nicebayan
FD Üye
- Katılım
- Ara 24, 2016
- Mesajlar
- 94,678
- Etkileşim
- 2
- Puan
- 38
- Yaş
- 36
- Web sitesi
- nicebayan.com
- F-D Coin
- 90
2019 zümre toplantı tutanağı örnekleri,2019 zümre görüşme tutanağı taslağı,2019 zümre görüşme tutanağı örnek
2010–2019 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI İLKÖĞRETİM OKULU MATEMATİK DERSİ DÖNEM ZÜMRE ÖĞRETMENLER KURULU TOPLANTI TUTANAĞIDIR
Buluşma Tarihi : 2019
Toplantı Yeri : Öğretmenler Odası
Toplantıya Katılanlar: (Zümre Başkanı, Okul Müdürü),
(Matematik Öğretmeni)
Buluşma No :1
Gündem Maddeleri:
1 Açılış ve teftiş
2 Yazman seçimi
3 Türk Milli Eğitiminin genel amaçlarının okunması
4 Atatürk Ilke ve İnkılâpları öğretim esaslarının okunması
5 Bir önceki yılın zümre kararlarının değerlendirilmesi
6 Eğitim öğretim programının incelenerek ortak ders anlayışının ve ders işleyişinin oluşturulması
7 Öğrencilerin eğitim durumları ve çevre özellikleri
8 Ünitelendirilmiş takvim planların hazırlanması
9 Konuların işlenişinde kullanılacak usul, teknik ve metotların belirlenmesi
10 Yeni İlköğretim Kurumları Yöneltmeliği ’nde yapılan değişikliklerin değerlendirilmesi
11 Eğitim öğretim yılında uygulanacak sınavların zamanlarının belirlenmesi
12 Öğrencilere verilecek projelerin konusunun, verilme, toplanma ve değerlendirme esaslarının belirlenmesi
13 Dilek ve temenniler
Gündem Maddelerinin Görüşülmesi:
1 Matematik zümre öğretmenleri toplantısı başkanlığında başladı Yapılan yoklamada Matematik Öğretmeni nın toplantıda hazırlanmış olarak bulunduğu saptandı
2 zümre başkanı göre yazman olarak seçildi
3 Zümre Başkanı kadar 1739 sayılı kanunun okunarak Türk Ulusal Eğitimin genel amaçları belirtildi Türk Mili Eğitiminin esas ilkeleri:
Genellik ve eşitlik, Ferdin ve toplumun ihtiyaçları,Yöneltme
Eğitim hakkı,Fırsat ve imkan eşitliği,Senaryo,Atatürk prensip ve inkılapları, Atatürk milliyetçiliği
Demokrasi eğitimi,Laiklik,Bilimsellik,Planlılık,Karma eğitim,Okul aile işbirliği,bitmiş eğitim
4 Zümre Başkanı kadar 2104 sayılı tebliğler dergisinden Atatürk inkılâp ve ilkelerinin öğretim esasları okundu Atatürkçülük konularının işlenmesine karşın olarak 2504 sayılı tebliğler dergisi incelendi Derslerde Atatürk ’ün yaşamının ve bilime verdiği önemin bilhassa matematiğe verdiği önemin ve getirdiği yeniliklerin anlatılması kararlaştırıldı
5 Bir önceki yıla ait zümre kararları Matematik Öğretmeni kadar okundu Geçen yıl zümre toplantılarında alınan kararların düzenli olarak uygulandığı ve galibiyet yönünden olumlu bir sonuç alındığı açıkladı
6 Eğitim öğretim programı, takvim ünitelendirilmiş plan doğrultusunda ortak ders işleyişi ve ders anlayışı sağlanmıştır Bunun devamı için sürekli bilgi alışverişi (konu takibi ve eşzamanlılık için) ve kontrollü işbirliğine gidilmesine karar verilmiştir Benzer işbirliği zorunlu duyulduğunda öteki zümre öğretmenleriyle de yapılmalıdır Bütün sınıflarda 2521 sayılı Resmi Gazetede yayınlanan Milli Eğitim Bakanlığı İlköğretim Kurumları Yönetmeliğinde Değiştirme Yapılmasına Dair Yönetmeliğine göre takvim planın değişen programa uygun hazırlanmasına karar verilmiştir
7 Öğrencilerin alıştırma, eğitim durumları ve çevre özellikleri göz önüne alınarak “ilköğretim okulu matematik ders programında bulunan kasıt ve davranışları dikkate alınarak sbs ye karşın derslerin işlenmesine karar verildi
8 Ünitelendirilmiş yıllık planlar eğitim öğretim yılı başında zümre öğretmenlerinin işbirliği ve zümre görüşme tutanağı doğrultusunda hazırlanmasına karar verildi
