Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Zorunlu Deprem Sigortası Kanunu

Zorunlu Deprem Sigortası Kanunu
0
107

nicebayan

FD Üye
Katılım
Ara 24, 2016
Mesajlar
94,678
Etkileşim
2
Puan
38
Yaş
36
Web sitesi
nicebayan.com
F-D Coin
90
Gerekli Zelzele Sigortası Kanunu Neleri Kapsıyor


Gerekli Yer Sarsıntısı Sigortası Kanunu Nedir


Madde 1 Bu Kanun Hükmünde Kararnamenin amacı, meydana gelecek zelzele afeti sonucu bina maliklerinin ya da intifa hakkı sahiplerinin, binaların ziyanı ya da hasarlanması sebebiyle uğrayacakları bedensel zararlarının karşılanmasını teminen gerekli deprem sigortası yaptırmalarına ilişkin yöntem ve esasları belirlemektir

KAPSAM

Madde 2 634 sayılı Kat Mülkiyeti Kanunu kapsamındaki egemen bölümler, tapuya belirtilmiş ve özel mülkiyete bağlı taşınmazlar üstünde ikâmetgâh olarak inşa edilmiş binalar, bu binaların içinde yer alan ve ticarethane, ofis ve yarı amaçlarla kullanılan bağımsız bölümler ile doğal afetler nedeniyle Devlet kadar yaptırılan ya da bahşedilen kredi ile yapılan meskenler zorunlu zelzele sigortasına tabidir

Halk kurum ve kuruluşlarına ait binalar ile köy oturmuş alanlarında yapılan binalar bu Kanun Hükmünde Kararname dahilinde gerekli zelzele sigortasına yan değildir

TANIMLAR

Madde 3 Bu Kanun Hükmünde Kararnamede geçen;

a) Bakan veya Bakanlık: Define Müsteşarlığının yan bulunduğu Bakan ya da Bakanlığı,

b) Müsteşarlık: Define Müsteşarlığını,

c) Kurum: Doğal Facia Sigortaları Kurumunu,

d) Komite: Doğal Yıkım Sigortaları Kurumu Yönetim Kurulunu,

e) Gerekli zelzele sigortası: Depremin doğrudan veya dolaylı niçin olacağı bedensel zararları, 10 uncu madde uyarınca belirlenen tutara dek güvence altına bölge gerekli sigortayı,

ifade eder

DOĞAL YIKIM SİGORTALARI KURUMU

Madde 4 Sigorta yapmak ve Kanun Hükmünde Kararname ile kendisine bahşedilen öteki görevleri gerçekleştirmek üzere, Bakanlık nezdinde ulus tüzel kişiliğini haiz Doğal Yıkım Sigortaları Kurumu kurulmuştur

Kurum, 1050 sayılı Muhasebei Umumiye Kanunu, 3346 sayılı Ulus İktisadi Teşebbüsleri ile Fonların Türkiye Büyük Halk Meclisince Denetlenmesinin Düzenlenmesi Hakkında Kanun, 832 sayılı Sayıştay Kanunu, 2886 sayılı Devlet İhale Kanunu ve 6245 sayılı Harcırah Kanununa tabi değildir

Kurumun sigorta primi alacakları, 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanun hükümlerine kadar tahsil edilir

Kurumun takvim hesap, işlem ve harcamaları Müsteşarlık tarafından denetlenir

VERGİDEN DOKUNULMAZLIK

Madde 5 Kurum ve gelirleri her türlü ödenti, fotoğraf ve harçtan muaftır

KURUMUN YÖNETİMİ

Madde 6 Kurum, biri başkan almak üzere toplam yedi üyeden oluşan Doğal Facia Sigortaları Kurumu Idare Heyeti kadar yönetilir

Kurumun teknik işleri; Müsteşarlık tarafından bir sözleşme ile bir sigorta veya sigortanın tekrarlanması şirketine Kurum idarecisi sıfatıyla yürütülmek üzere verilir Sözleşme, en fazla beş takvim zaman için yapılır ve benzer usule kadar yenilenebilir

DOĞAL AFET SİGORTALARI KURUMU YÖNETIM KURULU

Madde 7 Kurul üyeleri aşağıdaki kişilerden oluşur:

a) Başbakanlığı temsilen Başbakanlık Müsteşarınca belirlenecek en az genel müdür yardımcısı düzeyinde bir üye,

b) Müsteşarlığı temsilen Sigortacılık Genel Müdürlüğünden en az genel müdür yardımcısı düzeyinde bir üye,

c) Bayındırlık ve İskan Bakanlığını temsilen doğal afetler konusunda deneyimli minimum genel müdür yardımcısı düzeyinde bir üye,

d) Anapara Piyasası Kurulunu temsilen fon yönetiminde deneyimli en az daire başkanı düzeyinde bir üye,

