
Sadece Amerika Birleşik Devletleri’nde 270’den fazla noktada bulunan ve 65 binden fazla perakende çalışanı olan Apple, sadık müşterileri ve çalışanları ile tanınıyor. Lakin neredeyse 3 trilyon dolara ulaşan piyasa bedeliyle dünyanın en büyük şirketlerinin başında gelen Apple’a dair çıkan son raporlar, şirketin perakende çalışanlarının Apple’ın bu devasa muvaffakiyetinden pek de bir yarar göremediğini gösteriyor.
Görünüşe nazaran Amerika Birleşik Devletleri genelinde birçok Apple Store çalışanı, ceplerine giren maaş ile ilgili yaşadıkları dertler sebebiyle gizlice sendikalaşma yolunda ilerliyor. Ayrıyeten kimliklerini açıklamayan bu çalışanların, kim oldukları gerçeğinin kapalı kaldığından emin olmak ismine Android telefonlar kullanıldığı gelen haberler ortasında yer alıyor.
Ödenen fiyatı yetersiz bulan Apple Store çalışanları sendikalaşmayı planlıyor

Apple’ın çalışanlarına ödediği saatlik fiyatın birebir bölgelerdeki öbür perakendecilerin ödediği fiyatla dengeli olduğu hakikat; lakin şöyle bir gerçek var ki kelam konusu öbür şirketlerin birden fazla Apple kadar kazanmıyor. Şirketin kazandığı paraya kıyasla kendi kazandıkları saatlik fiyatın yetersiz olduğunu savunan Apple Store çalışanlarının sendikalaşma kararına, ABD genelinde yükselen enflasyon ve konut fiyatları da etkiliyor.
Washington Post’a konuşan kaynaklara nazaran Ulusal Çalışma Alakaları Kurulu’na müracaatta bulunacak olan en az iki Apple Store’un çalışanı, ulusal sendikalardan da takviye alıyor. Dahası, altı Apple Store’un çalışanlarının da yavaş yavaş sendikalaşma yolunda ilerlediği belirtiliyor. Bunlara ek olarak da Apple’dan gelecek muhtemel bir karşı atılıma karşı tedbir olarak şimdilik kimliklerini açıklamayan sendika yanlısı emekçilerin, mağaza yöneticileri tarafından gizlice dinlenmekten kaçınmak ve kimliklerinin saklılığının korunduğundan emin olmak adına şifreli sohbetler ve hatta Android telefonlar kullandıkları tabir ediliyor.
Perakende çalışanlarının sendikalaşma gayretinin, ABD'deki birkaç Starbucks mağazası çalışanının, New York'ta bir mağazada başlayan ve o vakitten beri ülke genelinde yaklaşık 100 mağazaya yayılan son galibiyetlerden ilham aldığının da gelen haberler ortasında yer aldığını belirtmeden geçmeyelim.