9 Matematik Öğretmeni tarafından matematik dersinde kullanılan teknikler tümevarım, tümdengelim, problem çözme, anlatım, örnek durum ve soru cevap olarak sıralandı Konular işlenirken mümkün olduğunca alımlı, jurnal yaşamdan örneklerin seçilmesine, alıştırmaların kolaydan zora doğru seçilmesine karar verilmiştir Öğrencilerin mümkün olduğunca çok derse katılımını temin etmek için öğrencilere daha fazla söz verilmesi, kullanım ve problem çözümlemenin arttırılması ve öğrencilerin değişik yollarla katılıma teşvik edilmesine karar verilmiştir Ayrıca derslerde yapılandırılmış grid, kavram haritası, ve diyagramı ve tanılayıcı ağaç modeli ölçeklerinin de uygulanması karalaştırıldı
10 Sınavlar ilköğretim yönetmeliğinin belirtilmiş ölçme ve değerleme esaslarına kadar yapılacaktır 20102019 eğitim öğretim yılında yapılacak olan sınavların ayrıca şimdiden seçmeli hem de yazılmış cevaplandırma gerektirecek şekilde hazırlanarak bir ders saati içerisinde, sorular fotokopi yapılarak, soruların cevaplarının puanları imtihan kâğıtlarında belirtilerek, işlenen son konular ağırlıklı elde etmek üzere sondan başa doğru eksilen bir grafikteki konular dâhilinde hazırlanacak ve uygulanacaktır Öğrencilere asgari bir hafta evvelden imtihan günü ve saati duyurulacak ve ölçme değerlendirme sonuçları en geç on gün içerisinde öğrencilere duyurulmasına karar verilmiştir Bir dönem boyunca 6–7–8 sınıflara 3 sınav yapılmasına karar verilmiştir
Öğrencilerin ders içi performansları, bütün derslerden bir yarıyılda üç adet derse katılım puanı verilerek değerlendirilecektir
11 Sınavların zamanları 6 ,7 ve 8 sınıflar için aşağıdaki tabloda belirtilmiştir
I Dönem I Yazılı
Ekim ayının 4 haftası
II Dönem I Yazılı
Mart ayının 3 haftası
I Dönem II Yazılı
Kasım ayının 4 haftası
II Dönem II Yazılı
Nisan ayının 3 haftası
I Dönem III Yazılı
Ocak ayının 1 haftası
II Dönem III Yazılı
Mayıs ayının 4 haftası
12 Projelerin ilgili 2584 sayılı Tebliğler Dergisinde yapılan ek ve şansın dönmesi kadar okunarak proje konuları, öğrencilere tebliği, toplanma süresi, projelerde istenen nitelikler ve puanlama tespit edilmiştir Buna kadar projelerini Ocak ayının 2 haftasına dek verenler birinci dönem değerlendirilecektir1 dönem projelerini teslim etmeyenler ise 2 dönem Nisan ayının son haftasına kadar projelerini teslim edeceklerdir Projeler pilot kalemle, A4 kâğıdına, tek yanlı olmak üzere silinti kazıntı olmaksızın aşağıdaki ölçekte açıklanmış nitelikler doğrultusunda istenecektir
Proje Değerleme Ölçeği:
· Kapak düzeni %5
· İçindekiler sayfası %2
· İçerik
o Araştırmanın niteliği (okuma, görsel, gözlem, sözlü yardımlar) %10
o Hafıza yürütme, niçin netice ilişkileri %10
o Fikirlerin iyi bir düzende sunumu %10
o Görsel verilerin konuyla ilişkilendirilmesi, uygun yerlerde kullanılması %10
· Dilin kullanımı (Türkçenin ve matematik dilinin doğru kullanımı) %10
· Diğer alanlarla matematiğin ilişkisini görünüm, öteki alanlarla işbirliği %10
· Yaratıcılıközgün düşünceler %10
· Kaynakça sayfası, kaynakların niteliği ve çokluğu %8
· Öğretmenle birlikte yapılan egzersiz takvimine ast kalma %5
· Sunum (Projenin bir topluluk önünde anlatılması, sunuş biçimi, kullanılan dil, kendine güven, topluluğa kendini dinletebilmesi, benden dili) %10
olarak belirlenmiştir
13 Istek ve temenniler bölümünde laf bölge Matematik Öğretmeni öğrencilerin başarısının artması için öğretmenlerin daha fazla çalışması
