Zoom, manzaralı arama konusundaki muvaffakiyetini artık de e-posta ve takvim uygulamaları ile sürdürmek istiyor üzere gözüküyor. The Information’ın haberine nazaran, şirket son 2 yılın birçoklarını Zmail ve Zcal olarak bilinen uygulamalarını geliştirmeye harcamış durumda. Hatta bu uygulamaların Kasım ayındaki yıllık Zoomtopia konferansında duyurulabileceği söyleniyor.
The Information, Zoom’un bu yeni uygulamaları hayatta kalmak için gerekli görebileceğini öne sürüyor. Zoom yakın vakitte 3 aylık gelirde 1,1 milyar dolar kaybederken büyümesinin yavaşladığını ve pay senedi fiyatının pandemi öncesi düzeylere düştüğünü gördü.
Öte yandan Zoom, kendini Google ve Microsoft’a karşı rekabet eden birçok şirketin son vakitlerde uğraşmak zorunda kaldığı misal durumda buluyor. Zoom’un kıymetli bir zayıflığı, birçok işletmenin uygulamayı Workspace ve Office 365 ile birlikte kullanması. Bunlar, bir şirketin üretkenlik muhtaçlıklarının birçoklarını karşılayabilecek kapsamlı paketler olarak karşımıza çıkıyor.
Ek olarak Google ve Microsoft, Gmail ve Outlook’u geliştirmek için yıllarını harcamışken ve bu eserler piyasaya hakimken, e-posta ve takvim istemcilerinin Zoom’un rakiplerini geride bırakmasına nasıl yardımcı olacağı merak konusu.