahatsız olmak
3Bir daha boyle bir suca donmeyeceğine dair bir karar icerisinde olmak
4Kul hakkını ilgilendiriyorsa onunla helalleşmek
Bir hadiste Peygamberimiz şoyle buyurmuş Nasuh tovbe şudur:
Gunahlara pişmanlık
Farz ibadetleri yapmak
Zulum ve duşmanlık yapmamak
Kırgın ve kuskunlerle barışmak
Bir daha o gunaha donmemek uzere karar vermek
İnşallah bu şartları yerine getirirsek Allah’ın tovbelerimizi kabul edeceğinden umitli oluruz
Ancak insan her zaman korku ve umit icerisinde olmalı Ne ibadetlerimize guvenip ovunebiliriz Ne de gunahlarımızdan umitsizliğe duşebiliriz Ben cok iyiyim, bu işi hallettim demek ne kadar yanlışsa; ben bittim, beni Allah kabul etmez demek de o kadar yanlıştır Ayrıca, sucunu anlayıp tovbe edip, Allah’a sığınmak da buyuk bir ibadettir