gerektiğini belirtti Diğer laf alan olmadığından Zümre Başkanı dönemin de başarılarla geçmesini dileyerek toplantının son bulduğunu söyledi
Matematik Mektep Müdürü Öğretmeni
*
2010–2019 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI İLKÖĞRETİM OKULU MATEMATİK DERSİ DÖNEM ZÜMRE ÖĞRETMENLER KURULU TOPLANTI TUTANAĞIDIR
Buluşma Tarihi : 2019
Toplantı Yeri : Öğretmenler Odası
Toplantıya Katılanlar: (Zümre Başkanı, Okul Müdürü),
(Matematik Öğretmeni)
Buluşma No :1
Gündem Maddeleri:
1 Açılış ve teftiş
2 Yazman seçimi
3 Türk Milli Eğitiminin genel amaçlarının okunması
4 Atatürk Ilke ve İnkılâpları öğretim esaslarının okunması
5 Bir önceki yılın zümre kararlarının değerlendirilmesi
6 Eğitim öğretim programının incelenerek ortak ders anlayışının ve ders işleyişinin oluşturulması
7 Öğrencilerin eğitim durumları ve çevre özellikleri
8 Ünitelendirilmiş takvim planların hazırlanması
9 Konuların işlenişinde kullanılacak usul, teknik ve metotların belirlenmesi
10 Yeni İlköğretim Kurumları Yöneltmeliği ’nde yapılan değişikliklerin değerlendirilmesi
11 Eğitim öğretim yılında uygulanacak sınavların zamanlarının belirlenmesi
12 Öğrencilere verilecek projelerin konusunun, verilme, toplanma ve değerlendirme esaslarının belirlenmesi
13 Dilek ve temenniler
Gündem Maddelerinin Görüşülmesi:
1 Matematik zümre öğretmenleri toplantısı başkanlığında başladı Yapılan yoklamada Matematik Öğretmeni nın toplantıda hazırlanmış olarak bulunduğu saptandı
2 zümre başkanı göre yazman olarak seçildi
3 Zümre Başkanı kadar 1739 sayılı kanunun okunarak Türk Ulusal Eğitimin genel amaçları belirtildi Türk Mili Eğitiminin esas ilkeleri:
Genellik ve eşitlik, Ferdin ve toplumun ihtiyaçları,Yöneltme
Eğitim hakkı,Fırsat ve imkan eşitliği,Senaryo,Atatürk prensip ve inkılapları, Atatürk milliyetçiliği
Demokrasi eğitimi,Laiklik,Bilimsellik,Planlılık,Karma eğitim,Okul aile işbirliği,bitmiş eğitim
4 Zümre Başkanı kadar 2104 sayılı tebliğler dergisinden Atatürk inkılâp ve ilkelerinin öğretim esasları okundu Atatürkçülük konularının işlenmesine karşın olarak 2504 sayılı tebliğler dergisi incelendi Derslerde Atatürk ’ün yaşamının ve bilime verdiği önemin bilhassa matematiğe verdiği önemin ve getirdiği yeniliklerin anlatılması kararlaştırıldı
5 Bir önceki yıla ait zümre kararları Matematik Öğretmeni kadar okundu Geçen yıl zümre toplantılarında alınan kararların düzenli olarak uygulandığı ve galibiyet yönünden olumlu bir sonuç alındığı açıkladı
6 Eğitim öğretim programı, takvim ünitelendirilmiş plan doğrultusunda ortak ders işleyişi ve ders anlayışı sağlanmıştır Bunun devamı için sürekli bilgi alışverişi (konu takibi ve eşzamanlılık için) ve kontrollü işbirliğine gidilmesine karar verilmiştir Benzer işbirliği zorunlu duyulduğunda öteki zümre öğretmenleriyle de yapılmalıdır Bütün sınıflarda 2521 sayılı Resmi Gazetede yayınlanan Milli Eğitim Bakanlığı İlköğretim Kurumları Yönetmeliğinde Değiştirme Yapılmasına Dair Yönetmeliğine göre takvim planın değişen programa uygun hazırlanmasına karar verilmiştir
7 Öğrencilerin alıştırma, eğitim durumları ve çevre özellikleri göz önüne alınarak “ilköğretim okulu matematik ders programında bulunan kasıt ve davranışları dikkate alınarak sbs ye karşın derslerin işlenmesine karar verildi
8 Ünitelendirilmiş yıllık planlar eğitim öğretim yılı başında zümre öğretmenlerinin işbirliği ve zümre görüşme tutanağı doğrultusunda hazırlanmasına karar verildi
