elektronikci
FD Üye

Eğer Instagram akışınızın takip etmediğiniz hesaplardan, yani Instagram'ın size önerdiği hesaplardan giderek daha fazla Reels içermesi hoşunuza gidiyorsa, önümüzdeki yıl sizin için yeterli bir yıl olacak üzere görünüyor.
Meta CEO’su Mark Zuckerberg, Instagram ve Facebook kullanımı sırasında şirketin tavsiye edilen hesaplardan gelen içerik ölçüsünü 2023’ün sonuna kadar iki katın üzerine çıkaracağını söyledi. Bu tavsiyelerin şu anda Facebook üzerindeki içeriklerin yalnızca yüzde 15’ini oluşturduğunu ve Instagram’da şimdiden daha yüksek olduğunu belirtti.
Zuckerberg’in “Keşif Motoru” kurulması olarak isimlendirdiği bu atılım, Facebook ve Instagram’ın kullanıcının toplumsal kümelerinden yahut arkadaş listesinden gelen yayınları göstermeye yönelik geçmişinden hayli radikal bir ayrımı temsil ediyor. Bu değişimin, TikTok’un kullanıcılara farklı kaynaklardan görüntüler göstermek için AI’yi ağır bir formda kullanması ile rekabet etmesi amaçlanıyor. Bu yaklaşım, TikTok’u süratli bir formda Dünya’nın en çok kullanılan uygulamalarından biri yaparken, büsbütün yeni bir içerik geliştiricisi iktisadı oluşturdu.
Zuckerberg, Çarşamba günü Meta’nın ikinci çeyrek gelir duyurusu sırasında “AI’nin insanların ilgi alımlı bulduğu ek içerikleri bulmasından ötürü, etkileşimimizi ve yayın akışlarımızın kalitesini arttırıyor” dedi. Meta’nın, yeni tavsiyeler için gelişmiş bir yapay zeka kullanacağını da kelamlarına ekledi…