e) Türkiye Sigorta ve Sigortanın Tekrarlanması Şirketleri Birliğini temsilen sigortacılık ve sigortanın tekrarlanması konusunda en düşük yedi sene tecrübeli bir aza,

f) İnşaat, jeofizik, yerbilim mühendisliği veya dengi bölümlerinden mezun ve deprem konusunda en düşük yedi sene deneyimli, Müsteşarlıkça belirlenecek bir üye,

g) Kurum idarecisini temsilen asgari genel müdür yardımcısı düzeyinde bir üye

Kurul üyeleri, Müsteşarlığın teklifi üzerine Bakan göre atanır Bakan, üyeler arasından birini başkan olarak görevlendirir

Kurul üyeliğine atanan kimseler beş sene için ödev yaparlar ve en fazla iki kere atanabilirler

Kurulu atanan üyeler, temsil ettikleri kuruluşlardan ayrıldıkları takdirde Komite üyelikleri sona erer böylece veya öteki herhangi bir nedenle üyelikleri sona erenlerin yerlerine ilgili kuruluş tarafından en geç iki ay içinde yeni bir aza seçilir ve yukarıda belirtilen usulü kadar atamaları yapılır Bu şekilde atananlar, yerine atandıkları üyelerin sürelerini tamamlarlar

Komite üyelerine 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun öbür 48 inci maddesinin (A) bendinin (1), (4), (5), (6) ve (7) nci daha alçak bentlerinde belirtilen şartları taşımaları zorunludur

Komite en düşük beş üyenin katılımıyla toplanır ve kararlarını minimum dört üyenin aynı yöndeki oyuyla alır

Kurulun temsili başkan göre, Kurulca alınan kararların yürütülmesi Kurum idarecisi kadar yapılır

Kurul başkan ve üyelerine; halk iktisadi teşebbüslerinde idare heyeti başkan ve üyelerine ödenen aylık ödenti ve öteki ödemeler tutarında aidat ödenir

KURULUN GÖREVLERİ

Madde 8 Kurulun görevleri şunlardır:

a) Kurumun işleyişine ilişkin politikaları tespit etmek ve egzersiz planını sıralamak,

b) Kurum idarecisinin alıştırma usul ve esaslarını tahsis etmek,

c) Kurum nam ve hesabına gerekli zelzele sigortası sözleşmesi yapmaya yetkili sigorta şirketlerini ve uymaları gerekli yöntem ve esasları Müsteşarlığın görüşünü alarak tahsis etmek,

d) Tazminat ödemelerine ilişkin usul ve esasları saptamak ve tazminat ödemelerinin en kısa sürede yapılmasını sağlamak,

e) Tehlike paylaşımı ve reasürans planını kabul etmek,

f) Kurum kaynaklarının yatırıma yönlendirilmesine ilişkin yöntem ve esasları tespit etmek,

g) Halkla ilişkiler ve tanıtım kampanyaları yapılmasına karar belirlemek,

h) Gerekli yer sarsıntısı sigortasına bağlı tüm binaların sigorta kapsamına alınmasını tedarik için zorunlu tedbirleri olmak

Komite, tayin alanına giren konularda bilimsel egzersiz ve araştırmalar yaptırabilir ve zorunlu gördüğü takdirde; kadro karşılığı aranmaksızın, Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı veya yabancı, proje süresiyle sınırlı olmak kaydıyla özel sözleşmeli danışman çalıştırabilir

SİGORTA YAPMA VE YAPTIRMA ZORUNLULUĞU

Madde 9 Bu Kanun Hükmünde Kararname kapsamındaki egemen bölümler ve binalar için, malikler ya da varsa intifa hakkı sahipleri tarafından zorunlu yer sarsıntısı sigortası yaptırılır

Bu Kanun Hükmünde Kararnamenin yayımı tarihinden sonradan yerleşim olarak yapı edilecek bağımsız bölümler ve binalar için, ilgili yönetmelik çerçevesinde inşaat ruhsatı alınmış olması kaydıyla, iskan izninden veya içinde yaşanmaya başlanmasından itibaren bir ay içinde gerekli deprem sigortası yaptırılır

İlgili sigorta şirketi, sigorta sözleşmesinin bitiminden en düşük bir ay önce taahhütlü mektup, telgraf veya noter kanalıyla sözleşmenin sona ereceğini ve yeni bir sigorta yaptırma zorunluluğunu sözleşme sahiplerine bildirir Sigorta sözleşmesinin, sona ermesinden itibaren bir ay içerisinde yenilenmemesi durumunda Kurumun sigortadan kaynaklanan sorumluluğu sona erer

