nicebayan
FD Üye
- Katılım
- Ara 24, 2016
- Mesajlar
- 94,678
- Etkileşim
- 2
- Puan
- 38
- Yaş
- 36
- Web sitesi
- nicebayan.com
- F-D Coin
- 90
25 Kare Ne seslenmek,
25 Kare Nasıl Yapılır,
25 Kare Tekniği
25 Kare Nedir; Gördüğümüz bir anlık bakış, 655 satır ve frameçerçeve denilen 24 minicik kareden oluşur Sinema bandında, saat, dakika, saniye olarak bir diziliş vardır Saniyeden daha sonra kare kazanç ve bir saniye 24 karedir Her 24 kare ise bir ekran büyüklüğündeki kareyi oluşturur Her 3275 satırda bundan başka controltrackdenilen aralık vardır İşte bu aralıktaki görüntüler kesilip, aralarına başka görüntüler atılarak 25 kare oluşturulur ve bu son kare olan 25inci kare anlıktır Yani görünüm saniyede 124 olacakken, bu 125'e çıkar Kareler 25 olunca bir anda bir bakış kazanç ve hemencecik kaybolur Genel Olarak görünmez, daha açık konuşmak gerekirse görülür ama bilinçaltında kalır
25 karenin esas mantığı da mesajı bilinçaltına yollamak olduğu için, bundan böyle dünya sinema sanayisinde bu tekniği kullanmayan yok gibidir Yani sizler evlerinizde bakımlı koltuklarınıza oturup herhangi bir televizyon kanalındaki herhangi bir dizi film veya bir belgeseli seyrederken bununla birlikte 25 karelerle bilinçaltınıza gönderilen mesajlara telkinlere saldırılara maruz kalabiliyorsunuz
Göz bunları görmüyor lakin saniyenin üç binde biri gibi bir zaman aralığında bu görüntü bilinçaltına ulaşıyor Bu bakımlı mesajlar sayesinde, o reklâmı, diziyi, filmi veya herhangi bir devlete ait hazırlayan birey yapımcı yönetmen kendi hedefine, niyetine ve ideolojisine göre vermek istediği mesajı 25 karelerle bilinçaltına göndermiş oluyor
GÖREMEDİĞİMİZ HALDE NASIL ETKİLENİYORUZ BU 25 KARELERDEN
Bu adamlar zaten açıktan açığa bu işi yapıyorlar Filmlerle, reklamlarla her türlü mesajı veriyorlar Buna karşın neden böyle bakımlı bir kare uyguluyorlar?
Cevabı fazla basit; Çünkü gördüğümüz süre bu kadar etkili olmuyor Çünkü birey, bilinçli bir tercih ile gördüklerini ya da duyduklarını ya reddediyor veya kabul ediyor Çünkü her tarafta önüne seçenek olarak getirilmiş oluyor
Lakin bu, öyle bir şey fakat insan onu görmüyor, duymuyor ve hissedemiyor, yani bizlerin idrak frekanslarımızın ayrıntılarıyla aşağıda ya da üzerinde yer alıyor Böyle bir şeyi kabul yoksa inkar gibi bir olanağımız var mı? Kesinlikle hayır
İşte 25 karenin ve subliminal reklamların temel mantığı budur! Hedefteki kitlenin bilinçli seçim hakkını gasp ederek, onları gizlice zehirlemek!
