Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

2019'un dijital trendlerine bakış

2019'un dijital trendlerine bakış
0
239

makaleci

FD Üye
Katılım
Ocak 14, 2020
Mesajlar
87,772
Etkileşim
8
Puan
38
Yaş
37
F-D Coin
73
Dijital Dönüşüm Danışmanı Murat Erdör, 2019 yılında dijital ortamda öne çıkacak, yeni yıla damgasını vuracak trendleri açıkladı. Trendlerle ilgili malumat veren Murat Erdör, yapay zeka teknolojilerdeki büyük yükselişin 2019’da daha da hissedileceğini, 5G Mobil pratiklerin yanı sıra e-spor, online eğitim, perakende, yapay zeka destekli tahliller üzere meydanlardaki pratiklerin günlük hayatımıza daha çokça nüfuz edeceği söz etti.


2019-dijital-trendler.jpg

Me Consultancy kurucusu Murat Erdör'ün açıklamalarına nazaran, 2019 yılına damgasını vurması beklenen dijital trendler şu biçimde:

dijital-donusum-danismani-murat-erdor.jpg
1. 5G Mobil tatbikler geliyor
Şu an kullandığımız 4G LTE ağından çok daha süratli hizmet vermesi beklenen 5G teknolojisini yakın devranda her mekanda görmeye başlayacağız.

2019 yılında 5G tatbikleri yerkürenin kimi gelişmiş memleketlerinde nokta bulacak. 2019 yılı ahir ise 5G destekli cihazların tanıtılması bekleniyor. Lakin tüm temel şebekelerin 5G’ye yönelik servisleri ise 2021 yılında hayatımızda olacak.

2. Chatbots’lar yaygınlaşacak
Yapay zeka formlarının hayatlarımıza girmesi biçiminde tanımlayabileceğimiz Chatbotslar, yakın hengamda telefon ve bilgisayarları kullanma biçimimizi kesin olarak değiştirecek. Chatbotslar, gelecekte kullanıcıların söylediklerini çok kısa müddette tahlil edecek ve kullanıcıların isteklerini yanına getirmek için onları yönlendirecek.

3. Yapay Zeka (AI) destekli tahliller
Önümüzdeki yıl, yerküre çapında hükümetler ve tüketici pazarları da dahil olmak üzere birçok işletmede varsayıma dayalı tahlil, makine tahsili ve doğal lisan sürece üzere teknolojilerin benzersiz bir karışımını olan yapay zeka tahlilleri devreye sokulacak. Yapay zeka, kullanıcılarından gelen geri bildirimlerden daima olarak öğrenen teknolojiler ve bu teknolojilerin sunacağı hizmetler sayesinde pazarlamayı büyük ölçüde değiştirecek ve gündelik hayatlarımıza daha ziyade nüfuz edecek.

4. Akıllı hoparlörler geliyor
Kullanıcılar tarafından ilgi gören Amazon Alexa, Google Home ve Apple HomePod üzere akıllı hoparlörler, son birkaç yıldır tüketici teknolojisi pazarında bir dalga oluşturmuştu. Sorulan soruları yanıtlayabilme özelliği taşıyan, kablosuz, sesle denetim edilebilen; çeşitli pratikler üzerinden müzik çalma, günlük haber özetlerini dinleme, alarm kurma, hava durumunu ve trafiği sorgulama, döviz kurunu öğrenme, yemek tanımı haberleri alma, internet üzerinden sipariş verme üzere birçok işlevi mahalline getiren akıllı hoparlörlerin tasarrufu giderek yaygınlaşacak.

5. E-spor’a yönelik yatırımlar artacak
Türkiye’de 4 milyon, yerküre umumunda ise 200 milyon civarında oyuncusu bulunan ve mevcut hacmi 1 milyar dolara yaklaşan e-spor iktisadının yarattığı yekun hacim önümüzdeki 3 yılda 5 milyar dolara yaklaşacak. Bilhassa oyuncuların, yayıncıların, reklamcıların ve markaların ilgisini çekmeye başlayan e-spor sahasına yönelik yatırımlar yeni yılda artacak.