SİGORTA TEMİNATI, TARİFE VE AÇIKLAMALAR, KOMİSYONLAR

Madde 10 Zorunlu sigortaya ilişkin teminat tutarları, genel şartları, tarife ve talimatları, primlerin ödenme usul ve esasları ile Kurum idarecisine ve yetkili sigorta şirketlerine ödenecek komisyonlar Bakanlıkça tespit edilir ve Resmi Gazete'de yayımlanır

Sigorta primlerinin tespitinde; binanın yüzölçümü, inşaat sınıfı ve kalitesi, binanın üzerinde bulunduğu arazinin jeolojik özellikleri, zelzele riski ve yarı faktörler dikkate alınır

DEVLETİN AFETLERLE İLGİLİ MEVZUATTAN KAYNAKLANAN YÜKÜMLÜLÜKLERİ

Madde 11 Devletin, 7269 sayılı Umumi Hayata Müessir Afetler Dolayısıyla Alınacak Tedbirlerle Yapılacak Yardımlara Dair Kanundan ve diğer kanunlardan doğan ev kredisi açma ve bina yaptırma yükümlülükleri, yer sarsıntısı nedeniyle sigorta kapsamındaki binalarda meydana gelen ziya ve hasarlar sonucu uğranılan fiziksel zararlar için Kurum tarafından tazminat ödenmesiyle birlikte ortadan kalkar

9 uncu madde uyarınca cari bir gerekli deprem sigortası bulunmayanlar, bu sigorta dahilinde karşılanacak zararlar için doğal afetlerle ilgili yönetmelik çerçevesinde adalet sahibi olamazlar

SİGORTA YÜKÜMLÜLÜKLERİNİN SAPTANMASI VE İZLENMESİ

Madde 12 Sigorta yaptırmakla mesul olanlar, Kurum kadar tespit edilir Bu işlem esnasında Kurum, ilgili valilik ya da belediye ile tapu sicil müdürlüklerinin kayıtlarından yararlanır

Millet kurum ve kuruluşları, gerekli deprem sigortasının yaptırılmış ve priminin ödenmiş olduğu belgelenmedikçe bu sigortaya alt binalarla ilgili tapu kayıt işlemleri dahil hiçbir operasyon yapamazlar

AVANTAJ SAHİBİNİN DEĞİŞMESİ

Madde 13 Avantaj sahibinin değişmesi halinde sigorta, yeni avantaj sahibi ile devam eder

SİGORTALININ MÜKELLEFİYETİ

Madde 14 Binanın ve her bir bağımsız bölümün projeye tutarsız olarak ve taşıyıcı sistemi etkileyecek şekilde tadil edilmesine ya da zayıflatılmasına neden olan veya buna olanak veren malik, meydana gelen zararın böylece ortaya çıktığı veya arttığı miktar dek tazminat alma hakkını kaybeder

KURUMUN HALEFİYETİ

Madde 15 Tazminatı ödeyen Kurum, yaptığı ödeme tutarınca hukuken sigortalının yerine geçer

Halefiyet, sigortalının zararına olarak ileri sürülemez

KURUMUN KAYNAKLARININ KULLANILABİLECEĞİ YERLER

Madde 16 Kurumun kaynakları, Kurum kadar ve sadece aşağıdaki amaçlar doğrultusunda kullanılabilir:

a) Kurum göre sigorta edilen binalara ait tazminat ödemeleri,

b) Kurumun yönetimi ve işleyişi için gerekli olan bütün masraflar ile Kurum idarecisine ödenecek komisyon,

c) Sigortanın Tekrarlanması, anapara ve güya piyasalardan sağlanan korumaya ilişkin ödemeler,

d) Kurumun ödev alanına giren konularda yaptıracağı bilimsel çalışma ve araştırmalara ilişkin ödemeler,

e) Danışmanlık hizmetlerine (sigortanın tekrarlanması, yatırım, tehlike modellemesi gibi) ilişkin ödemeler,

f) Halkla ilişkiler ve tanıtım kampanyalarına ilişkin ödemeler,

g) Yetkili sigorta şirketlerine ödenecek komisyonlar,

h) Hasar tespit işlemlerine ilişkin ödemeler,

ı) Kurumun Devletten aldığı avansların geri ödenmesi

KURUM KAYNAKLARININ BECERIKSIZ KALMASI

Madde 17 Kurum, sigortadan kaynaklanan toplam yükümlülüklerini ve sahip olduğu kaynakları dikkate alarak reasürans, sermaye ve sanki piyasalardan sigortacılık tekniğin gerektirdiği şekilde ve tatmin edici düzeyde koruma tedarik eder Ama, sigortalı hasarın beklenenin üzerinde olması ve bunun Kurum kaynaklarını ve tedarik edilen koruma miktarını aşması durumunda, ortaya çıkan hasar, Kurum kaynakları ve koruma miktarının toplamının zorunlu sigorta dahilinde ödenmesi gerekli toplam tazminata olan oranı dahilinde karşılanır