Bu işi yapanlar insanı ve insanın yaratılışını çok iyi biliyorlar 1900 ’lü yıllara dek uzanan bir geçmişi var bu nesil çalışmaların Psikolog ve psikanalistlerin insanla ilgili uyguladıkları, gözlemledikleri ve deneylerle ortaya koydukları bilgi ve bulgulardan yola çıkarak “İnsanı nasıl etkileyebiliriz sorusuna cevap aradılar Birincil ilk olarak ticari hedefler ve büyük şirketlerin mallarını halka pazarlamanın bir yolu olarak gördüler bu bilinçaltı telkinleri daha sonra ise bu taktiği öğrenen her kişi ve her yapımcı kendi amaç, inanç ve ideolojisine kadar belirlemek istediği mesajları bu yolla insanlara zerk etmeye başladılar
25 KARE NE SÜRE VE NASIL ORTAYA ÇIKMIŞTIR
Bilinçaltının tüm gösterme, ses ve resimleri kaydolma özelliği 1900 ’lü yıllardan beri insanları rehberlik etmek için kullanılmaktadır
1900 ’lü yıllarda Knight Dunlap adında Amerikalı bir psikoloji profesörü gözbağcılık gösterisi yaparken bilinç gücüyle algılanmayan “hissedilemez gölgeler kullanarak aynı uzunluktaki 2 çizgiyi seyircilerin ayrı ölçülerde algılamasını sağlamıştı
İşte buradan hareketle bilinçaltını kasıt alarak mesaj göndermeyi hedefleyen ve adına subliminal mesajlar denen bu cins reklamlar başta 1950'li yıllarda Amerika'da ortaya çıktı
James Vicary adlı reklamcılık uzmanı, sinema salonlarında yaptığı bir deney sonucu patlamış mısır ve kola satışlarının arttığını bahis etti Bu deneyde film perdede oynarken, saliselik görüntüler hâlinde gözle görülemeyen kuytu kareler ve kuytu mesajlarda : “patlamış darı ye ve “kola iç sloganları çıkıyordu Seyirci bu sloganları bilinçle algılayamadığı hâlde, bilinçaltına hitap eden bu sloganlar neticesinde kola satışlarının yüzde 181, patlamış mısır satışlarının ise yüzde 577 arttığı görüldü
Bu şekilde, bilinçaltına yönelmenin reklamın etkinliğini artırmada daha işlevsel olduğu görülmüştür İşte o gün bugündür uygulanan 25 kareler yalnızca bir insanı ya da bir topluluğu yok; tüm insanlığı korkutma etmektedir
Bir grup psikolog ve yazan bu konunun gündeme geldiği birincil yıllarda bu yöntemin uydurma ve efsane olduğunu ve insanları etkilemeyeceğini söylediler Fakat, beyin dalgalarını ölçen teknolojilerin gelişmesi ile dar mesaj içeren reklama beynin daha öbür ve artı tepki verdiği gözlemlendikten sonradan, bu yöntemin etkisi ispatlanmış oldu
seçme parça *
25 Kare Nasıl Yapılır,
25 Kare Tekniği
25 Kare Nedir; Gördüğümüz bir anlık bakış, 655 satır ve frameçerçeve denilen 24 minicik kareden oluşur Sinema bandında, saat, dakika, saniye olarak bir diziliş vardır Saniyeden daha sonra kare kazanç ve bir saniye 24 karedir Her 24 kare ise bir ekran büyüklüğündeki kareyi oluşturur Her 3275 satırda bundan başka controltrackdenilen aralık vardır İşte bu aralıktaki görüntüler kesilip, aralarına başka görüntüler atılarak 25 kare oluşturulur ve bu son kare olan 25inci kare anlıktır Yani görünüm saniyede 124 olacakken, bu 125'e çıkar Kareler 25 olunca bir anda bir bakış kazanç ve hemencecik kaybolur Genel Olarak görünmez, daha açık konuşmak gerekirse görülür ama bilinçaltında kalır
25 karenin esas mantığı da mesajı bilinçaltına yollamak olduğu için, bundan böyle dünya sinema sanayisinde bu tekniği kullanmayan yok gibidir Yani sizler evlerinizde bakımlı koltuklarınıza oturup herhangi bir televizyon kanalındaki herhangi bir dizi film veya bir belgeseli seyrederken bununla birlikte 25 karelerle bilinçaltınıza gönderilen mesajlara telkinlere saldırılara maruz kalabiliyorsunuz
Göz bunları görmüyor lakin saniyenin üç binde biri gibi bir zaman aralığında bu görüntü bilinçaltına ulaşıyor Bu bakımlı mesajlar sayesinde, o reklâmı, diziyi, filmi veya herhangi bir devlete ait hazırlayan birey yapımcı yönetmen kendi hedefine, niyetine ve ideolojisine göre vermek istediği mesajı 25 karelerle bilinçaltına göndermiş oluyor
GÖREMEDİĞİMİZ HALDE NASIL ETKİLENİYORUZ BU 25 KARELERDEN
Bu adamlar zaten açıktan açığa bu işi yapıyorlar Filmlerle, reklamlarla her türlü mesajı veriyorlar Buna karşın neden böyle bakımlı bir kare uyguluyorlar?