9 Matematik Öğretmeni tarafından matematik dersinde kullanılan teknikler tümevarım, tümdengelim, problem çözme, anlatım, örnek durum ve soru cevap olarak sıralandı Konular işlenirken mümkün olduğunca alımlı, jurnal yaşamdan örneklerin seçilmesine, alıştırmaların kolaydan zora doğru seçilmesine karar verilmiştir Öğrencilerin mümkün olduğunca çok derse katılımını temin etmek için öğrencilere daha fazla söz verilmesi, kullanım ve problem çözümlemenin arttırılması ve öğrencilerin değişik yollarla katılıma teşvik edilmesine karar verilmiştir Ayrıca derslerde yapılandırılmış grid, kavram haritası, ve diyagramı ve tanılayıcı ağaç modeli ölçeklerinin de uygulanması karalaştırıldı
10 Sınavlar ilköğretim yönetmeliğinin belirtilmiş ölçme ve değerleme esaslarına kadar yapılacaktır 20102019 eğitim öğretim yılında yapılacak olan sınavların ayrıca şimdiden seçmeli hem de yazılmış cevaplandırma gerektirecek şekilde hazırlanarak bir ders saati içerisinde, sorular fotokopi yapılarak, soruların cevaplarının puanları imtihan kâğıtlarında belirtilerek, işlenen son konular ağırlıklı elde etmek üzere sondan başa doğru eksilen bir grafikteki konular dâhilinde hazırlanacak ve uygulanacaktır Öğrencilere asgari bir hafta evvelden imtihan günü ve saati duyurulacak ve ölçme değerlendirme sonuçları en geç on gün içerisinde öğrencilere duyurulmasına karar verilmiştir Bir dönem boyunca 6–7–8 sınıflara 3 sınav yapılmasına karar verilmiştir
Öğrencilerin ders içi performansları, bütün derslerden bir yarıyılda üç adet derse katılım puanı verilerek değerlendirilecektir
11 Sınavların zamanları 6 ,7 ve 8 sınıflar için aşağıdaki tabloda belirtilmiştir
I Dönem I Yazılı
Ekim ayının 4 haftası
II Dönem I Yazılı
Mart ayının 3 haftası
I Dönem II Yazılı
Kasım ayının 4 haftası
II Dönem II Yazılı
Nisan ayının 3 haftası
I Dönem III Yazılı
Ocak ayının 1 haftası
II Dönem III Yazılı
Mayıs ayının 4 haftası
12 Projelerin ilgili 2584 sayılı Tebliğler Dergisinde yapılan ek ve şansın dönmesi kadar okunarak proje konuları, öğrencilere tebliği, toplanma süresi, projelerde istenen nitelikler ve puanlama tespit edilmiştir Buna kadar projelerini Ocak ayının 2 haftasına dek verenler birinci dönem değerlendirilecektir1 dönem projelerini teslim etmeyenler ise 2 dönem Nisan ayının son haftasına kadar projelerini teslim edeceklerdir Projeler pilot kalemle, A4 kâğıdına, tek yanlı olmak üzere silinti kazıntı olmaksızın aşağıdaki ölçekte açıklanmış nitelikler doğrultusunda istenecektir
Proje Değerleme Ölçeği:
· Kapak düzeni %5
· İçindekiler sayfası %2
· İçerik
o Araştırmanın niteliği (okuma, görsel, gözlem, sözlü yardımlar) %10
o Hafıza yürütme, niçin netice ilişkileri %10
o Fikirlerin iyi bir düzende sunumu %10
o Görsel verilerin konuyla ilişkilendirilmesi, uygun yerlerde kullanılması %10
· Dilin kullanımı (Türkçenin ve matematik dilinin doğru kullanımı) %10
· Diğer alanlarla matematiğin ilişkisini görünüm, öteki alanlarla işbirliği %10
· Yaratıcılıközgün düşünceler %10
· Kaynakça sayfası, kaynakların niteliği ve çokluğu %8
· Öğretmenle birlikte yapılan egzersiz takvimine ast kalma %5
· Sunum (Projenin bir topluluk önünde anlatılması, sunuş biçimi, kullanılan dil, kendine güven, topluluğa kendini dinletebilmesi, benden dili) %10
olarak belirlenmiştir
13 Istek ve temenniler bölümünde laf bölge Matematik Öğretmeni öğrencilerin başarısının artması için öğretmenlerin daha fazla çalışması
gerektiğini belirtti Diğer laf alan olmadığından Zümre Başkanı dönemin de başarılarla geçmesini dileyerek toplantının son bulduğunu söyledi
Matematik Mektep Müdürü Öğretmeni
*