6. Online eğitim alan kişi sayısı artacak
Öğrenmede esneklik, düşük maliyet, kolay erişilebilirlik ve artan animasyonlu öğrenme ile yaygınlaşan ve rağbet görmeye başlayan online eğitim kesimi, önümüzdeki yıl Türkiye’de de büyüyecek ve online eğitim alan kişi sayısı artacak. İnternet kullanıcısı sayısındaki tırmanış ve çevrimiçi kapasitelere sahip geniş bant havuzlu cep telefonlarına artan erişim de pazardaki büyümeyi hızlandıracak.

7. Sesli aramayla istenilen esere kolaylıkla ulaşılacak
Söz ile aramanın daha da gelişmiş hali olan “ses” ile arama özelliği, e-ticaret sitelerinde arama opsiyonu olarak önümüze çıkacak. Sesli arama özelliğiyle istediğimiz eserleri basitçe aratabileceğiz. Sesli arama özelliğinin 2019 yılı ahir yaygınlaşması öngörülüyor.

8. Görüntü izlenme orantıları artacak
Görüntü içerik pazarlaması günden güne gelişme gösteren bir alan olarak önümüze çıkıyor. Sanal gerçeklik tahlilleri, 360 kademe görüntüler ve live streaming içerikler son yıllarda görüntü pazarlamasına yeni bir soluk getirdi.
 

Similar threads

Türkiye Yapay Zeka İnisiyatifi (TRAI) tarafından Maslak UNIQ’de düzenlenen Türkiye Yapay Zeka Doruğu 14 Mart tarihinde yerkürede ve Türkiye’de kıymetli başarılara imza atan önderleri bir araya getirdi. Aktifliğin altın sponsorlarından ve iştirakçilerinden biri olan Türkiye’nin yerli yazılım devi...
Cevaplar
0
Görüntüleme
172
E-ticaret sitelerine yazılım hizmeti sunan Cenk Çiğdemli, e-ticaret kanallarında 2020 yılında öne çıkacak 8 trendi paylaştı. Şahsileştirme, derin done tahlili, e-ihracat tahlilleri, sesli arama, podcast reklamları, medyalı alışveriş, Z kuşağı ve deneyimsel pazarlama bu yılın gündem mevzuları...
Cevaplar
0
Görüntüleme
338
CBOT Kurucu ve CMO’su Çiler Ay: “Diyalog bazlı yapay zeka tahlilleri 2019 yılında işlerini bir adım öteye taşımak isteyen ve yapay zekanın somut yararlarını görmek isteyen şirketler tarafından çokça tercih edilen bir yıl oldu. 2020’de de chatbotların yükselişe geçeceğini ve bu pratiklere yönelik...
Cevaplar
0
Görüntüleme
179
AB ülkelerinin dijital dönüşüm sürecindeki ilerlemesini değerlendiren Dijital Ekonomi ve Toplum Endeksi (DESI) 2022 yılı raporu, AB Komisyonu tarafından yayımlandı. Rapor, Covid-19 pandemisi sırasında dijitalleşme sürecinde AB ülkelerinde ilerleme kaydedildiğini ancak, dijital beceriler...
Cevaplar
0
Görüntüleme
209
Yapay Zeka Espor Yerküresinde Mekanını Aldı SenpAI'nin yardımlarıyla oyuncular cürümlerini görebiliyor, profesyonel oyuncuların medyalarıyla rahatlıkla öğrenebiliyor ve oyunlarını ileri seviyeye taşıyarak yarışmaya dahil olabilihyorlar. Son yıllarda oyun kolunun büyük bir gelişme...
Cevaplar
0
Görüntüleme
201
858,500Konular
982,385Mesajlar
32,977Kullanıcılar
spineless81Son üye
Üst Alt