Cevabı fazla basit; Çünkü gördüğümüz süre bu kadar etkili olmuyor Çünkü birey, bilinçli bir tercih ile gördüklerini ya da duyduklarını ya reddediyor veya kabul ediyor Çünkü her tarafta önüne seçenek olarak getirilmiş oluyor
Lakin bu, öyle bir şey fakat insan onu görmüyor, duymuyor ve hissedemiyor, yani bizlerin idrak frekanslarımızın ayrıntılarıyla aşağıda ya da üzerinde yer alıyor Böyle bir şeyi kabul yoksa inkar gibi bir olanağımız var mı? Kesinlikle hayır
İşte 25 karenin ve subliminal reklamların temel mantığı budur! Hedefteki kitlenin bilinçli seçim hakkını gasp ederek, onları gizlice zehirlemek!
Bu işi yapanlar insanı ve insanın yaratılışını çok iyi biliyorlar 1900 ’lü yıllara dek uzanan bir geçmişi var bu nesil çalışmaların Psikolog ve psikanalistlerin insanla ilgili uyguladıkları, gözlemledikleri ve deneylerle ortaya koydukları bilgi ve bulgulardan yola çıkarak “İnsanı nasıl etkileyebiliriz sorusuna cevap aradılar Birincil ilk olarak ticari hedefler ve büyük şirketlerin mallarını halka pazarlamanın bir yolu olarak gördüler bu bilinçaltı telkinleri daha sonra ise bu taktiği öğrenen her kişi ve her yapımcı kendi amaç, inanç ve ideolojisine kadar belirlemek istediği mesajları bu yolla insanlara zerk etmeye başladılar
25 KARE NE SÜRE VE NASIL ORTAYA ÇIKMIŞTIR
Bilinçaltının tüm gösterme, ses ve resimleri kaydolma özelliği 1900 ’lü yıllardan beri insanları rehberlik etmek için kullanılmaktadır
1900 ’lü yıllarda Knight Dunlap adında Amerikalı bir psikoloji profesörü gözbağcılık gösterisi yaparken bilinç gücüyle algılanmayan “hissedilemez gölgeler kullanarak aynı uzunluktaki 2 çizgiyi seyircilerin ayrı ölçülerde algılamasını sağlamıştı
İşte buradan hareketle bilinçaltını kasıt alarak mesaj göndermeyi hedefleyen ve adına subliminal mesajlar denen bu cins reklamlar başta 1950'li yıllarda Amerika'da ortaya çıktı
James Vicary adlı reklamcılık uzmanı, sinema salonlarında yaptığı bir deney sonucu patlamış mısır ve kola satışlarının arttığını bahis etti Bu deneyde film perdede oynarken, saliselik görüntüler hâlinde gözle görülemeyen kuytu kareler ve kuytu mesajlarda : “patlamış darı ye ve “kola iç sloganları çıkıyordu Seyirci bu sloganları bilinçle algılayamadığı hâlde, bilinçaltına hitap eden bu sloganlar neticesinde kola satışlarının yüzde 181, patlamış mısır satışlarının ise yüzde 577 arttığı görüldü
Bu şekilde, bilinçaltına yönelmenin reklamın etkinliğini artırmada daha işlevsel olduğu görülmüştür İşte o gün bugündür uygulanan 25 kareler yalnızca bir insanı ya da bir topluluğu yok; tüm insanlığı korkutma etmektedir
Bir grup psikolog ve yazan bu konunun gündeme geldiği birincil yıllarda bu yöntemin uydurma ve efsane olduğunu ve insanları etkilemeyeceğini söylediler Fakat, beyin dalgalarını ölçen teknolojilerin gelişmesi ile dar mesaj içeren reklama beynin daha öbür ve artı tepki verdiği gözlemlendikten sonradan, bu yöntemin etkisi ispatlanmış oldu
seçme parça *