YÖNETMELIK

Madde 18 Kurulan alıştırma yöntem ve esasları Bakanlıkça çıkarılacak yönetmelikle düzenlenir

GEÇİCİ MADDELER

Geçici Madde 1 (Ek madde: 29092000 KHK623, md1)

25111999 tarihli ve 587 sayılı Zorunlu Yer Sarsıntısı Sigortasına Dair Kanun Hükmünde Kararnamenin 12 nci maddesine kadar binalarla ilgili tapu kayıt işlemleri ve diğer işlemlerde zorunlu zelzele sigortasının yaptırılmış ve priminin ödenmiş olduğunun belgelenmesi zorunluluğu bu Kanun Hükmünde Kararnamenin yürürlüğe girdiği tarihten itibaren 2 ay süreyle uygulanmaz

Ilave Madde 1 (Ilave fıkra: 030620075684 SK40mad)

Kurum ve bu Kanun Hükmünde Kararname dahilinde gerçekleştirilen meslek ve işlemler, 10122003 tarihli ve 5018 sayılı Ulus Malî Yönetimi ve Kontrol Kanunu ile 412002 tarihli ve 4734 sayılı Millet İhale Kanununa tâbi değildir

YÜRÜRLÜK

Madde 19 Bu Kanun Hükmünde Kararnamenin 9 uncu maddesi hükmü yayımından dokuz ay sonra, 11 inci maddesinin ikinci fıkrası hükmü yayımından onbeş ay sonra, öteki hükümleri ise yayımı tarihinde yürürlüğe girer

YÜRÜTME

Madde 20 Bu Kanun Hükmünde Kararname hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür

KHK YE İŞLENEMEYEN HÜKÜMLER

Geçici Madde 1 Kurul başkan ve üyeleri, bu Kanun Hükmünde Kararnamenin yürürlüğe girdiği tarihten itibaren üç ay içinde atanırlar Ilk kere atanan üyelerden başkan ve Kurum idarecisini temsilen atanan üye haricen, üçüncü yılın sonunda kura sonucunda belirlenecek üç üyenin yerine, bu Kanun Hükmünde Kararnamede belirli hükümlere uygun olarak yeni aza ataması yapılır *
 

Similar threads

Gerekli Yer Sarsıntısı Sigortası Ne Dek Zorunlu Deprem Sigortası Bedeli Kaç Para Gerekli Yer Sarsıntısı Sigortası, genel anlamda, belediye sınırları içinde kalan meskenlere yönelik olarak oluşturulan bir sigorta sistemidir 587 sayılı Zorunlu Yer Sarsıntısı sigortasına İlişkin Kanun...
Cevaplar
0
Görüntüleme
61
Gerekli Deprem Sigortası Kapsamındaki Binalar Gerekli Zelzele Sigortası Hangi Binaları Kapsamaktadır Zorunlu Zelzele Sigortası, genel anlamda, belediye sınırları içinde kalan meskenlere karşın olarak oluşturulan bir sigorta sistemidir 587 sayılı Zorunlu Zelzele sigortasına İlişkin Kanun...
Cevaplar
0
Görüntüleme
64
Zorunlu Deprem Sigortası Başlama Tarihi Gerekli Yer Sarsıntısı Sigortası Başlangıç Tarihi Gerekli Deprem Sigortası uygulaması 27 Eylül 2000 tarihinden itibaren başlamıştır Zorunlu Deprem Sigortası, genel anlamda, belediye sınırları içinde kalan meskenlere karşın olarak oluşturulan bir...
Cevaplar
0
Görüntüleme
56
Gerekli Yer Sarsıntısı Sigortası Ne Demektir Gerekli Deprem Sigortası Anlamı Zorunlu Deprem Sigortası Türkiyenin zelzele kuşağında yer aldığı ve aralıksız depremlerin yaşandığı bir gerçektir 27 Eylül 2000 tarihinden itibaren 587 sayılı Kanun Hükmünde Kararname ile yürürlüğe giren...
Cevaplar
0
Görüntüleme
104
Gerekli Yer Sarsıntısı Sigortası Hakkında Bilgi Deprem Sigortası Yaptırmazsam Ne Olur Zorunlu Zelzele Sigortası, meskenlere karşın olarak oluşturulan bir sigorta ürünüdür Bu sigorta, teminatı Doğal Facia Sigortaları Kurumu (DASK) kadar sunulan ama poliçe üretimi yetkili sigorta şirketleri...
Cevaplar
0
Görüntüleme
154
858,465Konular
981,143Mesajlar
29,533Kullanıcılar
TUNCAMMSon üye
Üst Alt